Bitka e-tovornjakov
Po kalifornijski Tesli je električni megavlačilec predstavila tudi arizonska Nikola; zanimivo, kako priljubljeno je v zadnjih letih postalo ime slovitega izumitelja Nikole Tesle.
Odpri galerijo
Električna tekma se razvija tudi med tovornjaki. Potem ko je ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla pred dvema letoma dvignil veliko prahu z napovedjo popolnoma električnega vlačilca, imenovanega semi, se je v zadnjem času za nekaj podobnega odločilo še več tovornjakarskih znamk. In med njimi se eno ime pojavlja vedno pogosteje – Nikola. Da, prav ste prebrali, tovornjakarski startup iz vročega Phoenixa v ameriški zvezni državi Arizona je pobral ime slovitega srbsko-ameriškega elektroinženirja, izumitelja, fizika, strojnika, kemika in matematika Nikole Tesle. Kalifornijska Tesla pa njegov priimek.
Čeprav so pri Nikoli sprva favorizirali vodikove gorivne celice, so pri treju uporabili klasični baterijski električni pogon; v načrtu imajo tudi različico na gorivne celice. Nikola tre je tako močno modificirana različica Ivecovega tovornjaka s-way s pogonom in info-zabavnim sistemom Nikole.
Družba Nikola Motor Company je maja lani tožila Teslo za dve milijardi dolarjev, češ da je kalifornijska avtomobilska družba pri razvoju semija kršila več njenih zaščitenih patentov, uporabljenih pri modelu nikola one. Iz Tesle so odvrnili, da je tožba brez kakršne koli podlage. Nikola Tesla se verjetno obrača v grobu.
Nikola tre za Evropo
Nikola je pred dnevi predstavil že svoj tretji električni tovornjak oziroma vlačilec, ki tokrat cilja na evropski trg. Poimenovali so ga tre (tri). Gre za plod sodelovanja med Nikolo in italijanskim Ivecom, ki je del megakorporacije CNH Industrial. Slednja je letos v projekt investirala četrt milijarde dolarjev (približno 225 milijonov evrov) in Nikoli dala veliko večjo kredibilnost.
Čeprav so pri Nikoli sprva favorizirali vodikove gorivne celice, so pri treju uporabili klasični baterijski električni pogon; v načrtu imajo tudi različico na gorivne celice. Nikola tre je tako močno modificirana različica Ivecovega tovornjaka s-way s pogonom in info-zabavnim sistemom Nikole.
Električna zverina
Iz Iveca in Nikole so sporočili, da bo tre lahko prevozil od 500 do 1200 kilometrov z enim polnjenjem zaradi modularnega baterijskega sistema. Voznik bo imel na razpolago do 1000 konjskih moči in do 2700 Nm navora, kar popolnoma ustreza mišičastemu in hkrati futurističnemu videzu e-tovornjaka.2700 Nm navora bo imela najmočnejša različica treja.
Znotraj je nikola tre neprimerno bolj naphan s sodobno tehnologijo kot običajni tovornjaki. Nikola je poskrbela za klimatsko napravo, nastavljanje vzvratnih ogledal, prilagajanje višine vzmetenja, 360-stopinjski sistem zunanjih kamer, navigacijo, avdiosistem z bluetooth povezljivostjo in diagnostiko vozila – vse na enem velikem zaslonu, občutljivem za dotik. Pred voznikom na armaturni plošči je še en zaslon, ki prikazuje običajne (tovornjakarske) vozne informacije.
Začetek proizvodnje
Prav tovornjaka, ki uporabljata gorivne celice, one in two bosta namenjena ameriškemu trgu, tre pa evropskemu. Naslednje leto naj bi začeli izdelovati in dostavljati e-tovornjake za ameriške kupce, med katerimi je tudi pivovarski velikan Anheuser-Busch, ki je naročil kar 800 primerkov nikola one. Ta je še posebno zanimiv zaradi dolgega dosega: vodikove gorivne celice naj bi imele dovolj energije, da bi prevozil kar 1900 kilometrov. Proizvodnja treja pa naj bi se začela v obdobju 2022–2023.
Družba Nikola Motor Company je maja lani tožila Teslo za dve milijardi dolarjev, češ da je kalifornijska avtomobilska družba pri razvoju semija kršila več njenih zaščitenih patentov, uporabljenih pri modelu nikola one. Iz Tesle so odvrnili, da je tožba brez kakršne koli podlage. Nikola Tesla se verjetno obrača v grobu.