NOVOST
Nakup vozovnic za vlak SŽ odslej tudi prek spleta
Kmalu bo na voljo tudi mobilna aplikacija.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Potniki lahko odslej vozovnice za vlake Slovenskih železnic kupijo tudi prek spleta. Kot je pojasnil direktor SŽ Potniški promet Boštjan Koren, so vzroki za pozno realizacijo projekta, ki so se ga pri SŽ lotili pred dvema letoma, predvsem finančne narave. Nakupi prek spletne strani so že mogoči, v kratkem bo potnikom na voljo še mobilna aplikacija.
»Končno je prišel ta dan, ko Slovenske železnice uvajamo nakup vozovnic prek spleta. Vse se je začelo z objavo razpisa konec 2016, leta 2017 pa smo sklenili pogodbo s konzorcijem podjetij Imovation, Margento in Supra,« je postopek na današnji novinarski konferenci v Ljubljani strnil direktor SŽ Potniški promet Koren.
Vzrokov za pozno realizacijo projekta je po Korenovih besedah več, predvsem pa so bili ti finančne narave. »Kot veste, smo bili kot skupina dolgo časa v rdečih številkah, v zadnjem času pa se nam je uspel razdolžiti,« je dejal.
Pri Slovenskih železnicah (SŽ) imajo sprejeto strategijo posodabljanja potniškega prometa, v skladu s katero nameravajo po letu 2025 prepeljati okoli 22 milijonov potnikov. Koren je dodal, da gre glede na sedanjih 14 milijonov za velik zalogaj, »ampak te številke niso nerealne«.
Prodaja vozovnic prek spleta je sicer le eden od projektov v sklopu modernizacije železnic. Koren je danes pojasnil, da je spletni nakup že mogoč, do konca leta pa velja prehodno obdobje uvajanja sistema.
Vodja digitalnih projektov na SŽ Potniški promet Nelson Šorgo je dejal, da potnik ob plačilu vozovnice prek spleta dobi potrdilo o nakupu, ki ga lahko natisne ali ga shrani na mobilnem telefonu.
Potnikom so na SŽ v pomoč pri nakupu pripravili dva videa, ki sta objavljena na njihovi spletni strani, prav tako jim je za pomoč vsak dan med 6. in 22. uro na voljo brezplačna telefonska številka 080 8111. Koren je pojasnil, da je cilj, da potniki nakup izvršijo pred vstopom na vlak.
Šorgo je pojasnil, da je v verifikaciji tudi že mobilna aplikacija za sisteme Android in iOS, ki bo na voljo v nekaj dneh.
Koren je spomnil še na druge novosti, ki v prihodnjih letih čakajo potniški promet. Med drugim so v procesu nakupa novih voznih sredstev. Pogodba za nakup prvih 26 novih vlakov je že podpisana, je spomnil in dodal, da bodo v nadaljevanju možnost nakupa razširili na dodanih 26 vlakov. Prav tako bodo prenovili nekatere obstoječe potniške vagone. »Ti projekti se bodo nadaljevali z vzpostavitvijo brezžičnega interneta na vlakih, gremo pa tudi v nakup parkomatov,« je dodal.
Pogodba za vzpostavitev brezžičnega interneta je bila po Šorgovih pojasnilih podpisana v začetku meseca. »Cilj je vzpostaviti povezavo na 32 vlakih do konca naslednjega leta,« je dejal in dodal, da bodo novi vlaki z brezžičnim internetom že opremljeni.
»Končno je prišel ta dan, ko Slovenske železnice uvajamo nakup vozovnic prek spleta. Vse se je začelo z objavo razpisa konec 2016, leta 2017 pa smo sklenili pogodbo s konzorcijem podjetij Imovation, Margento in Supra,« je postopek na današnji novinarski konferenci v Ljubljani strnil direktor SŽ Potniški promet Koren.
Vzrokov za pozno realizacijo projekta je po Korenovih besedah več, predvsem pa so bili ti finančne narave. »Kot veste, smo bili kot skupina dolgo časa v rdečih številkah, v zadnjem času pa se nam je uspel razdolžiti,« je dejal.
Veliki cilji
Pri Slovenskih železnicah (SŽ) imajo sprejeto strategijo posodabljanja potniškega prometa, v skladu s katero nameravajo po letu 2025 prepeljati okoli 22 milijonov potnikov. Koren je dodal, da gre glede na sedanjih 14 milijonov za velik zalogaj, »ampak te številke niso nerealne«.
Prodaja vozovnic prek spleta je sicer le eden od projektov v sklopu modernizacije železnic. Koren je danes pojasnil, da je spletni nakup že mogoč, do konca leta pa velja prehodno obdobje uvajanja sistema.
Vodja digitalnih projektov na SŽ Potniški promet Nelson Šorgo je dejal, da potnik ob plačilu vozovnice prek spleta dobi potrdilo o nakupu, ki ga lahko natisne ali ga shrani na mobilnem telefonu.
Potnikom so na SŽ v pomoč pri nakupu pripravili dva videa, ki sta objavljena na njihovi spletni strani, prav tako jim je za pomoč vsak dan med 6. in 22. uro na voljo brezplačna telefonska številka 080 8111. Koren je pojasnil, da je cilj, da potniki nakup izvršijo pred vstopom na vlak.
Šorgo je pojasnil, da je v verifikaciji tudi že mobilna aplikacija za sisteme Android in iOS, ki bo na voljo v nekaj dneh.
Prihajajo novi vlaki
Koren je spomnil še na druge novosti, ki v prihodnjih letih čakajo potniški promet. Med drugim so v procesu nakupa novih voznih sredstev. Pogodba za nakup prvih 26 novih vlakov je že podpisana, je spomnil in dodal, da bodo v nadaljevanju možnost nakupa razširili na dodanih 26 vlakov. Prav tako bodo prenovili nekatere obstoječe potniške vagone. »Ti projekti se bodo nadaljevali z vzpostavitvijo brezžičnega interneta na vlakih, gremo pa tudi v nakup parkomatov,« je dodal.
Pogodba za vzpostavitev brezžičnega interneta je bila po Šorgovih pojasnilih podpisana v začetku meseca. »Cilj je vzpostaviti povezavo na 32 vlakih do konca naslednjega leta,« je dejal in dodal, da bodo novi vlaki z brezžičnim internetom že opremljeni.