Rekordno zanimanje za digitalne medije
V zadnjih dveh tednih marca se je povečalo za skoraj toliko kot prej v desetih letih; največji porast v kategorijah za otroke in mladostnike, največji padec v kategoriji turizem.
Odpri galerijo
Slovenska medijska agencija iPROM je pripravila zanimivo analizo medijske potrošnje v mesecu marcu, ko so pri nas začeli veljati strogi koronaukrepi. Razkriva rekordno zanimanje za večino vsebinskih kategorij v slovenskih digitalnih medijih. V drugi polovici marca je do spletnih vsebin vsak dan dostopalo 52 odstotkov več uporabnikov, na dan pa so pregledali v povprečju 75 odstotkov več spletnih dokumentov kot februarja.
Največjo rast zanimanja je iPROM zaznal v vsebinskih kategorijah za otroke in mladostnike, ki so v drugi polovici marca glede na februar zabeležile 166-odstotno povečanje povprečnega dnevnega dosega in 213-odstotno povečanje dnevne obiskanosti.
Sledijo ji kategorije zdravje z 92-odstotnim povečanjem dnevnega dosega, pri čemer je dnevna obiskanost zrasla za skoraj 242 odstotkov, kulinarika z 68-odstotnim povečanjem in gospodarstvo s 66 odstotkov večjim povprečnim dnevnim dosegom. Največji padec so zaznali v vsebinski kategoriji turizem, dnevni doseg se je v drugi polovici marca v primerjavi s februarjem zmanjšal za 16,5 odstotka.
Družba iPROM je podobno zabeležila v celotni regiji Adriatik (s katero se po navadi označujejo države na ozemlju nekdanje Jugoslavije), kjer so vsebine v digitalnih medijih zabeležile v povprečju 59-odstotno rast povprečnega dnevnega dosega in 78-odstotno povečanje dnevne obiskanosti. Zanimanje za vsebine v hrvaških digitalnih medijih se je v drugi polovici marca v primerjavi s februarjem povečalo za 39 odstotkov, v srbskih za 52 odstotkov, za vsebine digitalnih medijev v Bosni in Hercegovini pa je bilo kar za 135 odstotkov več zanimanja.
»Zanimanje za vsebine digitalnih medijev se je v zadnjih dveh tednih marca povečalo skoraj toliko kot prej v desetih letih. V povprečju na leto beležimo od 5- do 15-odstotno rast dosega in obiskanosti digitalnih medijev. To, kar z vidika rasti beležimo v teh dneh, je fenomen. Takšne rasti v karieri še nisem doživel. To so veliki izzivi za vse, ki vzdržujejo infrastrukturo različnih digitalnih platform,« je dogajanje komentiral Tomaž Tomšič, vodja visokotehnološke raziskovalno-razvojne enote iPROM Labs.
Vsebine za mlajše
Največjo rast zanimanja je iPROM zaznal v vsebinskih kategorijah za otroke in mladostnike, ki so v drugi polovici marca glede na februar zabeležile 166-odstotno povečanje povprečnega dnevnega dosega in 213-odstotno povečanje dnevne obiskanosti.
52 odstotkov več uporabnikov je dostopalo do spletnih vsebin.
Sledijo ji kategorije zdravje z 92-odstotnim povečanjem dnevnega dosega, pri čemer je dnevna obiskanost zrasla za skoraj 242 odstotkov, kulinarika z 68-odstotnim povečanjem in gospodarstvo s 66 odstotkov večjim povprečnim dnevnim dosegom. Največji padec so zaznali v vsebinski kategoriji turizem, dnevni doseg se je v drugi polovici marca v primerjavi s februarjem zmanjšal za 16,5 odstotka.
Rast v celotni regiji
Družba iPROM je podobno zabeležila v celotni regiji Adriatik (s katero se po navadi označujejo države na ozemlju nekdanje Jugoslavije), kjer so vsebine v digitalnih medijih zabeležile v povprečju 59-odstotno rast povprečnega dnevnega dosega in 78-odstotno povečanje dnevne obiskanosti. Zanimanje za vsebine v hrvaških digitalnih medijih se je v drugi polovici marca v primerjavi s februarjem povečalo za 39 odstotkov, v srbskih za 52 odstotkov, za vsebine digitalnih medijev v Bosni in Hercegovini pa je bilo kar za 135 odstotkov več zanimanja.
Med tednom je večji del uporabnikov do digitalnih vsebin dostopal prek namiznih računalnikov, ob koncu tedna je prevladoval dostop prek mobilnih naprav.
»Zanimanje za vsebine digitalnih medijev se je v zadnjih dveh tednih marca povečalo skoraj toliko kot prej v desetih letih. V povprečju na leto beležimo od 5- do 15-odstotno rast dosega in obiskanosti digitalnih medijev. To, kar z vidika rasti beležimo v teh dneh, je fenomen. Takšne rasti v karieri še nisem doživel. To so veliki izzivi za vse, ki vzdržujejo infrastrukturo različnih digitalnih platform,« je dogajanje komentiral Tomaž Tomšič, vodja visokotehnološke raziskovalno-razvojne enote iPROM Labs.