NA CESTI
Veste, katere pnevmatike so najboljše za vroči asfalt? Strokovnjaki pravijo, da ...
V teh dneh ni odveč vprašanje, kaj se dogaja z vašimi pnevmatikami na vozilu, saj je asfalt zelo vroč.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Današnji ponedeljek bo znova postregel z visokimi temperaturami. Vremenoslovci napovedujejo, da bi te lahko narasle tudi do 36 stopinj Celzija. Če ste veliko na cesti, ni odveč vprašanje, kaj se dogaja z vašimi pnevmatikami na avtomobilu v stiku z zelo vročim asfaltom, katerega temperatura se lahko giblje med 60 in 90 stopinjami Celzija. A kot smo izvedeli, ni lestvice pnevmatik glede na prenašanje vročine. Smo pa vseeno dobili nekaj koristnih napotkov.
Dejstvo pa je, da bi morale letne pnevmatike vročino brez težav prenašati – vsaj dokler so temperature v Sloveniji takšne, kot so bile doslej.
Najprimernejše letne pnevmatike
»Tudi za vožnjo pri nekoliko višjih oziroma poletnih temperaturah so najprimernejše letne pnevmatike. V takih vremenskih razmerah se te namreč tudi testirajo – letne pnevmatike testiramo spomladi, poleti in jeseni na nemškem Contidromu in na poligonu Bridgestonea v osrednji Italiji blizu Rima. Ob tem je treba dodati, da tudi poleti lahko prihaja do precejšnjih temperaturnih razlik, saj so lahko ponoči oziroma zjutraj temperature občutno nižje kot čez dan. Poleti je problematična vožnja z zimskimi pnevmatikami, saj imajo te pri višjih temperaturah bistveno daljšo zavorno pot, težave se lahko pojavijo tudi pri vodljivosti. Pri zaviranju na suhi cesti pri začetni hitrosti 100 km/h se avto z letnimi pnevmatikami zaustavi, ko avto z zimskimi pnevmatikami vozi še s hitrostjo 34 km/h. Na mokri cesti pri začetni hitrosti 80 km/h se avto z letnimi pnevmatikami že zaustavi, avto z zimskimi pnevmatikami pa ima tedaj še hitrost 31 km/h,« razlaga Anita Drev, vodja odnosov z javnostjo pri AMZS.Boljši oprijem, a tudi večja obraba
Boštjan Okorn iz ZPS pa pravi, da ne obstaja lestvica pnevmatik glede na prenašanje vročine. »Na splošno velja, da se v takšnih razmerah vse pnevmatike zmehčajo, zato imajo boljši oprijem, a tudi večjo obrabo. Najbolj na udaru so zimske pnevmatike, s katerimi vožnjo v tako vročih razmerah močno odsvetujemo. Ne gre namreč samo za večjo obrabo, ampak tudi za varnost, ker zimska pnevmatika zaradi svoje sestave na tako vročem asfaltu izgubi bočni oprijem, kar pomeni, da v ovinku ne opravlja svoje naloge, zadrževanje avtomobila pa je bistveno poslabšano.«Dejstvo pa je, da bi morale letne pnevmatike vročino brez težav prenašati – vsaj dokler so temperature v Sloveniji takšne, kot so bile doslej.