PODALJŠANI TEST
Za motoriste: ustvarjena za potepe
Lani predstavljena preklopna čelada nolan N100-5 je v marsičem nadgradila in izboljšala svojo predhodnico N104.
Odpri galerijo
Sodobnim motoristom izbira motoristične čelade pri tako bogati ponudbi lahko pomeni velik izziv, ki se ga je najbolje lotiti s pomočjo trgovca v specialistični trgovini z opremo za motoriste.
Ali bo Nolanova najnovejša preklopna čelada N100-5 najprimernejša izbira tudi za vas, ne moremo zagotoviti. Dejstvo je, da so glave različnih velikosti in oblik, in zato ni nujno, da vam bo čelada, ki smo jo preizkušali dlje, ustrezala. Avtorju našega preizkusa je Nolanova novost, katere školjko izdelujejo v dveh velikostih, kot ulita.
V primerjavi s predhodnim modelom N104, s katerim imamo dobre izkušnje in ga uporabljamo, je nova nolanka prinesla očiten napredek. Inženirji so si za razvoj čelade vzeli dovolj časa, upoštevali pripombe uporabnikov in naredili več kot soliden izdelek, ki se že navzven razlikuje od predhodnice.
Novinka prinaša še bolj aerodinamično obliko, na otip prijetnejše in kakovostnejše materiale, preprostejše upravljanje ter poseben snemljiv ovratnik, ki dodatno zaduši hrup iz okolice. Seveda je N100-5 še vedno preklopna čelada, ki ima tako prednosti kot slabosti, še posebno ko jih primerjamo s (športnimi) integralnimi čeladami.
Te so namreč v primerjavi s preklopnimi tišje in lažje. Na drugi strani pa prinaša dvižni predbradni del preklopnim čeladam kar nekaj koristnih lastnosti, ki jih bodo najbolj cenili moto turisti. Tako recimo čelado z dvignjenim predbradnim delom lažje nataknemo oziroma snamemo, še posebno če nosimo (dioptrijska) očala.
Ker ima podobno kot N104 tudi N100-5 kombinirano homologacijo P/J, jo lahko vozimo tudi z odprtim predbradnim delom. V vročih dneh je to še kako dobrodošlo – a brez skrbi, inženirji so poskrbeli za učinkovito in nemoteče prezračevanje čelade –, upravljamo lahko zračnik pod vizirjem in tistega glavnega na vrhu.
Preklopna čelada pride še kako prav na mejnih prehodih, saj je praviloma ne bo treba snemati. Tudi ob obisku črpalke ali ko nas bo ustavila policijska kontrola, bo zadoščalo odpiranje predbradnega dela. Na tem mestu ne smemo pozabiti, da se predbradni del Nolanovih preklopnih čelad odpira po eliptični krožnici, zato ustvarja bistveno manjši upor med vožnjo z odprtim predbradnim delom in posledično ne utruja vratnih mišic.
Kot smo že zapisali, nas je predvsem presenetila kakovost materiala oblazinjenja Clima comfort, ki je na otip svilnat – takšno kakovost materiala smo običajno srečali pri Nolanovi premijski znamki X-Lite. Oblazinjenje je dodatno obdelano po sistemu sanitized, ki poskrbi za dolgotrajno svežino in higieno. Podobno kot pri vseh Nolanovih čeladah je tudi tokrat oblazinjenje snemljivo in pralno. V primerjavi s predhodnico je nameščanje opranega oblazinjenja še preprostejše.
Razvojniki so N100-5 namenili dvojni, podkvasto oblikovani ovratnik, ki poskrbi, da je v čeladi opazno tišje kot pri predhodnici. Tu je še elastična vrvica, s katero je mogoče prilagoditi, kako tesno naj ovratnik objame vrat. Ovratnik je seveda preprosto snemljiv in pralen.
Praktična je tudi sončna zaslonka, ki uspešno nadomešča sončna očala. Izdelana je iz zeleno obarvanega lexana, optične kakovosti in nameščena za vizirjem. Odporna je proti megljenju in praskam ter ponuja UV-zaščito pred škodljivimi sončnimi žarki. Spuščamo in dvigamo jo z drsnikom na spodnji obrobi čelade, v štiri različne položaje.
Po daljši uporabi N100-5 lahko zapišemo, da je čelada, če nam njen kroj ustreza, dober nakup. Njena cena se giblje od 355 do 435 evrov, odvisno od izbrane barvne kombinacije. Vsekakor poštena cena za to, kar ponuja ta v Italiji izdelana čelada. Brez težav jo lahko opremimo tudi z Nolanovim komunikacijskim sistemom N-com, za katerega je N100-5 predpripravljena.
Dobro pri Nolanovih izdelkih je tudi to, da jih lahko kupci pred nakupom preizkusijo na motociklu in se tako na lastni koži prepričajo, ali je ustrezna zanje. Tovarniška garancija traja pet let, če jo kupimo pri pooblaščenih trgovcih v Sloveniji, smo deležni brezplačnega letnega servisnega pregleda čelade.
Ali bo Nolanova najnovejša preklopna čelada N100-5 najprimernejša izbira tudi za vas, ne moremo zagotoviti. Dejstvo je, da so glave različnih velikosti in oblik, in zato ni nujno, da vam bo čelada, ki smo jo preizkušali dlje, ustrezala. Avtorju našega preizkusa je Nolanova novost, katere školjko izdelujejo v dveh velikostih, kot ulita.
Opazen napredek
V primerjavi s predhodnim modelom N104, s katerim imamo dobre izkušnje in ga uporabljamo, je nova nolanka prinesla očiten napredek. Inženirji so si za razvoj čelade vzeli dovolj časa, upoštevali pripombe uporabnikov in naredili več kot soliden izdelek, ki se že navzven razlikuje od predhodnice.
Novinka prinaša še bolj aerodinamično obliko, na otip prijetnejše in kakovostnejše materiale, preprostejše upravljanje ter poseben snemljiv ovratnik, ki dodatno zaduši hrup iz okolice. Seveda je N100-5 še vedno preklopna čelada, ki ima tako prednosti kot slabosti, še posebno ko jih primerjamo s (športnimi) integralnimi čeladami.
Te so namreč v primerjavi s preklopnimi tišje in lažje. Na drugi strani pa prinaša dvižni predbradni del preklopnim čeladam kar nekaj koristnih lastnosti, ki jih bodo najbolj cenili moto turisti. Tako recimo čelado z dvignjenim predbradnim delom lažje nataknemo oziroma snamemo, še posebno če nosimo (dioptrijska) očala.
Kombinirana homologacija
Ker ima podobno kot N104 tudi N100-5 kombinirano homologacijo P/J, jo lahko vozimo tudi z odprtim predbradnim delom. V vročih dneh je to še kako dobrodošlo – a brez skrbi, inženirji so poskrbeli za učinkovito in nemoteče prezračevanje čelade –, upravljamo lahko zračnik pod vizirjem in tistega glavnega na vrhu.
Preklopna čelada pride še kako prav na mejnih prehodih, saj je praviloma ne bo treba snemati. Tudi ob obisku črpalke ali ko nas bo ustavila policijska kontrola, bo zadoščalo odpiranje predbradnega dela. Na tem mestu ne smemo pozabiti, da se predbradni del Nolanovih preklopnih čelad odpira po eliptični krožnici, zato ustvarja bistveno manjši upor med vožnjo z odprtim predbradnim delom in posledično ne utruja vratnih mišic.
Udobnejši materiali
Kot smo že zapisali, nas je predvsem presenetila kakovost materiala oblazinjenja Clima comfort, ki je na otip svilnat – takšno kakovost materiala smo običajno srečali pri Nolanovi premijski znamki X-Lite. Oblazinjenje je dodatno obdelano po sistemu sanitized, ki poskrbi za dolgotrajno svežino in higieno. Podobno kot pri vseh Nolanovih čeladah je tudi tokrat oblazinjenje snemljivo in pralno. V primerjavi s predhodnico je nameščanje opranega oblazinjenja še preprostejše.
Novost je dvojni ovratnik, ki zmanjša hrup v čeladi.
Razvojniki so N100-5 namenili dvojni, podkvasto oblikovani ovratnik, ki poskrbi, da je v čeladi opazno tišje kot pri predhodnici. Tu je še elastična vrvica, s katero je mogoče prilagoditi, kako tesno naj ovratnik objame vrat. Ovratnik je seveda preprosto snemljiv in pralen.
Praktična je tudi sončna zaslonka, ki uspešno nadomešča sončna očala. Izdelana je iz zeleno obarvanega lexana, optične kakovosti in nameščena za vizirjem. Odporna je proti megljenju in praskam ter ponuja UV-zaščito pred škodljivimi sončnimi žarki. Spuščamo in dvigamo jo z drsnikom na spodnji obrobi čelade, v štiri različne položaje.
Dobra čelada
Po daljši uporabi N100-5 lahko zapišemo, da je čelada, če nam njen kroj ustreza, dober nakup. Njena cena se giblje od 355 do 435 evrov, odvisno od izbrane barvne kombinacije. Vsekakor poštena cena za to, kar ponuja ta v Italiji izdelana čelada. Brez težav jo lahko opremimo tudi z Nolanovim komunikacijskim sistemom N-com, za katerega je N100-5 predpripravljena.
Nolan N 100-5Zastopnik: Compaco, d. o. o., Velenje
Teža čelade (velikost M): 1650 g
Cena: 434,99 evra (brez popustov)
Teža čelade (velikost M): 1650 g
Cena: 434,99 evra (brez popustov)
Dobro pri Nolanovih izdelkih je tudi to, da jih lahko kupci pred nakupom preizkusijo na motociklu in se tako na lastni koži prepričajo, ali je ustrezna zanje. Tovarniška garancija traja pet let, če jo kupimo pri pooblaščenih trgovcih v Sloveniji, smo deležni brezplačnega letnega servisnega pregleda čelade.