TEST

Veliki kompaktni suv

Mercedes-benz GLB 200d 4 matic spada med kompaktne suve, čeprav gre za precej zajetno vozilo; dvolitrski dizel se odlično izkaže, prav tako samodejni menjalnik in štirikolesni pogon.
Fotografija: Ko te navigacija popelje malo naokoli. FOTOGRAFIJE: Staš Ivanc
Odpri galerijo
Ko te navigacija popelje malo naokoli. FOTOGRAFIJE: Staš Ivanc

Bili so tisti lepi sončni dnevi, preden so koronarazmere postale res divje in ko sva se s sinom odpravila na moški vikend v Laško. In sveži Mercedes-Benzov kompaktni suv GLB je bil kot nalašč za najin izlet, na katerem sva doživela vse mogoče cestne podlage razen brezpotja.

Prostorna in pregledna kabina
Prostorna in pregledna kabina
Ker se je prejšnji uporabnik igral z nastavitvami navigacijske naprave, naju je pot iz Ljubljane do Laškega vodila čez hribe nad Libojami, kar je bilo v resnici prav super, saj sem lahko malo konkretneje občutil, kako se vozi GLB s srednjim dizelskim motorjem, kakor če bi se vozil le po širokih in ravnih magistralkah in avtocesti.
 

Zanimiva klasifikacija


GLB je za Mercedes-Benz kompaktni športni terenec, kar je malce zavajajoče, če se lahko tako izrazim, saj 1,7 tone težki avto v dolžino meri dobrega 4,6 metra, kar ni ravno malo. Mogoče si je omisliti celo različico s sedmimi sedeži.

Prostoren in povečljiv prtljažnik
Prostoren in povečljiv prtljažnik
No, midva sva imela klasično varianto s petimi sedeži in poštenim 570-litrskim prtljažnikom, kar je tudi sicer idealna rešitev za štiričlansko družino. Videz GLB je nekako klasično mercedesovski: nobel, lep, a brez posebnih vpadljivih elementov. Pa saj je že sam »kompaktni« suv dovolj opazen.
 

Udobje na nivoju


Notri naju je razvajal paket opreme AMG line z vrsto dodatkov. Prednja sedeža v svetlem usnju sta nastavljiva v vse mogoče smeri, voznikov kajpak elektronsko, imata tudi gretje in zračenje. Tale avto je res narejen za udobne vožnje. Tudi zadaj je prostorno in udobno, pri čemer je sedeže mogoče vzdolžno premikati.

Voznik dogajanje spremlja na dveh zaslonih: prvi je zamenjal klasično armaturko, drugi pa je del odličnega infozabavnega sistema, ki se dobro odziva tudi na govorne ukaze (razume angleščino s slovenskim naglasom). Kontroliramo ga lahko prek zaslona na dotik, drsne ploščice na sredinski konzoli ali z nekaj tipkami, ki so še ostale. Tudi ozvočenje je odlično, kar ni nič čudnega, saj so ga pripravili pri proizvajalcu vrhunske hifi opreme Burmester.
 

Varčen, a zmogljiv motor


Srednje močni dvolitrski dizel s 110 kW (150 KM) se je izkazal z živahnostjo in varčnostjo, pri čemer je odlično sodeloval z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je moč prenašal na vsa štiri kolesa.

Tudi na zadnji klopi se udobno sedi.
Tudi na zadnji klopi se udobno sedi.
Poraba se je gibala pod sedmimi litri na sto kilometrov – znala se je približati šestim litrom –, kar je odlično za tako velik avto. Tudi ko naju je navigacija zapeljala v hribe, avtu nikoli ni zmanjkalo sape, zelo prijetno pa je tudi »ročno« prestavljati z obvolanskima ročicama, saj se menjalnik takoj odzove.
 

Morje dodatkov


Testni GLB je bil naphan z dodatno opremo, kar je vozilo z mamljive osnovne cene 32.990 evrov dvignilo na več kot 58 tisočakov. Prisotni so bili vsi mogoči asistenti, presenetilo pa me je, da kljub bogati opremi ni imel radarskega tempomata, ampak le navadnega. Je pa znal zaznati in popraviti smer vožnje v cestnem pasu. Hecno.


Parkiranje je bila mala malica, pri čemer lahko le pohvalim visokoresolucijsko zadnjo kamero in odličen zaslon. Na koncu lahko sklenem, da ima GLB 200d 4 matic vse, kar od njega pričakuješ: udobje, preglednost, zmogljivosti in prostornost. Pa še trikrako zvezdo ...

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije