AVTOSALON
FOTO: Šanghaj je novi Detroit
Kitajski avtosalon poteka v znamenju domačih in tujih novosti, električnih vozil in povezljivosti; za domači trg so še kako pomembni cenovno dostopni avtomobili.
Odpri galerijo
Minili so dnevi, ko je šanghajski avtosalon veljal za sejem kopij. Kitajski avtomobili so vedno bolj kakovostni in postajajo resna grožnja bolj uveljavljenim proizvajalcem. Letošnji šanghajski avtosalon je še posebno pomemben tako za kitajsko avtomobilsko industrijo, ki se pripravlja na preboj v Evropo, kakor za zahodne proizvajalce, ki si prizadevajo osvojiti najbolj lukrativni avtomobilski trg na svetu.
Vsi ključni kitajski igralci v avtomobilski industriji, med njimi državni giganti SAIC, FAW, BAIC, Dongfeng in Changan, so predstavili nove ali izboljšane modele. Nova vozila so pokazali tudi proizvajalci v zasebni lasti, kot so Geely, GAC, Great Wall Motors in BYD, pa tudi partnerstva, pri katerih sodelujejo Volkswagen, BMW, Toyota in Honda.
Prodaja t. i. novoenergetskih vozil na Kitajskem, kamor spadajo tako priključni hibridi kakor popolnoma električni avtomobili, je marca v primerjavi z istim obdobjem lani zrasla za kar 85,4 odsototka, kar v številkah pomeni več kot 126.000 prodanih vozil.
Domače in tuje novosti
Prodaja avtomobilov na Kitajskem sicer pada že skoraj celo leto, a tega v Šanghaju ni bilo videti. Kitajski trg je kljub temu še vedno močan, tako je bilo marca prodanih 2,52 milijona novih avtomobilov. Proizvajalci pričakujejo, da se bo zaradi znižanja obdavčitve vozil padec prodaje ustavil in da bo letošnje leto približno enako lanskemu, ko so prodali 22,5 milijona avtov.Vsi ključni kitajski igralci v avtomobilski industriji, med njimi državni giganti SAIC, FAW, BAIC, Dongfeng in Changan, so predstavili nove ali izboljšane modele. Nova vozila so pokazali tudi proizvajalci v zasebni lasti, kot so Geely, GAC, Great Wall Motors in BYD, pa tudi partnerstva, pri katerih sodelujejo Volkswagen, BMW, Toyota in Honda.
Koncepti in e-vozila
Največ pozornosti so požela konceptna vozila uveljavljenih zahodnjaških proizvajalcev. Audi je pokazal koncept AI:ME, Volkswagen roomzz, Mercedes-Benz pa koncept GLB. Veliko zanimanja pa je bilo tudi za vedno več kitajskih električnih vozil, namenjenih za domači trg, kjer so izstopala imena, kot so Nio, XPeng, Weltmeister, Singulato, Byton, Aiways, Bordrin Motor in Leap Motors, pa tudi povsem novi start-upi. Z obljubami o 600-kilometrskem dosegu in 15-minutnem polnjenju so kitajski električni avtomobili dosegli raven, da lahko tekmujejo z ameriško Teslo in celo s tradicionalnimi vozili z motorji na notranje izgorevanje.Povezljivost
Veliko se je govorilo o povezljivosti v prihajajočem mobilnem omrežju naslednje generacije 5G, holografskih prikazovalnikih na vetrobransko steklo (heads-up display), avtonomni vožnji in novih vodikovih gorivnih celicah. Šanghajski avtosalon je dokaz, da Kitajska postaja avtomobilska velesila, in to ne le za domači trg, ampak tudi svetovni. To je lepo povzel Wolfgang Egger, vodja oblikovanja pri kitajskem BYD, ko je predstavljal električni avto e-seed GT: »Šanghaj je novi Detroit.«Odmik od suvov?
V Šanghaju se je nakazal tudi za zahodni svet precej presenetljiv odmik pozornosti od suvov na sodobne limuzine (t. i. sedane), med katerimi so izstopali modeli nio ET, enovate ME-S, xpeng P7 in qoros mile II, ki temeljijo na povsem novih platformah, v ponudbi pa imajo tudi električne. Zavedajoč se pomena električnih pogonov so uveljavljeni veliki kitajski proizvajalci začeli ustanavljati popolnoma električne blagovne (pod)znamke, kot so Arcfox (BAIC), Aion (GAC) in Geometry (Geely), ki so v Šanghaju prav tako pokazale marsikaj novega.Prodaja t. i. novoenergetskih vozil na Kitajskem, kamor spadajo tako priključni hibridi kakor popolnoma električni avtomobili, je marca v primerjavi z istim obdobjem lani zrasla za kar 85,4 odsototka, kar v številkah pomeni več kot 126.000 prodanih vozil.