AVTOMOBILIZEM
Zadnji zračno hlajeni porsche
Z izjemnim dizajnom, evolucijsko najbolj dovršenim zračno hlajenim bokserskim motorjem in vrhunskimi voznimi lastnostmi šteje carrera s tovarniško oznako 993 med najbolj zaželene in veličastne športne avtomobile vseh časov
Odpri galerijo
Njen vpliv na razvoj in pojmovanje športnih vozil ostaja neprecenljiv, čeprav si bo kdo drznil pripomniti, da je šlo pri zadnji zračno hlajeni carreri le za nadgradnjo porscheja s tovarniško oznako 964. A ni tako, čeprav gre sodeč po bežnem pogledu predvsem za evolucijo. Natančnejši pogled postreže z več radikalnosti, saj je 993 po predhodnici podedovala le 20 odstotkov sestavnih delov. Vse preostalo predstavlja nov pristop. Avtomobil, ki ga je zrisal Britanec Tony Hatter, je že lep čas znano karoserijsko podobo nadgradil s poudarjenimi boki, izrazitejšimi kolesnimi izrezi, bolj gladkimi prehodi med karoserijskimi deli, integriranima odbijačema, električno dvižnim spojlerjem večjih mer in danes legendarnima ogledaloma v obliki solzic.
911 turbo je imel za 6 centimetrov razširjen zadnji kolotek, bolj agresivna odbijača in fiksni zadnji spojler, pod katerim sta bila vgrajena hladilnika polnilnega zraka. Nastopaško naravo so dopolnjevala 18-palčna platišča z inovativnimi votlimi kraki in zmogljivejši zavorni sistem. Dodatno razburjenje je prinesel turbo S z rumenimi zavornimi čeljustmi, karbonsko notranjo dekoracijo in malenkost višjo močjo. Še bolj adrenalinski je bil GT2, kjer gre za dirkalno izvedbo turborazličice z vedno le zadnjim pogonom.
Še večje ljubitelje vetra je navduševal cabriolet, ki je bil tako kot druge carrere na voljo z doplačilnim štirikolesnim pogonom z visoko sklopko s 5- do 50-odstotnim prenosom motorne moči na prednji kolesi. Pri zasnovi podvozja so sicer igrale ključno vlogo iz lahkega aluminija izdelane komponente in na pomožni okvir vpeta zadnja prostorska prema. Naskok v smislu vodljivosti, uglajenosti in varnosti je bil zato v primerjavi z drugimi porscheji izjemen.
Bogastvo izbire
Ponudbo je dopolnjevala poplava motornih in karoserijskih izvedb. Pogonska osnova je bil 3,6-litrski šestvaljnik z 200 kW (272 KM), ki so ga leta 1996 nadgradili s sistemom varioram s prilagodljivo dolžino sesalnih cevi, večjo odzivnostjo in dvigom moči na 210 kW (285 KM). V obeh primerih je bila carrera opremljena s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali doplačilnim 4-stopenjskim samodejnim menjalnikom z volanskima stikaloma za ročno prestavljanje. Še bolj brezkompromisne so bile turboizvedbe, kjer gre za leta 1995 rojeni 3,6-litrski šestvaljnik z dvema turbopolnilnikoma in 300 kW (408 KM).911 turbo je imel za 6 centimetrov razširjen zadnji kolotek, bolj agresivna odbijača in fiksni zadnji spojler, pod katerim sta bila vgrajena hladilnika polnilnega zraka. Nastopaško naravo so dopolnjevala 18-palčna platišča z inovativnimi votlimi kraki in zmogljivejši zavorni sistem. Dodatno razburjenje je prinesel turbo S z rumenimi zavornimi čeljustmi, karbonsko notranjo dekoracijo in malenkost višjo močjo. Še bolj adrenalinski je bil GT2, kjer gre za dirkalno izvedbo turborazličice z vedno le zadnjim pogonom.
Puristični pristop
Vsem, ki so s porscheji silili na dirkalne steze, so v Zuffenhausnu postregli še s carrero RS. To je bila najlažja in v smislu opreme zelo oskubljena izvedba avtomobila s 3,8-litrskim atmosferskim motorjem z 221 kW (300 KM), neudobno školjkastima sedežema, fiksnim zadnjim spojlerjem, 18-palčnimi platišči in manjkajočo zadnjo klopjo. Bolj športen je bil le še RS clubsport z varnostno kletko in manjkajočo klimatsko napravo. Na drugačne strune je igrala z modelnim letom 1996 uvedena targa z električno stekleno streho, ki se je pomaknila nad zadnje steklo.Še večje ljubitelje vetra je navduševal cabriolet, ki je bil tako kot druge carrere na voljo z doplačilnim štirikolesnim pogonom z visoko sklopko s 5- do 50-odstotnim prenosom motorne moči na prednji kolesi. Pri zasnovi podvozja so sicer igrale ključno vlogo iz lahkega aluminija izdelane komponente in na pomožni okvir vpeta zadnja prostorska prema. Naskok v smislu vodljivosti, uglajenosti in varnosti je bil zato v primerjavi z drugimi porscheji izjemen.