DOBRO JE VEDETI

Veliki test AMZS: niso vsi otroški sedeži varni

Veliki test AMZS: med 17 preizkušenimi otroškimi sedeži eden z oceno slabo.
Fotografija: AMZS je s partnerskimi organizacijami izvedel test 17 otroških varnostnih sedežev. FOTO: AMZS
Odpri galerijo
AMZS je s partnerskimi organizacijami izvedel test 17 otroških varnostnih sedežev. FOTO: AMZS

Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in organizacijami za varstvo potrošnikov konec lanskega leta objavila rezultate drugega dela testa otroških varnostnih sedežev.

Med 17 preskušenimi sedeži je tudi eden, katerega nakup AMZS odsvetuje.

Pripomoček za starše

Test otroških varnostnih sedežev, ki ga AMZS opravlja skupaj z nekaterimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami, velja kot zelo pomemben pripomoček za starše, ki želijo svoje otroke v avtih prevažati čim bolj varno in ki se znajdejo pred nepregledno izbiro sedežev. Pri neodvisnem in temeljitem testu otroških sedežev, pri katerem AMZS sodeluje že več kot četrt stoletja, strokovnjaki sedeže temeljito preskusijo v štirih glavnih kategorijah – varnosti, upravljanju, ergonomiji in morebitni vsebnosti škodljivih snovi.

Preizkuševalci med testom otroških sedežev FOTO: Stephan Huger/AMZS
Preizkuševalci med testom otroških sedežev FOTO: Stephan Huger/AMZS

Odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel je pojasnil, da varnostne lastnosti preverijo s čelnim in bočnim preskusnim trkom, potekom pasov in stabilnostjo vgradnje v avto. Merilo upravljanja vključuje pripenjanje otroka, vgradnjo sedeža, primernost za različne velikosti otroka, jasnost navodil za uporabo in možnost čiščenja. Pri merilu ergonomije preverijo prostornost sedeža za otroka, prostor, ki ga sedež zavzema v avtu, položaj sedenja in udobje sedenja, v laboratoriju pa še vsebnost škodljivih snovi, kot so sredstva proti gorenju, naftalin, ftalati in druge snovi, ki lahko škodijo zdravju otrok, pri čemer uporabijo merila, ki veljajo za igrače. »Čeprav vsi sedeži, ki so naprodaj v trgovinah, ustrezajo zakonskim standardom, pa na naših testih, ki so strožji od veljavnih varnostnih standardov, pride do precejšnjih razlik v ocenah,« je povedal Poženel.

Večina z oceno dobro

Urednik AMZS Motorevije je izpostavil, da so rezultati najnovejšega testa otroških sedežev spodbudni, a da morajo biti kupci pri nakupu vseeno previdni.

Tabela otroških sedežev FOTO: Amzs 
Tabela otroških sedežev FOTO: Amzs 

»Od 17 tokrat preizkušenih sedežev jih je 12 dobilo skupno oceno dobro, štirje so dobili oceno zadovoljivo; Britax Römerjev sedež baby-safe core z baby-safe core base osnovo, Cossatov sedež all in all ultra 360 rotate i-size ter Joiejev sedež i-bold so imeli nekaj pomanjkljivosti pri čelnem preskusnem trku, sedež maxi-cosi rodifix M pa ima v prevlekah formaldehid v mejnih količinah. En sedež smo ocenili kot slab in ne priporočamo njegovega nakupa. Gre za sedež graco snuglite i-size, pri katerem smo ugotovili previsoko koncentracijo formaldehida, za katerega obstaja sum, da povzroča raka; zaradi tega je pri merilu škodljivih snovi dobil oceno slabo, kar pomeni, da je slaba tudi skupna ocena.«

Kako vozimo dojenčke

Da bi zmanjšali tveganje za poškodbe ob nesreči, je pri prevozu dojenčka priporočljivo, da ga čim dlje vozimo s hrbtom, obrnjenim v smeri vožnje. V sedežih, homologiranih v skladu z uredbo ZN št. 129, je prevoz otroka, ki gleda v smer vožnje, dovoljen šele od njegovega 15. meseca starosti. Pri dojenčkih je namreč glava nesorazmerno težka, vrat pa je zaradi pomanjkanja podpornih mišic še vedno zelo šibek in občutljiv.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije