TEST

Odpornejša fiesta

Fordov mestni malček raste in se krepi, toda s tem raste tudi cena, zato je glavno vprašanje, kakšen je namen tega avtomobila; praktičnost pred privlačnostjo.
Fotografija: Ford fiesta active je različica mestnega avtomobila, ki se bolje znajde na makadamu, zaščitna plastika pa lažje prenese praske vej in kamenja. FOTO: Boštjan Okorn
Odpri galerijo
Ford fiesta active je različica mestnega avtomobila, ki se bolje znajde na makadamu, zaščitna plastika pa lažje prenese praske vej in kamenja. FOTO: Boštjan Okorn

Športni terenci ostajajo največji hit avtomobilskega trga, zato jih oblikovalci poskušajo posnemati, četudi na ceste pošiljajo povsem drugačen model. Eden takšnih je ford fiesta. Odkar je prišla na trg, je v naši podzavesti zapisana kot majhen mestni avtomobil, pri katerem sta v ospredju praktičnost in ekonomičnost, toda z leti se to spreminja, razvojniki pa morajo skrbeti tudi za udobnost.

Spet je zrasla

Fiesta vsakič malce zraste: zdaj meri kanček čez štiri metre, prav tako so bolj izrazite linije, zato deluje še večja, kot je sicer. Od tal je sicer dvignjena za slaba dva centimetra več kot osnovna fiesta, a še ni športni terenec. Kljub temu se pod oznako active skriva različica, ki se bolje znajde na makadamu, zaščitna plastika pa lažje prenese praske vej in kamenja.

Voznikov delovni prostor je že znan iz običajne fieste. FOTO: Boštjan Okorn
Voznikov delovni prostor je že znan iz običajne fieste. FOTO: Boštjan Okorn
Prostornosti je vsaj spredaj dovolj. Tudi višjerasli potniki lahko sedejo za volan ali pa sedijo na sovoznikovem sedežu, medtem ko je zadaj bolj tesno; otroci nimajo težav, za odrasle pa je bolje, da niso preveč veliki in obilni. Odlagalnih prostorov je dovolj, vse je priročno in logično razporejeno, v prtljažniku je prostora za 311 litrov.

Praktičnost na prvem mestu

Notranjost je kljub temu bolj praktična kot privlačna. Marsikatera od konkurenčnih znamk (predvsem francoske) ponuja privlačnejšo notranjo podobo in bolj izbrane materiale, enako velja za obliko armaturne plošče. Fiesta ne naredi posebnega vtisa, saj je vse precej neizrazno in hladno, brez presežnikov je tudi info-zabavni vmesnik. Kljub temu je vse logično in na pravem mestu. Uporabniška izkušnja ne trpi.

Dobra lega na cesti

V prtljažni prostor pospravimo za 311 litrov prtljage. FOTO: Boštjan Okorn
V prtljažni prostor pospravimo za 311 litrov prtljage. FOTO: Boštjan Okorn
Še najboljše so vozne lastnostni, predvsem lega na cesti. Volan je direkten, parkiranje lahkotno, tudi v ovinkih ima voznik občutek, da pelje večji (boljši) primerek. Pod pokrovom je litrski motor ecoboost s 100 konjskimi močmi (74 kW), kar je za to velikost (4,1 metra) povsem dostojna konjenica, ki do stotice pospeši v 12,2 sekunde in končno hitrost doseže pri 180 kilometrih na uro. Prenos moči opravlja šeststopenjski samodejni menjalnik, ki je zelo vozniški (prijetno odziven, brez nadležnega čakanja), pogon je razumljivo dvokolesni. Poraba je bila dobrih sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, vendar priznam, da moja desna noga ni bila najlažja.

Otroci bodo zadaj sedeli udobno, odrasli malo manj. FOTO: Boštjan Okorn
Otroci bodo zadaj sedeli udobno, odrasli malo manj. FOTO: Boštjan Okorn
Fiesta ima precej varnostnih pripomočkov (hvalim predvsem žaromete in samodejni preklop med zasenčenimi in dolgimi lučmi), vprašanje je le, koliko ste pripravljeni odšteti za dodatno opremo. Notri imate lahko tako rekoč vse, kar je dandanes v uporabi, zato je vozniška izkušnja še boljša, ampak kaj hitro naraste tudi cena, ki ni več skladna s prvotnim namenom tega modela – da je mestni malček. Cena 23.080 evrov je vendarle malce preveč za takšen avtomobil, pa čeprav slovenski uvoznik ponuja popust do dveh tisočakov.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije