TEST
Prvi hibridni transit
Fordov legendarni kombi je na voljo tudi kot priključni hibrid; v našo deželo še lep čas ne bo pripeljal.
Odpri galerijo
Legendarno družino Fordovih kombijev transit so nedavno razširili z novima članoma, enotonskim dostavnikom transit custom plug-in hybrid (na voljo tudi v potniški izvedbi) in potniškim kombijem tourneo custom plug-in hybrid, in ju opremili s priključno hibridno tehnologijo. Hibridni pogonski sklop omogoča, da lahko zgolj na elektriko prevozijo dobrih 50 kilometrov. Ko je zmanjka, vskoči bencinski motor – tokrat v vlogi podaljševalnika dosega.
Navzven se priključni hibrid od običajno gnanega Fordovega kombija loči po vratcih električne vtičnice, ki so med sprednjim odbijačem in levim žarometom. Prek nje lahko uporabnik akumulatorsko baterijo napolni doma na gospodinjski vtičnici (polnjenje pri napetosti 220 voltov in s tokom 10 amperov traja 4,3 ure) ali na javni polnilnici tipa 2 z izmeničnim tokom, kjer traja 2,7 ure. Dodatno električno energijo vozilo zajame z rekuperacijo ob zmanjševanju hitrosti in zaviranju.
Osemsedežni potniški tourneo custom plug-in hybrid bo na voljo z opremo titanium, ki bo potnike razvajala na enak način kot pri izvedbah z dizelskim agregatom. Tudi notranje dimenzije potniškega prostora ostajajo nespremenjene, prav tako možnost konferenčne razporeditve sedežev.
Hibridni pogonski sklop
Fordovi inženirji so si hibridni pogonski sklop zamislili tako, da prednji kolesni par poganja izključno 92,9-kilovatni elektromotor, ki ga napaja litij-ionski paket akumulatorskih baterij z zmogljivostjo 13,6 kWh. Vlogo podaljševalnika dosega so namenili staremu znancu, 1,0-litrskemu bencinskemu trivaljniku EcoBoost. Z njegovo pomočjo lahko transit custom plug-in hybrid in tourneo custom plug-in hybrid prevozita dobrih 500 kilometrov.Vratca električne vtičnice so poleg značke edini zunanji znak, da imamo opraviti s hibridnim kombijem.
Navzven se priključni hibrid od običajno gnanega Fordovega kombija loči po vratcih električne vtičnice, ki so med sprednjim odbijačem in levim žarometom. Prek nje lahko uporabnik akumulatorsko baterijo napolni doma na gospodinjski vtičnici (polnjenje pri napetosti 220 voltov in s tokom 10 amperov traja 4,3 ure) ali na javni polnilnici tipa 2 z izmeničnim tokom, kjer traja 2,7 ure. Dodatno električno energijo vozilo zajame z rekuperacijo ob zmanjševanju hitrosti in zaviranju.
Nespremenjene dimenzije
Vgradnja pogonske akumulatorske baterije v dno vozila je pri transit customu ohranila nespremenjeno velikost tovornega prostora, ki meri 6 kubičnih metrov, neto nosilnost vozila pa znaša 1130 kilogramov. Zapišimo še, da bo transit custom plug-in hybrid na voljo v enotni izvedbi L1 H1 kot dostavno vozilo ali vozilo za prevoz potnikov, kupci pa bodo izbirali med opremami base, trend in limited. Klimatska naprava in ogrevanje vetrobranskega stekla sta v vsakem primeru serijska.
Osemsedežni potniški tourneo custom plug-in hybrid bo na voljo z opremo titanium, ki bo potnike razvajala na enak način kot pri izvedbah z dizelskim agregatom. Tudi notranje dimenzije potniškega prostora ostajajo nespremenjene, prav tako možnost konferenčne razporeditve sedežev.
Mešani občutki
Naši prvi vtisi z vožnjo so bili mešani. Zelo živahen, sploh če ga primerjamo z dizelskimi različicami transit customa, tale kombi žal ni. Poraba goriva je v praksi ugodna samo, kadar avtomobil polnimo z elektriko; če vozimo zgolj na bencin ali na daljše razdalje, matematika ni več tako privlačna. Vsekakor pa pohvalimo dejstvo, da ima voznik možnost nadzora nad delovanjem hibridnega sklopa, izberemo lahko tudi načina, pri katerem sistemu zapovemo, naj ohranja raven napolnjenosti akumulatorja oziroma ga polni med vožnjo na bencin.
4,3 ure traja polnjenje na domači gospodinjski vtičnici.
Voznikov prostor v priključnem hibridu je že znan iz klasično gnanih transitov, le instrumentna plošča ima druge merilnike: namesto obratomera je tu merilnik moči oziroma polnjenja, namesto merilnika temperature hladilne tekočine v motorju pa kazalnik stanja napolnjenosti pogonskega akumulatorja. Aktualna doseg na elektriko in bencin sta prav tako stalno prikazana v statusni vrstici zaslona potovalnega računalnika. Izbirna ročica samodejnega menjalnika poleg možnosti D za vožnjo ponuja še prestavo L, ki poveča rekuperacijo in omogoča tako rekoč vožnjo zgolj z uporabo stopalke za plin. Kdaj bo novinec prispel na naš trg, je težko napovedati, neuradno se govori o koncu leta 2020 oziroma še kasneje.