OBRATI
Zadnja milanska kraljica
Limuzina, s katero so pri Alfi Romeu zaznamovali 75-letnico avtomobilskega obstoja, je predstavljala slavospev zadnjega pogona, kjer je igrala najpomembnejšo vlogo z legendarnim motorjem busso opremljena šestvaljna america.
Odpri galerijo
Alfa 75, pod katero se je podpisal italijanski oblikovalec Ermanno Cresson, predstavlja z zgodovinskega vidika pred Fiatovim prevzemom milanske znamke zadnjo čistokrvno hišno »sportivo«. Primerjava s kasnejšim modelom 155, kjer je šlo za preoblečenega fiat tipa s prednjim, ne pa imenitnejšim zadnjim pogonom, ostaja po tej plati še danes precej bogokletna! Da je tako, dokazujejo ne nazadnje prodajne številke, ki so pri alfi 75 kljub na začetku motorno neizraziti ponudbi kmalu poletele v nebo. V prvih treh letih so jih prodali skoraj 234.000, v vsem življenjskem obdobju do maja 1992 pa 386.767. Med temi jih je bilo 6753 opremljenih s 3,0-litrskim bencinskim šestvaljnikom, ki je ponujal v prvi izvedbi 136 kW (185 KM) in v drugi z oznako QV in ostrejšim odpiranjem ventilov 141 kW (192 KM).
Plemeniti dodatki
Najmočnejša 75 se je v primerjavi z običajnimi izvedbami z bencinskimi štirivaljniki s prostornino od 1,6 do 2,0 litra ter močjo od 81 kW (110 KM) do 94 kW (128 KM) najbolj vidno razlikovala na račun podaljšanih odbijačev z rebrastima gumijastima bočnima mehovoma in karoserijskim vpetjem prek blažilnikov za večjo odpornost proti udarcem. America, ki je bila posledično 10 centimetrov daljša od sestric, se je postavljala še z na prtljažni pokrov nameščenim spojlerjem in ob hrbtni del zadnje klopi vgrajenim rezervoarjem za gorivo. Ta je zmanjšal velikost prtljažnika s 500 na 300 litrov, a prispeval k bolj idealni razporeditvi teže. Spremembe so se nadaljevale: okrepljena vrata, bolj čvrsto vpetje motornega pokrova in izpušni sistem, ki je štrlel navzven desno, ne pa sredinsko. Novo poslastico je predstavljal diferencial s 25-odstotno mehansko zaporo, s katero zna america ob ariji legendarnega motorja busso marsikaterega gospoda spremeniti v predrznega najstnika.Sloviti transaxle
Poleg pogona, ki je bil speljan za zadnji kolesi prek kardanske povezave, ni mogoče spregledati izvrstne uravnoteženosti. Razporeditev mase v razmerju 50:50 je zaradi namestitve menjalnika in diferenciala po zasnovi transaxle ob zadnjo os idealna. Uravnoteženost zadnjega dela sta dopolnjevala prema tipa de Dion z vijačnima vzmetema in blažilnikoma ter ob diferencial vpeta zavorna koluta, kar je znižalo vzmetno maso koles. To je bil hkrati precej lahek avtomobil, ki je pomaknil kazalec na tehtnici s 3,0-litrskim šestvaljnikom in ročnim 5-stopenjskim menjalnikom do 1250 kilogramov in drvel z največ 220 km/h.386.767
alf 75 so prodali vsega skupaj.
alf 75 so prodali vsega skupaj.