PREUDARNEJE
Slovenci trošijo vse bolj premišljeno
Večja nagnjenost k varčevanju ter stagnacija kupne moči gospodinjstev se odražata v zmanjšanju količine nakupov ter vrednosti nakupne košarice.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – K upadu bruto domačega proizvoda (BDP) v drugem letošnjem četrtletju v Sloveniji je po ugotovitvah statistikov precej prispevala manjša domača potrošnja. Spremenjene navade potrošnikov ugotavljajo tudi v trgovinah, kamor se potrošniki vse več odpravljajo s seznami in manj impulzno zapravljajo.
Kriza je vplivala na nakupovalne navade potrošnikov, saj ti kupujejo vse bolj premišljeno, je ob nedavni predstavitvi poslovanja mariborskega Europarka, največjega nakupovalnega središča v severovzhodni Sloveniji, dejal Boštjan Brantuša, ki je v okviru avstrijskega podjetja SES – Spar European Shopping Centers pristojen za poslovanje štirih slovenskih nakupovalnih središč. V Europarku ugotavljajo, da se je vrednost povprečnega nakupa letos zmanjšala v primerjavi s preteklimi leti.
Tudi v Mercatorju že dlje časa ugotavljajo, da se kupci prilagajajo nastalim razmeram, ki so posledica zaostrenih gospodarskih razmer. Izrazita upočasnitev gospodarske rasti, nizka gospodarska aktivnost, povečanje brezposelnosti in zmanjševanje realnega dohodka gospodinjstev so se odrazili v upadanju potrošnje, spremembi njene strukture in v povečani cenovni občutljivosti in racionalnosti potrošnikov. Večja nagnjenost k varčevanju ter stagnacija kupne moči gospodinjstev se odražata v zmanjšanju količine nakupov ter vrednosti nakupne košarice. Negotovost potrošnikov in celoten splet vplivov iz okolja trajno vplivajo na nakupne navade v smeri bolj preudarne potrošnje, so navedli v Mercatorju. Po začetnem krčenju obsega in pogostosti svojih nakupov so kupci nato prilagodili tudi vsebino nakupov. Prednost dajejo dejanskim potrebam pred željami, s tem pa imajo prednost izdelki, ki racionalneje zadovoljujejo potrebe kupcev. Ob tem v Mercatorju še opažajo, da so se zmanjšali nakupi predvsem na področju neživil.
Nakupi so bolj premišljeni, kupci kombinirajo izdelke različnih cenovnih in kakovostnih razredov ter pozorno spremljajo akcije ugodnih nakupov. Vedno več nakupujejo z nakupovalnim lističem, zato je tudi manj impulznih, nenačrtovanih nakupov, še ugotavljajo v Mercatorju, kjer se z vrsto aktivnosti prilagajajo spremenjenim navadam potrošnikov.
Izrazito zmanjšanje domačega trošenja in precejšen upad investicijskega trošenja sta zaznamovala gospodarsko dogajanje v drugem letošnjem četrtletju v Sloveniji, saj se je BDP v tem obdobju v primerjavi z istim četrtletjem lani realno zmanjšal za 3,2 odstotka. V prvi polovici letošnjega leta je bil obseg BDP za 1,6 odstotka manjši kot v istem obdobju lani.
Kriza je vplivala na nakupovalne navade potrošnikov, saj ti kupujejo vse bolj premišljeno, je ob nedavni predstavitvi poslovanja mariborskega Europarka, največjega nakupovalnega središča v severovzhodni Sloveniji, dejal Boštjan Brantuša, ki je v okviru avstrijskega podjetja SES – Spar European Shopping Centers pristojen za poslovanje štirih slovenskih nakupovalnih središč. V Europarku ugotavljajo, da se je vrednost povprečnega nakupa letos zmanjšala v primerjavi s preteklimi leti.
Bolj premišljeni nakupi
Tudi v Mercatorju že dlje časa ugotavljajo, da se kupci prilagajajo nastalim razmeram, ki so posledica zaostrenih gospodarskih razmer. Izrazita upočasnitev gospodarske rasti, nizka gospodarska aktivnost, povečanje brezposelnosti in zmanjševanje realnega dohodka gospodinjstev so se odrazili v upadanju potrošnje, spremembi njene strukture in v povečani cenovni občutljivosti in racionalnosti potrošnikov. Večja nagnjenost k varčevanju ter stagnacija kupne moči gospodinjstev se odražata v zmanjšanju količine nakupov ter vrednosti nakupne košarice. Negotovost potrošnikov in celoten splet vplivov iz okolja trajno vplivajo na nakupne navade v smeri bolj preudarne potrošnje, so navedli v Mercatorju. Po začetnem krčenju obsega in pogostosti svojih nakupov so kupci nato prilagodili tudi vsebino nakupov. Prednost dajejo dejanskim potrebam pred željami, s tem pa imajo prednost izdelki, ki racionalneje zadovoljujejo potrebe kupcev. Ob tem v Mercatorju še opažajo, da so se zmanjšali nakupi predvsem na področju neživil.
Nakupi so bolj premišljeni, kupci kombinirajo izdelke različnih cenovnih in kakovostnih razredov ter pozorno spremljajo akcije ugodnih nakupov. Vedno več nakupujejo z nakupovalnim lističem, zato je tudi manj impulznih, nenačrtovanih nakupov, še ugotavljajo v Mercatorju, kjer se z vrsto aktivnosti prilagajajo spremenjenim navadam potrošnikov.
Upad BDP
Izrazito zmanjšanje domačega trošenja in precejšen upad investicijskega trošenja sta zaznamovala gospodarsko dogajanje v drugem letošnjem četrtletju v Sloveniji, saj se je BDP v tem obdobju v primerjavi z istim četrtletjem lani realno zmanjšal za 3,2 odstotka. V prvi polovici letošnjega leta je bil obseg BDP za 1,6 odstotka manjši kot v istem obdobju lani.