Volkswagen golf style: tako znan, a tako drugačen (FOTO)

Osma generacija volkswagen golfa je eno od največjih avtomobilskih pričakovanj tega leta; njegova največja prednost je vožnja, človek se hitro navadi na digitalne novosti.
Fotografija: Vsi ga takoj prepoznajo, postopajo okoli in kukajo v notranjost. FOTOGRAFIJE: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Vsi ga takoj prepoznajo, postopajo okoli in kukajo v notranjost. FOTOGRAFIJE: Aljaž Vrabec

Že na prvi pogled je jasno, da gre za golfa. Zunanje linije so spremenjene le toliko, da je model dovolj svež, hkrati pa je zadržal tradicionalne poteze. Enako velja za notranjo prostornost – brez težav lahko sedijo štirje, če je nujno, se jih lahko pelje pet. Tudi mere so skoraj enake kot pri predhodniku.

Videozaslon del osnovne opreme

Povsem drug koncept pa so razvojniki ubrali pri vozniški uporabnosti. Tradicionalna stikala na armaturni plošči so se poslovila, saj so popolnoma spremenili upravljanje nastavitev. Voznik ima pred seboj kar dva zaslona, enega za volanom in enega na sredini. Pod osrednjim so gumbi za nastavitve klimatske naprave, izbira voznega programa, vključitev vseh štirih smernikov ... A nobeden ni mehanski oz. vrtljiv. Pri Volkswagnu bi se težko bolj uprli svoji tradicionalni predvidljivosti, da kupce čim manj motijo z revolucionarnimi novostmi. A strah pred digitalnim upravljanjem je odveč. Sistem je logičen, vmesnik je preveden v slovenščino, uporabnik se v njem ne izgublja, koncept je hitro jasen, vse osnovne podatke pa lahko voznik upravlja prek gumbov na volanu.

Napreden avtomobil

Ker golfa vozijo tudi starejši vozniki, so bili sprva prestrašeni, kako se bodo navadili na tako velike novosti, a ni se jim treba bati, saj je sistem dovolj logičen. Le pogumno morajo začeti pritiskati in hitro bodo vse razumeli. Zoprnija je le, da uporabnik med brskanjem med menijem nasloni dlan na spodnjo letvico, tam pa so stikala na dotik za nastavitev temperature in glasnosti, zato se kaj hitro po nesreči poveča ali zmanjša glasnost ali temperatura.


Ob tako naprednem avtomobilu me je zmotilo, da že v osnovi nima varnostne kamere pri vzvratni vožnji ali pametnega odklepanja ali zaklepanja le prek kljuke (če je ključ dovolj blizu). Takšna oprema je sicer mogoča ob doplačilu (potem lahko golfa odpirate celo z mobilno aplikacijo). Obstaja pa podrobnost, ki je preveč moderna (enako velja za mnoge preostale znamke): testni primerek ima štiri usb-vtičnice tipa C, ki jih večina mobilnih naprav še ne uporablja, a nobene za standardni usb-priključek.
Varnostnih sistemov ne primanjkuje, še posebno mi je bilo všeč opozarjanje na prihajajoče omejitve ali krožna križišča, da lahko odložim nogo s stopalke za plin in z jadranjem prispem do naslednje spremembe na poti. Zraven je najsodobnejši sistem za preprečevanje trka, s pomočjo radarskega tempomata pa golf na dobro označenih cestah zmore drugo stopnjo avtonomne vožnje.

Poraba okoli 6,5 litra

Na prtljažnih vratih je znana oznaka TSI, ki razkriva, da je pod sprednjim pokrovom bencinski motor, vendar je zdaj zraven še črka e. Kratica eTSI pomeni, da testni model poganja mehki hibrid z 48-voltno napeljavo v povezavi z dvolitrskim bencinarjem s 150 konjskimi močmi (110 kW). Moč razporeja samodejni menjalnik (7-DSG), celotna vožnja pa je največja prednost tega avtomobila, saj je vsak ovinek čisti užitek, avtomobil se ceste drži povsem po voznikovih pričakovanjih. Končno hitrost doseže pri 223 kilometrih na uro, do stotice pride v 8,8 sekunde.

Blagi hibrid naj bi pripomogel k nižji porabi.
Blagi hibrid naj bi pripomogel k nižji porabi.

Blagi hibrid naj bi pripomogel k nižji porabi, po napovedi tovarne na vsega 4,9 litra goriva na sto kilometrov. Realnost je takšna, da je poraba ob zmerni vožnji okoli 6,5 litra, ob bolj živahni pa okoli sedmih litrov. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije