Priprava kolesa na zimo: nasveti za zaščito, zlasti za električna kolesa
Kolesa verjetno nekaj časa ne boste potrebovali, zato sledi nasvet, ki je vsekakor dobronameren za vas in za vaše kolo.
Pozimi ga je treba temeljito pregledati, popraviti, če je kaj narobe, očistiti in pripraviti za novo sezono.
Kakšna je konzervacija kolesa ali, bolj po domače, priprava kolesa na zimski spanec? Ko ga boste pripeljali v kolesarski servis, vam bodo prikimali v znak pravilne odločitve.
Vsak skrben lastnik kolesa to naredi vsaj enkrat na leto, tudi tisti, ki kolesarijo v vseh letnih časih.
Najprej ga bodo temeljito očistili
Temeljito pomeni, da boste debelo pogledali, ko ga boste videli, čeprav ste morda prepričani, da ga nihče ne more tako dobro očistiti kot vi. Vseeno večina kolesarjev tega ne zna narediti temeljito.
Precej kolesarjev tega sploh ne dela, lahko dodam. Se pravi, očistili ga bodo in potem popolnoma razstavili in sestavili nazaj. Razstavili vam bodo vse ležaje, obe pesti, vilični ležaj, os, sredino, vse. Pregledali bodo, kakšna je obraba, po potrebi bodo kak obrabljen del zamenjali z novim.
Vse skupaj bodo temeljito očistili, odstranili staro mast, vso drobno umazanijo, ki je sami kljub rednim čiščenjem niste mogli. Spet vam bodo namestili, podmazali dele in kolo sestavili nazaj.
Čeprav mislite, da kolo redno vzdržujete in čistite, obstajajo deli, ki jih sami ne vzdržujete, ker jih ne morete ali pač ne znate.
Čiščenje in vzdrževanje
Različne vremenske razmere v sezoni se na kolesu poznajo, zato je enkrat na leto tak pregled nujen. Serviser vam bo preveril obrabo pnevmatik, jih zamenjal, če bo treba.
Pregledal bo zavore, zavorne obloge, oba menjalnika vam bo na novo nastavil, preveril obrabo pletenic in bovdenov in seveda prav vseh vijakov. Temeljito po pregledal notranjost in zunanjost obročnikov, napere vam bodo na novo centrirali, pregledali obrabo zobnikov in verige.
Pregledal bo, ali je potrebna menjava sedeža, traku ali ročk na krmilu, pogledal bo v cevi okvirja. Mogoče vam bo celo predlagal barvanje okvirja.
Nova barva in nalepke vam bodo kolo pomladili in znebili se boste prask, ki jih težko gledate, in s tem podaljšali življenjsko dobo okvirja.
Torej, zima bo, kot kaže, dolga in zdaj je pravi čas, da si kolo temeljito pripravite za prihodnjo sezono. Pravi čas je tudi zato, ker servisi koles zdaj nimajo gneče in se zares lahko posvetijo vašemu biciklu.
Pozor za lastnike električnih koles
Električna kolesa moramo obravnavati enako kot navadna oziroma še večkrat jih moramo čistiti, ker so kompleksnejše sestavljena. Električna kolesa so težja za vzdrževanje, zato so se serviserji še temeljiteje pripravili. Ne oklevajte, tudi če ste redno čistili vaše e-kolo, zagotovo tega niste storili tako dobro, kot to znajo na kolesarskem servisu.
Zakaj? Električno kolo ima več tesnil od navadnega, nosilec oziroma prostor okoli baterije je sicer narejen tako, da voda odteče, kontakti pa se posušijo.
Ampak, to se zgodi zgolj, če sta nosilec in vtič čista. Stiki so premazani s prevleko, ki e-kolo ščiti pred obrabo in korozijo. Za zaščito delov serviser uporabi kontaktni sprej ... točno ve, kaj in kako mora podmazati.
V nevarnosti so zaslončki, ki se na večini električnih koles ne dajo sneti. Na servisu vam bodo svetovali, kako in kje se shranjuje baterija oziroma celo kolo.
Zimsko shranjevanje koles
Ko pri avtomobilu zamenjamo letne za zimske gume, lahko stare shranimo pri vulkanizerju. Tudi kolesarske prodajalne in servisi so se spomnili te odlične pomoči.
- pozimi ne uporabljate kolesa?
- imate prostorsko stisko?
- nimate primernega postora?
- nimate varnega prostora?
- zaradi drugega razloga ne morete shraniti kolesa? V varnem in suhem prostoru ga lahko shranimo mi.
Tako se glasi oglas enega izmed večjih kolesarskih trgovcev v Sloveniji. In to z veseljem pozdravljamo.