KITAJSKI XIAOMI
Druga kitajska invazija
V Slovenijo je prišel kitajski Xiaomi. Tokrat predstavljamo njegova vrhunska modela mi mix 2S in mi 8.
Odpri galerijo
Na slovenski trg prihaja nov igralec na področju pametne telefonije – kitajski Xiaomi. "Ksi-kaj?" se bo marsikdo vprašal. No, ne gre za kar neko brezimno kitajsko robo, kakršne je polno na internetu, ampak za četrtega največjega proizvajalca pametnih telefonov na svetu. Po podatkih analitsko-svetovalne družbe International Data Corporation (IDC) se razmerje globalnih deležev v drugem četrtletju leta 2018 še naprej spreminja v korist Kitajcev: južnokorejski Samsung je sicer še vedno na prvem mestu na svetu z 20,9-odstotnim tržnim deležem, kitajski Huawei se je s 15,8 odstotka trga povzpel na drugo mesto, ameriški Apple je z 12,1 odstotka padel na tretje, v prvi peterici pa sta še dve kitajski družbi, in sicer Xiaomi z 9,3 odstotka in OPPO z 8,6.
Pri tem ni odveč omeniti, da se je Samsungov delež od drugega četrtletja lani zmanjšal za skoraj enajst odstotkov, Applov pa je zrasel za 0,7 odstotka, medtem ko se je Huaweijev tržni delež od drugega četrtletja 2017 dvignil za 40,9 odstotka, Xiaomijev pa kar za 48,8 odstotka. In Xiaomi je na evropskem trgu uradno šele dve leti, kar je zavidljiv dosežek.
In da Slovenija kljub majhnosti ni zanemarljiv trg, kaže dejstvo, da namerava Xiaomi v Ljubljani odpreti lastno trgovino/razstavni salon Mi Store, kjer bo poleg pametnih telefonov od nižjega do visokega razreda predstavljal tudi nosljive napravice, dodatke, televizorje in pametne zvočnike pa tudi prenosnike in tablice, v ponudbi ima celo električni skiro in robotski sesalnik.
Pri tem ni odveč omeniti, da se je Samsungov delež od drugega četrtletja lani zmanjšal za skoraj enajst odstotkov, Applov pa je zrasel za 0,7 odstotka, medtem ko se je Huaweijev tržni delež od drugega četrtletja 2017 dvignil za 40,9 odstotka, Xiaomijev pa kar za 48,8 odstotka. In Xiaomi je na evropskem trgu uradno šele dve leti, kar je zavidljiv dosežek.
Mega startup
Xiaomi je pravzaprav še startup oziroma zagonsko podjetje: ustanovljeno je bilo pred osmimi leti v Pekingu, v tem času pa se je razvilo v četrti najvrednejši tehnološki startup na svetu. Potem ko je pridobival veljavo v Aziji, se je odločil tudi za preboj v Evropo, kjer se ga je dalo pred septembrom 2016 nabaviti le prek spleta oziroma pri neuradnih posrednikih. Letos se je uradno pojavil tudi v Sloveniji, in sicer prek pooblaščenega distributerja Venkon Technix, ki pokriva države nekdanje Jugoslavije in Avstrije, kar pomeni, da so zagotovljene tudi servisne storitve in, kar je najpomembneje, ponudba pri operaterjih, ki pri nas poskrbijo za kar 85 odstotkov prodaje vseh mobilnikov.Šaomí – prosoXiaomi se izgovori šaomí, z naglasom na zadnjem zlogu, drugače pa pomeni »mali riž« oziroma proso – reference na ameriški Apple (jabolko) niso naključne. Ustanovitelj in šef Xiaomija Lei Jun je odkrit oboževalec Appla in njegovega pokojnega ustanovitelja Steva Jobsa, pri čemer želi kupcem ponuditi »podoben izdelek za precej nižjo ceno«. Lei je pojasnil simboliko imena tudi v budističnem smislu, češ da je eno samo zrno riža enako pomembno kot gora, s čimer je želel nakazati, da bo Xiaomi začel pri majhnih rečeh, namesto da bi se takoj vrgel v iskanje popolnosti. Zlog »mi« je lahko tudi kratica za mobilni internet.
In da Slovenija kljub majhnosti ni zanemarljiv trg, kaže dejstvo, da namerava Xiaomi v Ljubljani odpreti lastno trgovino/razstavni salon Mi Store, kjer bo poleg pametnih telefonov od nižjega do visokega razreda predstavljal tudi nosljive napravice, dodatke, televizorje in pametne zvočnike pa tudi prenosnike in tablice, v ponudbi ima celo električni skiro in robotski sesalnik.