KONEC
Dokončno slovo hrošča
Volkswagen je ukinil proizvodnjo avtomobila, ki je znamki VW prinesel svetovno slavo; v tovarni v mehiškem mestu Puebla so nehali izdelovati znamenitega hrošča, natančneje beetla.
Odpri galerijo
Končalo se je zelo dolgo obdobje v življenju ene najbolj znanih znamk avtomobila. Popularni Volkswagnov hrošč, ki je z majhnimi lepotnimi spremembami preživel več kot sedemdeset let – zagotovo je to bil avtomobil, ki se je edini obdržal na tržišču v bolj ali manj nespremenjeni obliki – za zdaj odhaja v zgodovino. V edini tovarni na svetu, kjer so ga še sestavljali, v Volkswagnovi podružnici v mehiškem mestu Puebla, so konec minulega tedna sestavili zadnji model hrošča oziroma njegovega neposrednega naslednika beetla. V petek je namreč iz tovarne pripeljal zadnji avtomobil tretje generacije z modelnim imenom denim blue coupe.
Nastal je na pobudo Adolfa Hitlerja, ki si je zamislil kompakten in zanesljiv družinski avtomobil za široke množice. Ferdinandu Porscheju je naročil načrt za avtomobil, ki bi lahko prevažal petčlansko družino s hitrostjo 100 km/h po nemških avtocestah, pri čemer je moral biti preprost za vzdrževanje. Stal naj bi 990 tedanjih reichmark, kar je predstavljalo 31 tedenskih plač povprečnega delavca, bil je tudi subvencioniran. Porsche je s sodelavci razvil več prototipov, množično proizvodnjo pa je preprečil izbruh druge svetovne vojne, med katero so razvito šasijo uporabili za vojaška vozila.
V petek je iz tovarne v mehiški Puebli zapeljal zadnji avtomobil tretje generacije hroščev.
Častitljiva znamka
»Težko si je predstavljati, kaj bi sploh pomenil Volkswagen brez znamenitega hrošča,« je izjavil direktor ameriške veje Volkswagna Scott Keogh, »a prišel je čas, ko moramo praznovati in častiti dolgoletni razvoj naše najznamenitejše znamke«.
Nastal je na pobudo Adolfa Hitlerja, ki si je zamislil kompakten in zanesljiv družinski avtomobil za široke množice. Ferdinandu Porscheju je naročil načrt za avtomobil, ki bi lahko prevažal petčlansko družino s hitrostjo 100 km/h po nemških avtocestah, pri čemer je moral biti preprost za vzdrževanje. Stal naj bi 990 tedanjih reichmark, kar je predstavljalo 31 tedenskih plač povprečnega delavca, bil je tudi subvencioniran. Porsche je s sodelavci razvil več prototipov, množično proizvodnjo pa je preprečil izbruh druge svetovne vojne, med katero so razvito šasijo uporabili za vojaška vozila.
21,5 milijona hroščev je nastalo do leta 2003, ko so ga prvič nehali izdelovati.
Po drugi vojni je tovarno in načrte za hrošča rešil britanski častnik Ivan Hirst, ki je sprva želel proizvodnjo preseliti v Združeno kraljestvo, a britanska industrija ni bila zainteresirana. Namesto tega so vzpostavili proizvodnjo v Nemčiji. Avtomobil se je hitro izkazal za uspešnico. Da bi zadostili povpraševanju, so jih po licenci proizvajale tovarne v drugih državah, med letoma 1973 in 1976 tudi tovarna TAS v Sarajevu. Leta 1972 je proizvodnja s skupno več kot 15 milijoni primerkov presegla prejšnjega rekorderja, Fordov model T.
Grd, a zanesljiv
V ZDA je največjo popularnost dosegel v 60. letih prejšnjega stoletja, ko so ga prodajali s sloganom: »Je sicer grd, a z njim prideš povsod.« Največkrat so ga kupovali mladi in je kot znamka zaznamoval tedanjo hipijevsko generacijo. V Nemčiji so ga zaradi majhnega povpraševanja na trgu nehali proizvajati že leta 1978, potem so ga izdelovali le še v Braziliji in Mehiki, večinoma za trge v obeh Amerikah. Leta 2003 so se v Wolfsburgu, kjer je sedež koncerna Volkswagen, odločili, da kljub častitljivi znamki in zgodovini popolnoma prenehajo proizvajati hrošča, ki so ga do tedaj po svetu prodali zavidljivih 21,5 milijona primerkov. Na lestvici avtomobilov, ki so najbolj zaznamovali 20. stoletje, je hrošč končal na četrtem mestu, za Fordovim modelom T, minijem in citroënom DS.Leta 2012 so se potem spet odločili, da v Puebli v Mehiki obnovijo proizvodnjo hrošča, sicer posodobljenega in prenovljenega. A očitno model ni bil dovolj atraktiven za tržišče in ta teden bodo v Puebli na linijah, na katerih so doslej sestavljali nove hrošče, začeli izdelovati tiguane. V Volkswagnu so previdni pri trditvah, da je to zdaj zares zadnji hrošč v zgodovini, kajti z elektrifikacijo avtomobilske industrije nikoli ne veš. Saj veste, kaj je rekel že slavni James Bond: »Nikoli ne reci nikoli.«