Ford grand tourneo connect: Prostor je njegov adut
Fordov velikoprostorec grand tourneo connect ima sedem sedežev ali ogromno prtljažnega prostora; najmočnejši dizel z 88 kW je za takšen družinski dostavnik ravno prav živahen.
Odpri galerijo
V obdobju ko do družin prijazni enoprostorci izgubljajo svoj pomen na trgu, njihovo vlogo prevzemajo vozila, ki so bila nekoč domena prospektov gospodarskega programa vozil. Govorimo o velikoprostorcih, kamor uvrščamo modele, kot so Peugeotov rifter, Renaultov kangoo, Volkswagnov caddy, če naštejemo le nekatere. V ta svet spadata Fordov tourneo connect in njegova podaljšana različica grand, ki smo jo preizkusili na uredništvu Obratov. Marsikaj pri njem nas je navduševalo, kakšna malenkost pa tudi malo manj.
Fordov grand tourneo connect je prava rešitev za vse, ki iščete prostornost kombija, a Darsu ne želite plačevati drage kombijevske vinjete. Za začetek razvozlajmo to dolgo ime testnega vozila: ford grand tourneo connect 1.5 TDCi titanium. Titanium pomeni, da ima avtomobil najvišjo raven opreme in s tem več udobja in funkcij pa tudi višjo ceno. Oznaka 1.5 TDCi govori o motorizaciji testnika, in sicer je v njem brnel 1,5-litrski turbodizelski agregat z 88 kilovati – to je tudi najmočnejši dizel v ponudbi in ravno prav živahen za takšen družinski dostavnik. Grand tourneo connect označuje, da gre za podaljšano (grand) potniško (tourneo) izvedenko Fordovega model connect. Ta je na voljo tudi v tovorni različici. V primerjavi z običajnim connectom je grand za 40 centimetrov daljši in meri v dolžino zajetnih 4,825 metra.
Ergonomija vozniškega prostora je solidna, tudi upravljanje avtomobila je prijetno, uporabljeni materiali kakovostni, čeprav je notranjost še vedno pretežno plastična. Všeč mi je bil samodejni menjalnik – skupaj z motorjem sta se izkazala za dobro usklajeni dvojec z izjemo nekaj minut po hladnem zagonu motorja. Takrat je bil tudi njun odnos zelo – hladen in neusklajen. Blaž Kondža
Fordov grand tourneo connect je prava rešitev za vse, ki iščete prostornost kombija, a Darsu ne želite plačevati drage kombijevske vinjete. Za začetek razvozlajmo to dolgo ime testnega vozila: ford grand tourneo connect 1.5 TDCi titanium. Titanium pomeni, da ima avtomobil najvišjo raven opreme in s tem več udobja in funkcij pa tudi višjo ceno. Oznaka 1.5 TDCi govori o motorizaciji testnika, in sicer je v njem brnel 1,5-litrski turbodizelski agregat z 88 kilovati – to je tudi najmočnejši dizel v ponudbi in ravno prav živahen za takšen družinski dostavnik. Grand tourneo connect označuje, da gre za podaljšano (grand) potniško (tourneo) izvedenko Fordovega model connect. Ta je na voljo tudi v tovorni različici. V primerjavi z običajnim connectom je grand za 40 centimetrov daljši in meri v dolžino zajetnih 4,825 metra.
Sedem sedežev
Dodatni centimetri seveda pomenijo več prostora tako za prtljago kot tudi za potnike. Grand connecta lahko opremimo s tretjo vrsto sedežev (doplačilo 460 evrov) in tako dobimo dodatna dva sedeža – tudi naš testni je bil tako opremljen in je imel 7 sedežev (vključno z voznikovim). Potniki v drugi vrsti imajo obilje prostora za noge in udobne sedeže, pri čemer je tudi sredinski enako udoben. Na naslonih sprednjih sedežev so še dve zložljivi mizici in žep. Kar smo pogrešali, je možnost vzdolžnega pomika sedežev. Tudi tretja vrsta prijetno preseneti, ko je govor o udobju. Višji odrasli nad tretjo vrsto sedežev verjetno ne bodo najbolj navdušeni, a kljub temu so sedeži za kakšno dobro urico vožnje še primerni. Otroci bodo tam naravnost uživali. Dostop do tretje vrste je prezapleten: najprej moramo s posebnim vzvodom podreti naslonjalo sedeža, nato potegniti drugi vzvod, da sedež prekucnemo naprej, potem pa v obratnem vrstnem redu ponoviti vajo.Prostor za prtljago
Prtljažni prostor je pomemben, če ne že najpomembnejši adut grand connecta. Tudi če imamo postavljeno tretjo vrsto sedežev, je še vedno na voljo 322 litrov prtljažnega prostora – toliko ponudijo kompaktni osebni avtomobili. Ko zložimo tretjo vrsto – to zlaganje ni med najbolj enostavnimi in intuitivnimi –, bo za prtljago na voljo 1287 litrov prostora. Pri tem na žalost nastane privzdignjena nakladalna površina, saj se sedeži ne pogreznejo v dno. Če podremo še drugo vrsto (po načinu 60 : 40), dobimo kombijevskih 2620 litrov prtljažnega prostora. Več kot dovolj tudi za nakupe omar v švedskem pohištvenem salonu ali za večje športne rekvizite.Sodobna asistenca
Testno vozilo je bilo izdatno opremljeno s številnimi asistenčnimi sistemi, med katerimi so na seznamu serijske opreme sistem za preprečevanje naleta, za nadzor zbranosti voznika, za ohranjanje voznega pasu, za branje prometnih znakov, če naštejemo najpomembnejše. Za praktičen aktivni radarski tempomat, ki pride najbolj do izraza v različici z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, je treba doplačati 310 evrov.Ergonomija vozniškega prostora je solidna, tudi upravljanje avtomobila je prijetno, uporabljeni materiali kakovostni, čeprav je notranjost še vedno pretežno plastična. Všeč mi je bil samodejni menjalnik – skupaj z motorjem sta se izkazala za dobro usklajeni dvojec z izjemo nekaj minut po hladnem zagonu motorja. Takrat je bil tudi njun odnos zelo – hladen in neusklajen. Blaž Kondža