Jeseni so kolesa najcenejša: Kako se lotiti nakupa novega električnega kolesa?
Že pri nakupu manj vrednih športnih rekvizitov smo zasuti s široko ponudbo, ki nas vedno znova spravlja v dvome. Električno kolo je premišljen nakup, zato moramo poskrbeti, da smo dobro obveščeni o naših potrebah in ponudbi.
Kaj si želimo od e-kolesa, se odločimo sami, vprašati pa se moramo, kje in kako bomo kolo uporabljali? Pogosto so prijatelji, ki vas res dobro poznajo, zanesljivi pomočniki pri odkrivanju lastnih ambicij.
Obilica informaciji nam daje vpogled v konkurenčnost in kvaliteto izdelkov. Na drugi strani pa je obseg teh informacij postal tako velik, da se je težko prepričati, kaj je res.
Mi smo bili pri enem od prodajalcev e-koles v Ljubljani. Malo smo špekulirali in priznali, da o električnih kolesih nimamo pojma, zato, da bi nam razložili in predlagali, kakšno kolo sploh potrebujemo. Osebno so me najbolj zanimala gravel električna kolesa. Njihov trgovec je dobro tehnično podkovan.
Proces izbire e-koles v 4-korakih:
Namen, kje se bomo največ vozili
Tip kolesa,
Komponente, oprema kolesa
Izbira velikosti
1. Namen
Nekje je treba začeti, potrebujemo idejo. Če želite kupiti e-kolo, očitno želite kolesariti. Kje želite kolesariti, kako želite kolesariti, je to vaše prvo e-kolo, kako pogosto bi kolesarili, s takšnimi vprašanji se boste srečali po prvih nekaj minutah pogovora s prodajalcem v namenski e-kolesarski trgovini.
Od tega, kako pogosto bomo uporabljali e-kolo, je odvisno, kako trpežno mora biti. Prevladujoč teren kolesarjenja narekuje tip kolesa. Skozi čas napredujemo na kolesu, zato iščemo novo bolj zmogljivo e-kolo.
Pri definiranju lastnih ambicij moramo biti precej kritični, postaviti si moramo realistične cilje in zahteve. Vprašamo se, danes je soboto, kam se odpravim na kolo, kakšna je največja prepreka, ki jo bom srečal?
Pogosto se ljudje odločajo za kolesa, ki niso primerna za njim dane pogoje. Primer: kljub popularnosti gorskega kolesarjenja, večina kolesarjev ne potrebuje polnovmzetenih koles, saj bodo občutno boljšo izkušnjo doživeli z npr. lažjimi, vsestranskimi gorskimi kolesi.
2. Tip električnega kolesa
Glede na obliko in komponente na e-kolesu poznamo več tipov. Glede na določene želje iz prejšnjega poglavja moramo sedaj poiskati primerno e-kolo, ki bo ustrezalo našemu seznamu želja.
Treking e-kolo
Treking e-kolesa so namenjena raziskovanju in uživanju v vožnji. Gre za najbolj popularen tip koles. Pokončna drža in blago vzmetenje naredita premagovaje dolgih razdalj bolj udobno.
Gorsko e-kolo
Če vas asfaltirane podlage ne zanimajo preveč, ste pravi kandidat za gorsko kolo. Poznamo več vrst gorskih e-koles, največja razlika pa se pokaže v vzmetenju (hod predstavlja odmik, ki ga lahko opravi zadnje kolo v vertikalni smeri):
Hardtail ali prednjevzmeteno e-kolo je najbolj primerno začetno gorsko kolo. Odlično se odreže na vzponu in daljših izletih.
Cross-country e-kolo (do 120 mm hoda) je podobno, kot prednjevzmeteno kolo namenjeno bolj vzpenjanju, kot spustu. Za razliko pa ima zadnje vzmetenje, tako da lažje premaguje ovire neurejenih kolesarskih poti.
Trail e-kolo (do 150 mm hoda) je namenjeno tako spustu kot tudi vzponu. Nekoliko manj efektivno na vzponu, vendar bolj suvereno pri spustu. Popolna kombinacija za neskončne užitke v gozdu.
Enduro e-kolo (do 180 mm hoda) je najbolj zmogljivo kolo za spuste, ki je še vedno relativno optimizirano za poganjanje v klanec.
Mestno e-kolo
Velikokrat smo že poudarili, da je e-kolo najbolj učinkovit način gibanja po mestu. Mestna e-kolesa so namenjena bolj zdravemu in ekološko osveščenem premikanju v mestu. In ne samo to, v službo ne boste prikolesarili tako močno prešvicani kot z navadnim kolesom.
Cestno e-kolo
Cestna e-kolesa, električne specialke so še vedno drage, ampak jih je tudi vsako sezono več na cestah. So tudi najlažja električna kolesa.
Gravel e-kolo
Nova kolesarska veja, ki je trenutno tudi najbolj popularna med kolesarji. Makadamskih cest je v Sloveniji še veliko. Makadamkanje smo tudi v Sloveniji odlično sprejeli. Najbrž zato, ker na makadamskih, odročnih cestah ni veliko prometa, zato se počutimo varnejše, a še vedno smo v srčiki narave.