SEJEM ELEKTRONSKE ZABAVE

E3 v znamenju kraljevske bitke

Na največjem igričarskem sejmu na svetu E3 so se predstavile prihajajoče igre, v ospredju pa je bil noro priljubljeni Fortnite.
Fotografija: Na E3 je kraljevala igra Fortnite. FOTO: AFP
Odpri galerijo
Na E3 je kraljevala igra Fortnite. FOTO: AFP

Electronic Entertainment Expo (sejem elektronske zabave) oziroma po domače E3 je osrednja letna prireditev, posvečena videoigram in vsemu, kar je povezano z njimi. In na letošnjem E3 je bila glavna zvezda sejma Epicova strelska igra Fortnite, v kateri se igralci spopadajo med seboj, dokler ne ostane le eden (ali ekipa).

Fortnite, natančneje, njegova različica battle royale, je bil osrednja igra na profesionalno-amaterskem tekmovanju, ki je potekalo vzporedno s sejmom in za katero je založnik Epic Games zbral nagradni sklad v višini sto (100) milijonov dolarjev.

Boj do zadnjega

Eden od razlogov za neverjetno priljubljenost Fortnita je v tem, da se ga lahko igra brezplačno na vseh mogočih platformah: osebnih računalnikih z operacijskim sistemom windows ali macos, vseh treh konzolah (sony PS 4, mixrosoft xbox one in od nedavnega tudi nintendo switch) ter pametnih telefonih in tablicah, na katerih tečeta android ali ios. Sam koncept battle royala (po istoimenskem kultnem japonskem filmu iz leta 2000, v katerem so srednješolci prisiljeni v boj do zadnjega) v svetu videoiger ni nič novega.

Nintendov Super Smash Bros je požel veliko zanimanja. FOTO: AFP
Nintendov Super Smash Bros je požel veliko zanimanja. FOTO: AFP

Včasih smo mu rekli deathmatch, a sodobne igre, kot sta Fortnite in PUBG, prinašajo možnost igranja kjer koli in kadar koli pa tudi sam način igranja je z zbiranjem predmetov in orožja ter postavljanjem zgradb ravno prav zahteven in enostaven hkrati za velike množice igralcev. Igra je brezplačna z možnostjo nakupa opreme in oblačil znotraj aplikacije, kar se je izkazalo za odlično poslovno potezo, saj je samo aprila letos Epicu prinesla skoraj 300 milijonov dolarjev, številke pa rastejo iz meseca v mesec. Na E3 sta tudi velikana Activision in EA napovedala, da bosta njuni streljačini Call of Duty: Black Ops 4 in Battlefield 5 vključevali način igranja battle royale.

Sejem za vse

Sejem E3 je bil v preteklosti odprt le za predstavnike igričarske industrije in medijev, lani pa so ga odprli za širšo javnost. Letos je imel 15.000 navadnih obiskovalcev, ki so za tridnevno vstopnico odšteli po 249 dolarjev, da so si lahko ogledali predstavitve prihajajočih iger, kot so Sonyjev akcijski Spider Man, nadaljevanje izvrstne Sonyjeve zombijevske pustolovščine The Last of Us 2, Bethesdina postapokaliptična streljačina Fallout 76, nova Ubisoftova zgodba iz serije Assassin’s Creed, Nintendov pretepaški Super Smash Bros. Ultimate ali Sonyjeva grozljivka Death Stranding, ki jo pripravlja legendarni Hideo Kojima, avtor serije Metal Gear Solid, nekatere pa so lahko tudi že preizkusili.

Tokrat so bili v ospredju prav igralci. Ves čas sejma so potekali komentirani prenosi igranja v živo prek twitcha, platforme za pretakanje (streaming) videa v živo, kjer kraljuje že prej omenjeni Fortnite: prek twitcha se je samo aprila pretočilo za šest milijard ur igranja Fortnita, marčni živi prenos boja za preživetje, v katerem sta sodelovala ameriški raper Drake in igričarski zvezdnik Tyler Blevins - Ninja, pa je pritegnil rekordnih 628.000 gledalcev.

Prišel je tudi igričarski zvezdnik Ninja. FOTO: AFP
Prišel je tudi igričarski zvezdnik Ninja. FOTO: AFP

Igranje v oblaku

Osebni računalniki, konzole in mobilne naprave še vedno kraljujejo v svetu videoiger, v bližnji prihodnosti pa se nam obeta tudi igranje v oblaku (cloud gaming). Proizvajalci računalnikov, konzol in iger so bili doslej zadržani do igranja, pri katerem bi se vse procesiranje ničel in enic odvijalo na spletnih strežnikih, računalnik, konzola ali pametni telefon pa bi bil bolj ali manj le kot kontroler, a v časih čedalje hitrejših internetnih povezav to ni več problem. Microsoft je na E3 potrdil, da že dela na konzoli xbox naslednje generacije, velik poudarek pa daje tudi oblačnemu igranju. Kakor je dejal šef Microsoftovega oddelka za igre Phil Spencer, njihovi inženirji razvijajo omrežje za spletno pretakanje iger, prek katerega bi bilo mogoče igrati na kateri koli napravi.
Veliki igričarski založnik EA je na sejmu E3 pokazal, kako njihova streljačina Titanfall 2 teče na pametnem televizorju s kontrolerjem za dvajset evrov in s širokopasovno internetno povezavo. Čeprav je zadeva tekla gladko, o cenah in datumih še niso govorili. Tudi šef francoskega Ubisofta Yves Guillemot je napovedal, da »nas čaka še ena generacija konzol, nato pa bo vse igranje potekalo prek pretočnih servisov«.

Sony in Nvidia prav tako delata na pretočnih igrah. Sony je že leta 2014 splovil svojo storitev playstation now, s katero je mogoče na internetu igrati več kot 600 iger za različne generacije konzole playstation. Za igranje je sicer treba imeti konzolo PS4 (PS3, pametni televizorji in druge naprave niso več podprti), pa je Sonyjev servis dokaz, da stvar dejansko dobro deluje. Podobne stvari počne Nvidia, ki je najbolj znana po svojih grafičnih karticah geforce. Čeprav je njen pretočni servis geforce now še v beta razvojni fazi, podpira igre, kupljene v spletnih trgovinah, kot je Steam. Torej se res bliža čas, ko niti za igranje najboljših iger ne bomo več potrebovali drage konzole ali zmogljivega računalnika, ampak le hitro spletno povezavo. To pa še ne pomeni, da bo zastonj, saj bo treba plačevati naročnino v takšni ali drugačni obliki.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije