OBRATI
Več marihuane, več trkov?
V ZDA ugotavljajo, da je v državah, kjer so legalizirali rekreativno uporabo marihuane, več prometnih nesreč, a o trdni povezavi med uživanjem marihuane in trki še ne morejo govoriti.
Odpri galerijo
V več ameriških zveznih državah so že legalizirali rekreativno kajenje marihuane, čeprav je posedovanje indijske konoplje na zvezni ravni še vedno kaznivo dejanje. Vse lepo in prav, a ameriški zavarovalni inštitut za varnost na cestah, Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), je opazil, da je v zveznih državah, ki so legalizirale uživanje marihuane v rekreativne namene, število prometnih nesreč naraslo za šest odstotkov.
Rezultati se ujemajo tudi z ugotovitvami raziskave, ki je pregledala policijsko statistiko prijavljenih trčenj in ugotovila malce več kot petodstotno rast.
Pri IIHS so pregledali statistiko prometnih nesreč od januarja 2012 do oktobra 2017 v Koloradu, Nevadi, Oregonu in Washingtonu, kjer so legalizirali t. i. pohanje trave, ter jo primerjali s podatki iz štirih kontrolnih zveznih držav, Idaha, Montane, Utaha in Wyominga. Upoštevali so različne dejavnike, kot so razlike v vozniški populaciji, število zavarovanih vozil, udeleženih v nesrečah, število trkov v mestih in na podeželju, stopnjo brezposelnosti, vreme in letne čase.
Inštitut IIHS izvaja tudi svoje preizkusne trke vozil, ti se nekoliko razlikujejo od standardnih varnostnih testov, nedavno pa je v podobni raziskavi trčenj, ki so bila prijavljena policiji, v Koloradu, Oregonu in Washingtonu ugotovil, da je skupno število trčenj v vseh treh državah zraslo za 5,2 odstotka. Tudi v tej študiji so upoštevali demografske dejavnike, brezposelnost in vremenske razmere.
Čeprav v statistiki velja, da korelacija (soodnosnost) nikakor ni enako kot kavzacija (vzročnost) – korelacije in dejanske povezave med podatki so lahko zelo daleč vsaksebi –, znajo biti izsledki omenjenih raziskav precej pomenljivi v času, ko se ameriške zvezne države obračajo k dekriminalizaciji in nadzorovani prodaji marihuane v rekreativne namene.
Vožnja pod vplivom katere koli psihoaktivne substance lahko močno ogrozi varnost voznika in drugih udeležencev v prometu. Čeprav marihuana drugače deluje na možgane kot alkohol, pa močno vpliva na pomembne sisteme v človeškem telesu, kot sta, denimo, center za ravnotežje in odzivni čas.
Pri IIHS opozarjajo, da je težko kriviti marihuano kot povzročiteljico avtomobilskih trčenj, saj v poročilih o prometnih nesrečah ni podatkov o morebitni uporabi mamil, poleg tega pa da je težko dejansko dokazati, ali je bil kateri od udeležencev v trčenju pod vplivom indijske konoplje, če ga niso poslali na krvni test. To se bo sčasoma verjetno izboljšalo, ko bo vedno več držav legaliziralo rekreativno uživanje marihuane, dotlej pa je težko s stoodstotno gotovostjo trditi, da obstaja povezava med njenim uživanjem in prometnimi nesrečami.
Rezultati se ujemajo tudi z ugotovitvami raziskave, ki je pregledala policijsko statistiko prijavljenih trčenj in ugotovila malce več kot petodstotno rast.
Natančna metodologija
Pri IIHS so pregledali statistiko prometnih nesreč od januarja 2012 do oktobra 2017 v Koloradu, Nevadi, Oregonu in Washingtonu, kjer so legalizirali t. i. pohanje trave, ter jo primerjali s podatki iz štirih kontrolnih zveznih držav, Idaha, Montane, Utaha in Wyominga. Upoštevali so različne dejavnike, kot so razlike v vozniški populaciji, število zavarovanih vozil, udeleženih v nesrečah, število trkov v mestih in na podeželju, stopnjo brezposelnosti, vreme in letne čase.
Inštitut IIHS izvaja tudi svoje preizkusne trke vozil, ti se nekoliko razlikujejo od standardnih varnostnih testov, nedavno pa je v podobni raziskavi trčenj, ki so bila prijavljena policiji, v Koloradu, Oregonu in Washingtonu ugotovil, da je skupno število trčenj v vseh treh državah zraslo za 5,2 odstotka. Tudi v tej študiji so upoštevali demografske dejavnike, brezposelnost in vremenske razmere.
Pomenljivi, a nepotrjeni rezultati
Čeprav v statistiki velja, da korelacija (soodnosnost) nikakor ni enako kot kavzacija (vzročnost) – korelacije in dejanske povezave med podatki so lahko zelo daleč vsaksebi –, znajo biti izsledki omenjenih raziskav precej pomenljivi v času, ko se ameriške zvezne države obračajo k dekriminalizaciji in nadzorovani prodaji marihuane v rekreativne namene.
6
odstotkov več trčenj so našteli v Koloradu, Nevadi, Oregonu in Washingtonu.
odstotkov več trčenj so našteli v Koloradu, Nevadi, Oregonu in Washingtonu.
Vožnja pod vplivom katere koli psihoaktivne substance lahko močno ogrozi varnost voznika in drugih udeležencev v prometu. Čeprav marihuana drugače deluje na možgane kot alkohol, pa močno vpliva na pomembne sisteme v človeškem telesu, kot sta, denimo, center za ravnotežje in odzivni čas.
Pri IIHS opozarjajo, da je težko kriviti marihuano kot povzročiteljico avtomobilskih trčenj, saj v poročilih o prometnih nesrečah ni podatkov o morebitni uporabi mamil.
Pri IIHS opozarjajo, da je težko kriviti marihuano kot povzročiteljico avtomobilskih trčenj, saj v poročilih o prometnih nesrečah ni podatkov o morebitni uporabi mamil, poleg tega pa da je težko dejansko dokazati, ali je bil kateri od udeležencev v trčenju pod vplivom indijske konoplje, če ga niso poslali na krvni test. To se bo sčasoma verjetno izboljšalo, ko bo vedno več držav legaliziralo rekreativno uživanje marihuane, dotlej pa je težko s stoodstotno gotovostjo trditi, da obstaja povezava med njenim uživanjem in prometnimi nesrečami.