DVOJNA KAKOVOST
Avstijska in slovenska šunka sta kot noč in dan
Analize so pokazale, da so razlike kljub enotnemu trgu ogromne.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Na skupnem trgu se pojavljajo načeloma enaki proizvodi, ki imajo različno kakovost. To pomeni, da imajo različno sestavo, so drugačni po kakovosti, teži in drugih lastnostih. Ne gre le za prehranske izdelke, temveč tudi za kozmetiko, izdelke za otroke in še kaj. To je na okrogli mizi izpostavil tudi evropski poslanec Igor Šoltes, ki je skupaj z Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) organiziral dogodek na temo 'dvojne kakovosti'. »Trditve, da ni dvojne kakovosti, so lažne. Pokazale so se razlike med novejšimi članicami in drugimi članicami. Ne smemo dopustiti, da nove članice postanejo odlagališče izdelkov slabše kakovosti. Nimamo le Evrope dveh hitrosti, ampak dveh kakovosti,« je poudaril Šoltes.
Predsednica ZPS Breda Kutin je razkrila nekatere podrobnosti analize, ki so jo izvedli. »Nakupovali smo enake izdelke v Sloveniji in Avstriji in izbrali 32 parov, naredili tržno analizo in iskali razlike. Ker gre za dva različna trga, smo zaznali posamezne razlike po posameznih skupinah.« Kutinova je izpostavila čokolado milka, kokakolo in konzerve rio mare. »Slovenska milka je bila iz Bolgarije in je imela več aditivov. Ko smo to objavili, se je na našem trgu začela pojavljati samo še milka z avstrijskega trga,« je povedala in dodala, da je šlo za popolnoma enako embalažo, občutna razlika pa je bila v teži.
Na okrogli mizi je sodeloval tudi Marko Hočevar z ekonomske fakultete, ki je povedal, da gre pri dvojnem trgu za dvojno obravnavanje potrošnikov. Pravi, da obstajajo ekonomski in neekonomski razlogi, da se podjetja odločajo za takšno strategijo. »Kljub temu da je trg enoten, je različna kupna moč. Podjetja skušajo optimizirati svoje stroške. Z okusom se prilagajajo potrošniku.«
Da se cena prilagaja kupni moči, pa se ne strinja Breda Kutin, ki je izpostavila, da je najcenejša hrana v Nemčiji, ne v Bolgariji ali Romuniji. »Če bi podjetja res prilagajala cene kupni moči, ne bi bilo tako.« Povedala je še, da so ugotovili, da so uvoženi izdelki v Sloveniji praviloma cenejši kot v Avstriji, je pa razlika v kakovosti. »'Toast šunka' v Avstriji in v Sloveniji sta kot noč in dan.«
Pravnik Rajko Pirnat pa meni, da gre pri dvojni kakovosti za zavajujočo poslovno prakso.
Predsednica ZPS Breda Kutin je razkrila nekatere podrobnosti analize, ki so jo izvedli. »Nakupovali smo enake izdelke v Sloveniji in Avstriji in izbrali 32 parov, naredili tržno analizo in iskali razlike. Ker gre za dva različna trga, smo zaznali posamezne razlike po posameznih skupinah.« Kutinova je izpostavila čokolado milka, kokakolo in konzerve rio mare. »Slovenska milka je bila iz Bolgarije in je imela več aditivov. Ko smo to objavili, se je na našem trgu začela pojavljati samo še milka z avstrijskega trga,« je povedala in dodala, da je šlo za popolnoma enako embalažo, občutna razlika pa je bila v teži.
Na okrogli mizi je sodeloval tudi Marko Hočevar z ekonomske fakultete, ki je povedal, da gre pri dvojnem trgu za dvojno obravnavanje potrošnikov. Pravi, da obstajajo ekonomski in neekonomski razlogi, da se podjetja odločajo za takšno strategijo. »Kljub temu da je trg enoten, je različna kupna moč. Podjetja skušajo optimizirati svoje stroške. Z okusom se prilagajajo potrošniku.«
Da se cena prilagaja kupni moči, pa se ne strinja Breda Kutin, ki je izpostavila, da je najcenejša hrana v Nemčiji, ne v Bolgariji ali Romuniji. »Če bi podjetja res prilagajala cene kupni moči, ne bi bilo tako.« Povedala je še, da so ugotovili, da so uvoženi izdelki v Sloveniji praviloma cenejši kot v Avstriji, je pa razlika v kakovosti. »'Toast šunka' v Avstriji in v Sloveniji sta kot noč in dan.«
Pravnik Rajko Pirnat pa meni, da gre pri dvojni kakovosti za zavajujočo poslovno prakso.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
22:00
Potreba po zavojevanju