TEST
Električna alternativa
Leaf je Nissanov električni avtomobil, ki ga vsekakor imejte v mislih, če vstopate v svet električne mobilnosti.
Odpri galerijo
Priznam, nisem ljubitelj električnih avtomobilov, a Nissanov izdelek me je pozitivno presenetil. Nekaj je k temu gotovo prispevalo tudi dejstvo, da je imel testni leaf najbogatejšo opremo tekna, ki prinaša ne le zajeten paket sodobnih asistenčnih sistemov, ampak tudi udobne, v usnje odete sedeže, ki so za nameček ogrevani – tudi zadaj.
No, tudi funkcije e-pedal, ki omogoči vožnjo zgolj z uporabo stopalke za plin, se nisem in nisem mogel navaditi. Ko si dvignil stopalo s stopalke, je avtomobil začel zavirati (in obenem rekuperirati energijo). Jakost zaviranja se mi je zdela preveč sunkovita, saj je avtomobil začel močno zmanjševati hitrost, tudi če si zgolj za malenkost popustil pritisk. Dodajmo, da si stopalko zavore pri vklopljeni funkciji e-pedal uporabil zgolj, ko je bilo treba zelo odločno zavirati. K sreči si omenjeno funkcijo lahko izklopil s pritiskom na stikalo na sredinski konzoli.
Med testom sem naletel na še eno nenavadnost – čeprav je bilo zunaj še poletje, je samodejna klimatska naprava v hladnejših jutrih, četudi je bilo zunaj le dve ali tri stopinje hladneje od nastavitve želene temperature, vklopila grelnik. Seveda sem ga lahko izklopil s pritiskom na tipko, saj res ni bilo potrebe po dodatnem gretju.
Prijetna vožnja
Električni pogon pomeni drugačno vozniško izkušnjo – na eni strani zelo tiho delovanje, na drugi pa solidne pospeške. Ne nazadnje leafa žene 110-kilovatni elektromotor z velikim navorom (320 Nm), ki je na voljo že od prvega vrtljaja naprej. Menjalnik je seveda samodejen, njegova izbirna ročica pa sila nenavadno oblikovana. Tovarna obljublja najvišjo hitrost 144 km/h, kar je za slovenske avtoceste čisto sprejemljivo. Vožnja z leafom je vsekakor prijetna, v avtomobilu se dobro sedi in tudi ergonomija voznikovega prostora je ugodna. Res je, da bi bila ta še boljša, če bi lahko volanski obroč nastavili tudi po globini – možna je le nastavitev po višini. Škoda je tudi, da vzglavniki sprednjih sedežev niso nastavljivi po naklonu. Če bi bili, bi se sedelo še bolje.
No, tudi funkcije e-pedal, ki omogoči vožnjo zgolj z uporabo stopalke za plin, se nisem in nisem mogel navaditi. Ko si dvignil stopalo s stopalke, je avtomobil začel zavirati (in obenem rekuperirati energijo). Jakost zaviranja se mi je zdela preveč sunkovita, saj je avtomobil začel močno zmanjševati hitrost, tudi če si zgolj za malenkost popustil pritisk. Dodajmo, da si stopalko zavore pri vklopljeni funkciji e-pedal uporabil zgolj, ko je bilo treba zelo odločno zavirati. K sreči si omenjeno funkcijo lahko izklopil s pritiskom na stikalo na sredinski konzoli.
Leaf ima priključka za običajno in hitro polnjenje.
Približno 250 kilometrov
Avtonomija s polnim pogonskim akumulatorjem je šibka točka električnih vozil. Po tovarniških podatkih naj bi leafov polni litij-ionski pogonski akumulator z zmogljivostjo 40 kWh zadoščal za 270 kilometrov dosega pri kombinirani vožnji oziroma skoraj 390 pri mestni vožnji. Naša testna izkušnja govori, da bi z leafom brez težav prevozili od 200 do 250 kilometrov, odvisno od konfiguracije poti, zunanjih temperatur in povprečne hitrosti. Dejstvo je, da tako višje hitrosti kot vožnja navkreber zahtevajo več energije. Poraba električne energije med vožnjo po avtocesti pri 130 km/h je velika in razpoložljivi doseg se pospešeno zmanjšuje. Tudi vožnja pri nižjih temperaturah je energijsko zahtevnejša. Vsekakor je smiselna uporaba radarskega tempomata, ki pri leafu deluje do zaustavitve in je del funkcije propilot. Ta vključuje še aktivno krmiljenje, ki skrbi, da se leaf drži voznega pasu, in asistenco za prometne zastoje, ki v koloni samodejno ustavi in spelje. Propilot deluje tako na avtocesti kot na običajnih cestah, če so njihove označbe ustrezne – ko jih kamera ne prepozna več, nas leaf na to opozori s piskom in obvestilom, naj prevzamemo krmilo.
Hitro polnjenje
Testni model je omogočal tudi hitro polnjenje, in sicer prek priključka chademo pod pokrovčkom v maski vozila. Poleg je še priključek tipa 2 za običajno polnjenje. Kable pospravimo v prtljažnik, kjer pa je kot moteči element ojačevalnik ozvočenja Bose.
Med testom sem naletel na še eno nenavadnost – čeprav je bilo zunaj še poletje, je samodejna klimatska naprava v hladnejših jutrih, četudi je bilo zunaj le dve ali tri stopinje hladneje od nastavitve želene temperature, vklopila grelnik. Seveda sem ga lahko izklopil s pritiskom na tipko, saj res ni bilo potrebe po dodatnem gretju.
Nissan leaf 40 kW tekna
Nissan leaf 40 kW tekna
Motor: elektromotor
Največja moč: 110 kW (150 KM)
Največji navor: 320 Nm pri 0–3283 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, samodejni menjalnik z reduktorjem
Masa praznega vozila: 1580 kg
Mere (D/Š/V): 4490/2030/1540 mm
Medosna razdalja: 2700 mm
Prostornina prtljažnika: 435 l
Zmogljivost pogonskega akumulatorja: 40 kWh
Najvišja hitrost: 144 km/h
Pospešek do 100 km/h: 7,9 s
Doseg (po WLTP): 389 km (mestna vožnja), 270 km (kombinirana vožnja)
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 40.790 evrov
Euro NCAP: *****
Nissan leaf 40 kW tekna
Motor: elektromotor
Največja moč: 110 kW (150 KM)
Največji navor: 320 Nm pri 0–3283 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, samodejni menjalnik z reduktorjem
Masa praznega vozila: 1580 kg
Mere (D/Š/V): 4490/2030/1540 mm
Medosna razdalja: 2700 mm
Prostornina prtljažnika: 435 l
Zmogljivost pogonskega akumulatorja: 40 kWh
Najvišja hitrost: 144 km/h
Pospešek do 100 km/h: 7,9 s
Doseg (po WLTP): 389 km (mestna vožnja), 270 km (kombinirana vožnja)
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 40.790 evrov
Euro NCAP: *****