ODPOVEDANI LETI
Zaradi Adrie ne boste potovali? Takšne so vaše pravice
Evropska zakonodaja letalskim potnikom zagotavlja več pravic.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Zakonodaja EU potnikom v primeru, da potovanje ne poteka, kot je bilo predvideno, zagotavlja več pravic. Letalske družbe jim morajo zagotoviti informacije, izbiro med povračilom cene vozovnice ali spremembo poti do cilja ter oskrbo, lahko pa celo izplačati odškodnino, ob dogajanju v Adrii Airways pravijo v Evropskem potrošniškem centru Slovenija.
Pravice potnikov so odvisne od tega, ali je imel let zamudo, ali je bil odpovedan, ali pa je bilo zavrnjeno vkrcanje. Pravice imajo tudi v primeru, da je potnikova prtljaga zamujala na cilj, bila poškodovana ali izgubljena, so v sporočilu za javnost zapisali v potrošniškem centru, ki deluje pod okriljem ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Preberite še:
Če je let odpovedan, mora letalski prevoznik po njihovih navedbah potnike pisno obvestiti o odpovedi leta, jih seznaniti z njihovimi pravicami ter jim ponuditi možnost izbire med nadaljevanjem in prekinitvijo potovanja.
Potniku, ki se odloči za drugo možnost, mora prevoznik povrniti stroške v višini polne cene vozovnice. V primeru nadaljevanja potovanja pa mu mora ponuditi nadomestni let v najkrajšem mogočem času oziroma pozneje, če se potnik s tem strinja. Prevoznik mora kriti vse morebitne stroške, povezane z nadomestnim letom (denimo prevoz med letališči, če nadomestni let poteka z drugega letališča).
Če ponujeni nadomestni let potniku ne ustreza, lahko to pisno utemelji in vztraja, da mu prevoznik ponudi primernejšo možnost oziroma takšno možnost poišče sam in jo predlaga prevozniku. Nadomestni let lahko namreč opravi tudi drug letalski prevoznik.
Preberite še:
V primeru odpovedi so potniki upravičeni tudi do odškodnine, razen če so za odpoved izvedeli več kot 14 dni pred predvidenim odhodom ali pa če je odpoved posledica izrednih razmer, ki se jim ni bilo mogoče izogniti. Prav tako potnikom odškodnina ne pripada, če so o odpovedi leta obveščeni manj kot sedem dni pred odhodom in jim je letalski prevoznik ponudil nadomestni let največ uro prej in prihod manj kot dve uri pozneje kot po prvotnem voznem redu.
Če ima let zamudo, daljšo od pet ur, lahko potnik prav tako izbira med prekinitvijo in nadaljevanjem potovanja v najkrajšem mogočem času oziroma pozneje, če mu to ustreza.
Potniki, ki na končno letališče prispejo tri ure ali več po predvidenem prihodu, so upravičeni tudi do odškodnine. Višina je odvisna od dolžine leta in znaša 250 evrov za lete do 1.500 kilometrov.
Preberite še:
V potrošniškem centru potnikom svetujejo, naj v primeru zamude ali odpovedi leta od osebja zahtevajo ustrezne informacije o svojih pravicah in jih poskušajo uveljaviti. Če pri tem niso uspešni, naj na letalskega prevoznika naslovijo pisno pritožbo. Pri tem lahko uporabijo spletni obrazec, ki je na voljo na spletni strani letalskega prevoznika, ali pa obrazec EU za pritožbo zaradi kršitve pravic letalskih potnikov.
Potniki, ki pravic pri prevozniku ne morejo uveljaviti, se lahko pritožijo pri pristojnem nadzornem organu v državi EU, kjer je letališče, s katerega naj bi letalo poletelo. V primeru zamude ali odpovedi leta na letališču v Sloveniji se lahko vsi, ki jim letalski prevoznik ne odgovori v osmih tednih ali pa neutemeljeno zavrne njihov zahtevek, obrnejo na Javno agencijo RS za civilno letalstvo.
Potrošniški center je priporočila potnikom poslal, potem ko je letalska družba Adria Airways zaradi finančnih težav za danes in sredo začasno prekinila izvajanje večine letalskih operacij, ohranila je le povezavo z najpomembnejšim vozliščem nemške Lufthanse v Frankfurtu.
Na ljubljanskem letališču je bilo dopoldne predvsem med tujci čutiti veliko nezadovoljstva, je pa Fraport Slovenija sporočil, da je za potnike organiziral prevoz z letališča v Ljubljano.
Pravice potnikov so odvisne od tega, ali je imel let zamudo, ali je bil odpovedan, ali pa je bilo zavrnjeno vkrcanje. Pravice imajo tudi v primeru, da je potnikova prtljaga zamujala na cilj, bila poškodovana ali izgubljena, so v sporočilu za javnost zapisali v potrošniškem centru, ki deluje pod okriljem ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo.
Preberite še:
Je to konec? Vsi leti Adrie Airways odpovedani
Če je let odpovedan, mora letalski prevoznik po njihovih navedbah potnike pisno obvestiti o odpovedi leta, jih seznaniti z njihovimi pravicami ter jim ponuditi možnost izbire med nadaljevanjem in prekinitvijo potovanja.
Potniku, ki se odloči za drugo možnost, mora prevoznik povrniti stroške v višini polne cene vozovnice. V primeru nadaljevanja potovanja pa mu mora ponuditi nadomestni let v najkrajšem mogočem času oziroma pozneje, če se potnik s tem strinja. Prevoznik mora kriti vse morebitne stroške, povezane z nadomestnim letom (denimo prevoz med letališči, če nadomestni let poteka z drugega letališča).
Če ponujeni nadomestni let potniku ne ustreza, lahko to pisno utemelji in vztraja, da mu prevoznik ponudi primernejšo možnost oziroma takšno možnost poišče sam in jo predlaga prevozniku. Nadomestni let lahko namreč opravi tudi drug letalski prevoznik.
Preberite še:
Slovenci obtičali v Grčiji in Turčiji, kdo jih bo pripeljal domov?
V primeru odpovedi so potniki upravičeni tudi do odškodnine, razen če so za odpoved izvedeli več kot 14 dni pred predvidenim odhodom ali pa če je odpoved posledica izrednih razmer, ki se jim ni bilo mogoče izogniti. Prav tako potnikom odškodnina ne pripada, če so o odpovedi leta obveščeni manj kot sedem dni pred odhodom in jim je letalski prevoznik ponudil nadomestni let največ uro prej in prihod manj kot dve uri pozneje kot po prvotnem voznem redu.
Če ima let zamudo, daljšo od pet ur, lahko potnik prav tako izbira med prekinitvijo in nadaljevanjem potovanja v najkrajšem mogočem času oziroma pozneje, če mu to ustreza.
Potniki, ki na končno letališče prispejo tri ure ali več po predvidenem prihodu, so upravičeni tudi do odškodnine. Višina je odvisna od dolžine leta in znaša 250 evrov za lete do 1.500 kilometrov.
Preberite še:
Kaj se bo zgodilo s polfinalom? Let Adrie odpovedan, Poljaki niso mogli do Slovenije
V potrošniškem centru potnikom svetujejo, naj v primeru zamude ali odpovedi leta od osebja zahtevajo ustrezne informacije o svojih pravicah in jih poskušajo uveljaviti. Če pri tem niso uspešni, naj na letalskega prevoznika naslovijo pisno pritožbo. Pri tem lahko uporabijo spletni obrazec, ki je na voljo na spletni strani letalskega prevoznika, ali pa obrazec EU za pritožbo zaradi kršitve pravic letalskih potnikov.
Potniki, ki pravic pri prevozniku ne morejo uveljaviti, se lahko pritožijo pri pristojnem nadzornem organu v državi EU, kjer je letališče, s katerega naj bi letalo poletelo. V primeru zamude ali odpovedi leta na letališču v Sloveniji se lahko vsi, ki jim letalski prevoznik ne odgovori v osmih tednih ali pa neutemeljeno zavrne njihov zahtevek, obrnejo na Javno agencijo RS za civilno letalstvo.
Potrošniški center je priporočila potnikom poslal, potem ko je letalska družba Adria Airways zaradi finančnih težav za danes in sredo začasno prekinila izvajanje večine letalskih operacij, ohranila je le povezavo z najpomembnejšim vozliščem nemške Lufthanse v Frankfurtu.
Na ljubljanskem letališču je bilo dopoldne predvsem med tujci čutiti veliko nezadovoljstva, je pa Fraport Slovenija sporočil, da je za potnike organiziral prevoz z letališča v Ljubljano.
Predstavitvene informacije
Komentarji:
13:00
Pomagamo si s paro