AVTOMOBILIZEM

Zadnji zračno hlajeni porsche

Z izjemnim dizajnom, evolucijsko najbolj dovršenim zračno hlajenim bokserskim motorjem in vrhunskimi voznimi lastnostmi šteje carrera s tovarniško oznako 993 med najbolj zaželene in veličastne športne avtomobile vseh časov
Fotografija: Porsche 993, ki je bil v proizvodnji od konca leta 1993 do 1998, je s prepletom klasike, elegance in vrhunske tehnike najsvetlejša točka sage modela 911. Fotografije: Porsche
Odpri galerijo
Porsche 993, ki je bil v proizvodnji od konca leta 1993 do 1998, je s prepletom klasike, elegance in vrhunske tehnike najsvetlejša točka sage modela 911. Fotografije: Porsche

Njen vpliv na razvoj in pojmovanje športnih vozil ostaja neprecenljiv, čeprav si bo kdo drznil pripomniti, da je šlo pri zadnji zračno hlajeni carreri le za nadgradnjo porscheja s tovarniško oznako 964. A ni tako, čeprav gre sodeč po bežnem pogledu predvsem za evolucijo. Natančnejši pogled postreže z več radikalnosti, saj je 993 po predhodnici podedovala le 20 odstotkov sestavnih delov. Vse preostalo predstavlja nov pristop. Avtomobil, ki ga je zrisal Britanec Tony Hatter, je že lep čas znano karoserijsko podobo nadgradil s poudarjenimi boki, izrazitejšimi kolesnimi izrezi, bolj gladkimi prehodi med karoserijskimi deli, integriranima odbijačema, električno dvižnim spojlerjem večjih mer in danes legendarnima ogledaloma v obliki solzic.

Bogastvo izbire

Ponudbo je dopolnjevala poplava motornih in karoserijskih izvedb. Pogonska osnova je bil 3,6-litrski šestvaljnik z 200 kW (272 KM), ki so ga leta 1996 nadgradili s sistemom varioram s prilagodljivo dolžino sesalnih cevi, večjo odzivnostjo in dvigom moči na 210 kW (285 KM). V obeh primerih je bila carrera opremljena s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali doplačilnim 4-stopenjskim samodejnim menjalnikom z volanskima stikaloma za ročno prestavljanje. Še bolj brezkompromisne so bile turboizvedbe, kjer gre za leta 1995 rojeni 3,6-litrski šestvaljnik z dvema turbopolnilnikoma in 300 kW (408 KM).

Pri carreri 993 ne gre le za lepoto, ampak avtomobil, ki je bil in je po današnjih kriterijih še vedno izjemno zmogljiv.
Pri carreri 993 ne gre le za lepoto, ampak avtomobil, ki je bil in je po današnjih kriterijih še vedno izjemno zmogljiv.

911 turbo je imel za 6 centimetrov razširjen zadnji kolotek, bolj agresivna odbijača in fiksni zadnji spojler, pod katerim sta bila vgrajena hladilnika polnilnega zraka. Nastopaško naravo so dopolnjevala 18-palčna platišča z inovativnimi votlimi kraki in zmogljivejši zavorni sistem. Dodatno razburjenje je prinesel turbo S z rumenimi zavornimi čeljustmi, karbonsko notranjo dekoracijo in malenkost višjo močjo. Še bolj adrenalinski je bil GT2, kjer gre za dirkalno izvedbo turborazličice z vedno le zadnjim pogonom.

Puristični pristop

Vsem, ki so s porscheji silili na dirkalne steze, so v Zuffenhausnu postregli še s carrero RS. To je bila najlažja in v smislu opreme zelo oskubljena izvedba avtomobila s 3,8-litrskim atmosferskim motorjem z 221 kW (300 KM), neudobno školjkastima sedežema, fiksnim zadnjim spojlerjem, 18-palčnimi platišči in manjkajočo zadnjo klopjo. Bolj športen je bil le še RS clubsport z varnostno kletko in manjkajočo klimatsko napravo. Na drugačne strune je igrala z modelnim letom 1996 uvedena targa z električno stekleno streho, ki se je pomaknila nad zadnje steklo.

Kabina navdušuje s športno ergonomijo, kakovostjo in klasično zasnovo kot deska ravne armaturne plošče, ki jo je uvedel prvi Volkswagnov hrošč.
Kabina navdušuje s športno ergonomijo, kakovostjo in klasično zasnovo kot deska ravne armaturne plošče, ki jo je uvedel prvi Volkswagnov hrošč.

Še večje ljubitelje vetra je navduševal cabriolet, ki je bil tako kot druge carrere na voljo z doplačilnim štirikolesnim pogonom z visoko sklopko s 5- do 50-odstotnim prenosom motorne moči na prednji kolesi. Pri zasnovi podvozja so sicer igrale ključno vlogo iz lahkega aluminija izdelane komponente in na pomožni okvir vpeta zadnja prostorska prema. Naskok v smislu vodljivosti, uglajenosti in varnosti je bil zato v primerjavi z drugimi porscheji izjemen.

Zbirateljska ikona

Porsche 993 je s čarobnim prepletom klasike, elegance, brezkompromisnega izbora materialov in vrhunske tehnike najsvetlejša točka v leta 1963 rojeni sagi modela 911. Tu ni dvoma! Krog njegovih ljubiteljev je izjemno velik na vseh celinah sveta. To je porsche z največ privrženci in hkrati sveti gral modela 911. Primerno visoke so cene. Med najdražje in najbolj zbirateljske carrere spadajo različice RS, GT2 in turbo S, kjer poletijo cene najbolj elitnih primerkov do več kot 400.000 evrov. Za osnovno carrero z 272 KM pa je treba imeti v žepu vsaj 40.000 evrov, čeprav drži, da se začenja izbor res lepih primerkov pri vsaj pol višjih cenah.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije