Zoe na domačih tleh
Slovenski trg je postal bogatejši za novo, tretjo generacijo Renaultovega popolnoma električnega avtomobila zoe; s popustom in državno subvencijo je cenovno privlačna izbira.
Odpri galerijo
Tretja generacija Renaultovega popolnoma električnega vozila zoe prinaša novo zasnovo zunanjosti in notranjosti, ki je še bolj prilagojena električni mobilnosti. Mehke poteze prejšnje generacije imajo zdaj uglednejše lastnosti, s katerimi avtomobil izstopa v prometu in daje vtis, da še bolj zanesljivo sedi na cesti.
Sprednji del je povsem prenovljen, obrisi izklesanega pokrova motorja pa se stekajo v povečan romb, ki je hkrati loputa, pod katero je skrita polnilna vtičnica. Novi žarometi z izključno svetilnimi diodami in prepoznavnim svetlobnim pečatom v obliki nasproti obrnjenih črk C, ki ga imajo vsi novejši renaulti, dajejo moderen in izrazen videz.
Renaultovi oblikovalci so pri zasnovi notranjosti posebno pozornost posvetili kakovosti obdelave, udobju in ergonomiji. Posebno opazna novost v novincu je 10-palčni zaslon pred voznikom, ki je edinstven v tem segmentu in je na voljo že od osnovne različice naprej. Armaturna plošča je iz mehkega, na otip prijetnega materiala, ki ustvarja občutek udobja in kakovosti.
Elektronska prestavna ročica (e-shifter), samodejna parkirna zavora in indukcijsko polnjenje pametnih telefonov so le nekatere od novinčevih posebnosti. Sicer pa so notranjost zasnovali z mislijo na trajnostni razvoj. Tako je Renault s partnerji uporabil tradicionalni postopek kardiranja za izdelavo nove tkanine iz recikliranih snovi iz avtomobilske industrije. Ta je zasnovana po načelih krožnega gospodarstva in v povprečju sestavljena iz 50 odstotkov tekstilnih odpadkov in varnostnih pasov ter 50 odstotkov recikliranih vlaken iz plastenk (PET).
Potniki zadaj imajo še vedno vso prostornost na zgornji ravni segmenta zaradi minimalnega srednjega grebena. Prtljažnik s prostornino 338 litrov in zložljiva sedežna klop poskrbita za možnost prevažanja zajetne prtljage.
Novo je tudi srce zoeja: litij-ionski pogonski akumulator Z.E. 50 ima z 52 kWh večjo zmogljivost, ki naj bi zagotovila do 395 kilometrov dosega, merjeno po novem standardu WLTP. Poleg že znanega elektromotorja R110 z največjo močjo 80 kW je tu še novi R135, ki zmore 100 kW moči in 245 Nm navora. To zadošča za najvišjo hitrost 140 km/h. Novinec ima odslej tudi možnost polnjenja z enosmernim tokom (DC), tako da je trenutno edini električni avtomobil na trgu, ki ponuja možnost polnjenja tako z izmeničnim tokom (AC) do 22 kW moči kot z enosmernim do 50 kW moči.
Kot so nam pojasnili predstavniki Renaulta, novi zoe ob vsakem upočasnjevanju z zajemanjem kinetične energije in njenim pretvarjanjem v električno polni akumulator. Vgradnja ločenega zavornega sistema omogoča regenerativno zaviranje ob vsaki priložnosti v nasprotju z mehanskim delovanjem kolutnih zavor, ki kinetično energijo pretvorijo v toplotno in jo razpršijo v okolje. Vozilo ponuja še novi način vožnje, s katerim vozniku skoraj ni več treba uporabljati zavorne stopalke. Z vklopljenim načinom vožnje B avtomobil ob sprostitvi stopalke za plin upočasnjuje znatno hitreje.
Renault ohranja dva načina nakupa, z najemom baterije ali brez nje. Cena šibkejšega zoeja R110 z osnovno opremo life znaša 32.690 evrov oziroma 24.390 z najemom. Zmogljivejši R135 z opremo zen stane od 34.790 evrov oziroma 26.490 z najemom baterije. Slovenski uvoznik bo na zoeja priznal še 3000 evrov popusta, državna subvencija za nakup električnega vozila pa trenutno znaša 7500 evrov, kar ga vsekakor naredi cenovno privlačnega.
Kot tretja možnost, ki so jo ponudili slovenskim kupcem, je možnost triletnega najema (lizinga), pri katerem plačujemo mesečne obroke (od 159 evrov na mesec, odvisno od različice in prevoženih kilometrov) in po preteku pogodbe avtomobil vrnemo Renaultu. Pri Renaultu vam v najem lahko prištejejo še potrebna zavarovanja (AO in kasko), registracijo in redno vzdrževanje, polog ob prevzemu avtomobila pa znaša v vsakem primeru od 1000 evrov naprej, odvisno od izvedenke.
Sprednji del je povsem prenovljen, obrisi izklesanega pokrova motorja pa se stekajo v povečan romb, ki je hkrati loputa, pod katero je skrita polnilna vtičnica. Novi žarometi z izključno svetilnimi diodami in prepoznavnim svetlobnim pečatom v obliki nasproti obrnjenih črk C, ki ga imajo vsi novejši renaulti, dajejo moderen in izrazen videz.
Trajnostna notranjost
Renaultovi oblikovalci so pri zasnovi notranjosti posebno pozornost posvetili kakovosti obdelave, udobju in ergonomiji. Posebno opazna novost v novincu je 10-palčni zaslon pred voznikom, ki je edinstven v tem segmentu in je na voljo že od osnovne različice naprej. Armaturna plošča je iz mehkega, na otip prijetnega materiala, ki ustvarja občutek udobja in kakovosti.
Elektronska prestavna ročica (e-shifter), samodejna parkirna zavora in indukcijsko polnjenje pametnih telefonov so le nekatere od novinčevih posebnosti. Sicer pa so notranjost zasnovali z mislijo na trajnostni razvoj. Tako je Renault s partnerji uporabil tradicionalni postopek kardiranja za izdelavo nove tkanine iz recikliranih snovi iz avtomobilske industrije. Ta je zasnovana po načelih krožnega gospodarstva in v povprečju sestavljena iz 50 odstotkov tekstilnih odpadkov in varnostnih pasov ter 50 odstotkov recikliranih vlaken iz plastenk (PET).
Potniki zadaj imajo še vedno vso prostornost na zgornji ravni segmenta zaradi minimalnega srednjega grebena. Prtljažnik s prostornino 338 litrov in zložljiva sedežna klop poskrbita za možnost prevažanja zajetne prtljage.
Novo srce
Novo je tudi srce zoeja: litij-ionski pogonski akumulator Z.E. 50 ima z 52 kWh večjo zmogljivost, ki naj bi zagotovila do 395 kilometrov dosega, merjeno po novem standardu WLTP. Poleg že znanega elektromotorja R110 z največjo močjo 80 kW je tu še novi R135, ki zmore 100 kW moči in 245 Nm navora. To zadošča za najvišjo hitrost 140 km/h. Novinec ima odslej tudi možnost polnjenja z enosmernim tokom (DC), tako da je trenutno edini električni avtomobil na trgu, ki ponuja možnost polnjenja tako z izmeničnim tokom (AC) do 22 kW moči kot z enosmernim do 50 kW moči.
395 kilometrov lahko prevozi zoe z enim polnjenjem.
Kot so nam pojasnili predstavniki Renaulta, novi zoe ob vsakem upočasnjevanju z zajemanjem kinetične energije in njenim pretvarjanjem v električno polni akumulator. Vgradnja ločenega zavornega sistema omogoča regenerativno zaviranje ob vsaki priložnosti v nasprotju z mehanskim delovanjem kolutnih zavor, ki kinetično energijo pretvorijo v toplotno in jo razpršijo v okolje. Vozilo ponuja še novi način vožnje, s katerim vozniku skoraj ni več treba uporabljati zavorne stopalke. Z vklopljenim načinom vožnje B avtomobil ob sprostitvi stopalke za plin upočasnjuje znatno hitreje.
Različni poslovni modeli nakupa
Renault ohranja dva načina nakupa, z najemom baterije ali brez nje. Cena šibkejšega zoeja R110 z osnovno opremo life znaša 32.690 evrov oziroma 24.390 z najemom. Zmogljivejši R135 z opremo zen stane od 34.790 evrov oziroma 26.490 z najemom baterije. Slovenski uvoznik bo na zoeja priznal še 3000 evrov popusta, državna subvencija za nakup električnega vozila pa trenutno znaša 7500 evrov, kar ga vsekakor naredi cenovno privlačnega.
Možno je tudi polnjenje z enosmernim tokom do 50 kW moči; zoeja na 22 kW polnilni postaji napolnimo v treh urah.
Kot tretja možnost, ki so jo ponudili slovenskim kupcem, je možnost triletnega najema (lizinga), pri katerem plačujemo mesečne obroke (od 159 evrov na mesec, odvisno od različice in prevoženih kilometrov) in po preteku pogodbe avtomobil vrnemo Renaultu. Pri Renaultu vam v najem lahko prištejejo še potrebna zavarovanja (AO in kasko), registracijo in redno vzdrževanje, polog ob prevzemu avtomobila pa znaša v vsakem primeru od 1000 evrov naprej, odvisno od izvedenke.