Veliko moči in dosega: električna limuzina EQE cilja na 50 kupcev (FOTO)
Pri Mercedes-Benzu nadaljujejo proces elektrifikacije, zato so tudi v Sloveniji pokazali svoj sedmi povsem električni model. To je limuzina srednjega razreda EQE, ki že z imenom pove, da gre za električno različico limuzine razreda E.
Ne gre za predelavo
Limuzina EQE je narejena na povsem samostojni platformi za električne modele in ni zgolj predelana limuzina razreda E. Pristop je enak kot pri najbolj luksuzni limuzini EQS.
Dosega bo dovolj za brezskrbna potovanja.
Mercedes EQE je približno trideset centimetrov krajši kot EQS, je pa medosna razdalja krajša le devet centimetrov. Spredaj ni velikega motorja, zato je pokrov precej krajši, hkrati ga uporabnik ne more odpreti sam, to lahko naredijo samo na servisu. Odprtina za tekočino za čiščenje stekel je tako blizu voznikovih vrat, vse kljuke so pogrezljive. Zaradi krajšega prednjega pokrova je v notranjosti več prostora za potnike.
Pestra ponudba
Na voljo je sedem različic. Razdelimo jih lahko po zmogljivosti baterije, pri čemer imata dve različici kapaciteto 89 kWh, pet pa 90,6 kWh. Prav tako jih je mogoče razdeliti glede na pogon, saj imajo tri različice pogon na zadnji kolesi, preostale pa štirikolesnega; najmočnejša ima oznako AMG. Najšibkejši EQE 300 (z dvokolesni pogonom) ima 245 konjskih moči (180 kW), najmočnejši pa kar 686 KM (505 kW).
505 kW razvije najmočnejši EQE.
Uradni doseg glede na WLTP je pri najmočnejši različici, ki porabi največ energije, 526 kilometrov, pri najbolj varčni pa kar 672 kilometrov. Vendar v realnosti, še posebno pozimi, lahko pričakujemo manjši doseg, še vedno pa ga bo verjetno dovolj za precej brezskrbno električno potovanje. Garancija za baterijo sicer velja deset let ali 250.000 kilometrov. S polnilno močjo 170 kW se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 32 minutah, na polnilnicah z 11 kW pa v osmih urah in četrt.
Vrhunska obdelava
Če nam je vsaj na zunaj bolj všeč oblika tradicionalnih Mercedesovih limuzin z motorji na notranje zgorevanje, je v notranjosti vsekakor vse vrhunsko. Materiali so na najvišji ravni, veliko je digitalnih rešitev, zaslon sega vse do sovoznika. Ta kljub vsemu ni enoten, ampak se pred sovoznikom vključi le, ko kdo sedi na tem sedežu. Na voljo je precej barv notranjosti, prav tako kombinacij različnih barv sedežev in armaturne plošče.
Poudarimo lahko še krmiljenje zadnjih koles in vrsto varnostnih sistemov. Med njimi je sistem, ki nenehno analizira premikanje voznikovih vek, in če ugotovi, da je ta zaspan, avtomobil predlaga postanek.
Kakovost se plača
Kot smo pri mercedesih vajeni, vse to nekaj stane. Za najcenejšega EQE 300 bo treba odšteti najmanj 77.400 evrov, za najmočnejšega AMG pa najmanj 121.400. Pričakujejo, da bodo v letu 2023 v Sloveniji prodali petdeset primerkov limuzine EQE, prihaja pa še več drugih električnih modelov, med drugim EQE kot športni terenec.