ELEKTRIČNO
Elektrika za urbano okolje
Prvi generaciji Renaultovega električnega avtomobila zoe se že poznajo leta, zato te dni dobi naslednika; kljub temu je stari zoe še vedno zanimiv nakup.
Odpri galerijo
Redko imamo priložnost, da bi preizkusili avtomobile, ki jih žene zgolj električna energija. Tokrat smo preizkusili Renaultovega zoeja z opremo limited in zmogljivejšim litij-ionskim pogonskim akumulatorjem z 41 kWh. Kljub večjemu akumulatorju še vedno menimo, da je prihodnost električnih avtomobilov predvsem v zagotavljanju urbane mobilnosti. Ali pa za ljudi, ki imajo zelo urejen potek dneva, brez presenečenj.
Seveda je doseg odvisen od številnih dejavnikov, kot je recimo konfiguracija terena – vožnja navkreber srka bistveno več elektrike in prikazovalnik dosega na instrumentni plošči hitro izgublja razpoložljive kilometre. Vožnja navzdol in zaustavljanje vozila pa delujeta ravno nasprotno in polnita baterijo. Seveda nikoli ne dosežemo tega, da bi z vožnjo navzdol po istem klancu nadomestili izgubljeno energijo med vožnjo navzgor. Na doseg vplivata tudi zunanja temperatura – pozimi so dosegi električnih vozil občutno manjši kot pri poletnih temperaturah – in uporaba drugih porabnikov električne energije: svetlobnih teles – zoe ima še vedno halogenske žarnice, ki so daleč od varčnih –, klimatske naprave, ogrevanja, infozabavnega sistema in podobnega.
Prtljažni prostor meri 338 litrov, pri čemer ga je možno povečati s podiranjem zadnjih sedežev. Tako dobimo 1225 litrov prostora za prtljago. Seveda moramo upoštevati, da ga nekaj zasede vsaj eden od polnilnih kablov, ki ga prevažamo s seboj. Testnemu zoeju sta bila priložena tako kabel za hitro polnjenje na javnih polnilnih mestih kot polnilnik za domačo uporabo, ki ga priključiš v običajno gospodinjsko vtičnico. Zapišimo, da je slednji del doplačljive opreme in stane 99 evrov.
Instrumentna plošča poleg trenutne hitrosti – zoe brez težav doseže avtocestne hitrosti – kaže razpoložljivo energijo v bateriji in doseg ter informacije potovalnega računalnika. Ko je bila baterija polna, nam je pokazal približno 290 kilometrov dosega. Za mestne vožnje več kot dovolj, za daljši vikend izlet pa je treba nekaj načrtovanja za polnilne postanke.
Vseeno bi bil Renaultov zoe za nižjo ceno – ko odštejemo 7500 evrov subvencije, znaša cena testnega še vedno 27.390 evrov – lahko odličen drugi avtomobil pri hiši. Dodajmo, da omenjena cena velja, če se odločimo za nakup pogonskega akumulatorja. V primeru njegovega najema pa je nakupna cena nižja in znaša z odšteto subvencijo 20.429 evrov. A v tem primeru računajte še na strošek za najemnino akumulatorja na mesec. Če ste zelo organizirani in vaše življenje ne prinaša veliko nenačrtovanih voženj, bi se morebiti izkazal tudi kot edini avtomobil.
Večji doseg
Zmogljivejši pogonski akumulator pomeni večji doseg. Ta po navedbah tovarne zadošča za 300 kilometrov; njihovi laboratoriji celo govorijo o številki 400 kilometrov. Na našem testu je potovalni računalnik pokazal povprečno porabo električne energije 17,9 kWh na 100 prevoženih kilometrov, kar pomeni, da smo v praksi odpeljali dobrih 230 kilometrov z enim polnjenjem.
Seveda je doseg odvisen od številnih dejavnikov, kot je recimo konfiguracija terena – vožnja navkreber srka bistveno več elektrike in prikazovalnik dosega na instrumentni plošči hitro izgublja razpoložljive kilometre. Vožnja navzdol in zaustavljanje vozila pa delujeta ravno nasprotno in polnita baterijo. Seveda nikoli ne dosežemo tega, da bi z vožnjo navzdol po istem klancu nadomestili izgubljeno energijo med vožnjo navzgor. Na doseg vplivata tudi zunanja temperatura – pozimi so dosegi električnih vozil občutno manjši kot pri poletnih temperaturah – in uporaba drugih porabnikov električne energije: svetlobnih teles – zoe ima še vedno halogenske žarnice, ki so daleč od varčnih –, klimatske naprave, ogrevanja, infozabavnega sistema in podobnega.
Znano vozniško okolje
Če je bil ob predstavitvi zoeja voznikov delovni prostor zelo napreden, pa to danes ne velja več. Medtem ko je digitalni prikazovalnik pred voznikom še vedno samosvoj in med drugim kaže hitrost, obremenitev, podatke potovalnega računalnika in seveda razpoložljivi doseg ter napolnjenost akumulatorja, je sredinski zaslon stari znanec iz starega clia. V notranjosti vsekakor opazimo, da so pazili na vsak gram dodatne teže. Tako so sedeži pomični zgolj vzdolžno in omogočajo le nastavitev naklona naslonjala. O drugih nastavitvah ni ne duha ne sluha, saj dodatni mehanizmi pomenijo dodatno težo. Kljub temu se v zoeju sedi še kar udobno, tako spredaj kot zadaj. Tudi sicer je avtomobil dovolj prostoren za vožnjo štirih oseb – prostora pa je dovolj za peterico.
Prtljažni prostor meri 338 litrov, pri čemer ga je možno povečati s podiranjem zadnjih sedežev. Tako dobimo 1225 litrov prostora za prtljago. Seveda moramo upoštevati, da ga nekaj zasede vsaj eden od polnilnih kablov, ki ga prevažamo s seboj. Testnemu zoeju sta bila priložena tako kabel za hitro polnjenje na javnih polnilnih mestih kot polnilnik za domačo uporabo, ki ga priključiš v običajno gospodinjsko vtičnico. Zapišimo, da je slednji del doplačljive opreme in stane 99 evrov.
Tišina
Vožnja z zoejem je v primerjavi s klasično gnanimi avtomobili predvsem tiha. Slišiš hrup kotaljenja pnevmatik, radio, če imaš vklopljenega, ter nežno piskajoči zvok elektromotorja in občasno ventilatorje, ki skrbijo za primerno temperaturo pogonskega akumulatorja. Če imaš vklopljeno klimatsko napravo, se sliši še njen kompresor. Skratka, zvočna kulisa je v primerjavi z bencinarji in dizli tiha. Zaradi elektromotorja je pospeševanje hitro, ves navor pa je na voljo že od prvega obrata naprej, zato ob startu na semaforju brez težav prehitite podobno močan avto z motorjem z notranjim izgorevanjem. Zoe se sicer vozi kot vsak avtomobil s samodejnim menjalnikom – prestavno ročico med sedežema premakneš v položaj D, spustiš stopalko zavore in pritisneš stopalko za plin. In ker avtomobil ne povzroča hrupa, moraš biti pozornejši na pešce in kolesarje.Instrumentna plošča poleg trenutne hitrosti – zoe brez težav doseže avtocestne hitrosti – kaže razpoložljivo energijo v bateriji in doseg ter informacije potovalnega računalnika. Ko je bila baterija polna, nam je pokazal približno 290 kilometrov dosega. Za mestne vožnje več kot dovolj, za daljši vikend izlet pa je treba nekaj načrtovanja za polnilne postanke.
Električna ekonomika
Med testom sem opazil, da je najugodnejša poraba energije pri hitrosti do 100 km/h; če pospešiš na 130, se poraba poveča za kar polovico. Zelo uporaben je tempomat, tudi pri nižjih hitrostih, saj z njim dosežeš še bolj ekonomično porabo. Vklop eco načina prihrani še nekaj energije, a v tem primeru klimatska naprava ne deluje najbolje.Vseeno bi bil Renaultov zoe za nižjo ceno – ko odštejemo 7500 evrov subvencije, znaša cena testnega še vedno 27.390 evrov – lahko odličen drugi avtomobil pri hiši. Dodajmo, da omenjena cena velja, če se odločimo za nakup pogonskega akumulatorja. V primeru njegovega najema pa je nakupna cena nižja in znaša z odšteto subvencijo 20.429 evrov. A v tem primeru računajte še na strošek za najemnino akumulatorja na mesec. Če ste zelo organizirani in vaše življenje ne prinaša veliko nenačrtovanih voženj, bi se morebiti izkazal tudi kot edini avtomobil.
Najem akumulatorjaČe se odločimo za zoeja z najemom pogonskega akumulatorja, je cena vozila nižja in znaša 26.390 evrov brez odštete subvencije, a moramo računati še na plačevanje najema akumulatorja.
Renault zoe limited R110 Z. E. 40Renault zoe limited R110 Z. E. 40
Motor: sinhronski elektromotor
Največja moč: 80 kW (108 KM) od 3395 do 10.980 vrt./min
Največji navor: 225 Nm od 1500 do 3395 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, samodejni prenos z reduktorjem
Mere (D/Š/V): 4084/1730/1568 mm
Medosna razdalja: 2588 mm
Masa praznega vozila: 1500
Prostornina prtljažnika: 338–1225 l
Zmogljivost pogonskega akumulatorja: 41 kWh
Najvišja hitrost: 135 km/h
Pospešek do 100 km/h: 11,4 s
Doseg po WLTP: 300 km
Izpust CO2: 0 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 27.390 evrov (z odšteto subvencijo)
Euro NCAP: *****
Motor: sinhronski elektromotor
Največja moč: 80 kW (108 KM) od 3395 do 10.980 vrt./min
Največji navor: 225 Nm od 1500 do 3395 vrt./min
Pogon: na sprednji kolesi, samodejni prenos z reduktorjem
Mere (D/Š/V): 4084/1730/1568 mm
Medosna razdalja: 2588 mm
Masa praznega vozila: 1500
Prostornina prtljažnika: 338–1225 l
Zmogljivost pogonskega akumulatorja: 41 kWh
Najvišja hitrost: 135 km/h
Pospešek do 100 km/h: 11,4 s
Doseg po WLTP: 300 km
Izpust CO2: 0 g/km
Uradni zastopnik: Renault Nissan Slovenija
Maloprodajna cena: 27.390 evrov (z odšteto subvencijo)
Euro NCAP: *****