Ferrari tarča posmeha, a vsem ni do šale
Charles Leclerc se je opravičil za trčenje s Sebastianom Vettlom na VN Štajerske. Rdeči spali med koronakrizo?
Odpri galerijo
Od konca Schumacherjeve ere 1999-2004 je Ferrari doživel precej padcev, osamljen preblisk je bil leta 2007, ko mu je naslov prinesel Kimi Räikkönen, toda zdi se, da še nikdar ni padel v tako globoko brezno. Uvodni dirki formule 1 v Spielbergu, zlasti druga, sta razkrili nemoč rdečih iz Maranella, ki jim grozi najslabša sezona v tem tisočletju.
Morda je malce krivično, da se javnost namesto o nadaljevanju prevlade Mercedesa, brezmadežnih zmagah Valtterija Bottasa in Lewisa Hamiltona, ponovnemu vzponu McLarna in prvih stopničkah vzhajajoče zvezde Landa Norrisa ter tudi napredku v manjših moštvih ukvarja pretežno s padlim velikanom Ferrarijem. Je pa razumljivo, gre za najuspešnejše moštvo med vsemi, moštvo, ki F1 prinese največ denarja, ga tudi največ prejme in največ zapravi in ima največ navijačev na svetu.
V prejšnjih dveh, treh letih je Ferrari dominiral na testiranjih, ampak mu hitrosti na ravninah ni uspelo unovčiti na dirkah. Tokrat je drugače. Medtem ko so vsa moštva med koronakrizo očitno dobro opravljala domače naloge in razvijala dirkalnike, McLaren in Racing Point sta že povsem konkurenčna, po dveh dirkah pa samo še Haas in Williams nimata točk, je Ferrari storil korak nazaj.
Za drugo dirko je na silo uporabil nove komponente, ki pa niso imele učinka. Če so rdeči že v prvo pokazali slabosti, a se po spletu okoliščin veselili drugega mesta Charlesa Leclerca ter celo točke Sebastiana Vettla, so v drugo potrdili, da ta čas sodijo nekam v sivo sredino. Dirkača sta zasedla deseto in enajsto mesto v mokrih kvalifikacijah, še slabše sta se odrezala na suhi dirki. Po medsebojnem trčenju je Nemec z zlomljenim krilcem zapeljal v garažo, Monačan je z načetim podvozjem zdržal tri kroge.
Nič točk za šestnajstkratne konstruktorske in 15-kratne vozniške prvake (v obeh kategorijah so vodilni), ki so postali tarča posmeha na družabnih omrežjih, potem ko so padli na peto mesto med konstruktorji. Šampioni Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio in Niki Lauda ter ustanovitelj Enzo Ferrari se obračajo v grobu, do šale pa ni Ferrarijevem predsedniku Johnu Elkannu, ki je ekipo že večkrat opozoril, da je »scuderia« vedno na prvem mestu, nazadnje novembra lani, ko sta na VN Brazilije Vettel in Leclerc trčila malo pred koncem in oba odstopila. Prav verjetno je, da bodo tokrat posledice hujše, šefu moštva Mattii Binottu pa naj bi bile štete ure.
Če je bila v Sao Paulu krivda obojestranska, pa je bil na premierni VN Štajerske za trk pretežno »zaslužen« mladi Leclerc, ki je hotel preveč. Priznal je, da je reagiral sebično ter se opravičil moštvu in posebej Vettlu. »Seveda se opravičujem Sebu, ampak v takšnih primerih so vse besede odveč. Najbolj sem razočaran nad sabo, naredil sem slabo stvar in na cedilu pustil ekipo. Znašli smo se v težkih časih in takšnih stvari res ne potrebujemo. Žal mi je, ampak to ni dovolj. Upam, da se bom iz tega kaj naučil in se odkupil na naslednjih dirkah,« je bil ves poklapan 22-letni Leclerc, ki je lani zasenčil štirikratnega prvaka in dosegel prvi zmagi.
V naslednji sezoni bo njegov moštveni kolega Carlos Sainz ml., ki ga je verjetno že precej minila navdušenost po podpisu pogodbe s Ferrarijem. V Italiji bo sicer zaslužil veliko več, ampak na tej stopnji denar ne igra več tako pomembne vloge, dirkači želijo predvsem zmagovati. A če ne bodo v rdeči tovarni močno zavihali rokavov, bo Španec še pogrešal moč mclarna, s katerim je v nedeljo osvojil točko za najhitrejši krog.
Ferrari bo vtis želel popraviti v nedeljo na Madžarskem, kjer ima od leta 1986 skupaj sedem zmag, toliko kot svetovni prvak Hamilton ...
Morda je malce krivično, da se javnost namesto o nadaljevanju prevlade Mercedesa, brezmadežnih zmagah Valtterija Bottasa in Lewisa Hamiltona, ponovnemu vzponu McLarna in prvih stopničkah vzhajajoče zvezde Landa Norrisa ter tudi napredku v manjših moštvih ukvarja pretežno s padlim velikanom Ferrarijem. Je pa razumljivo, gre za najuspešnejše moštvo med vsemi, moštvo, ki F1 prinese največ denarja, ga tudi največ prejme in največ zapravi in ima največ navijačev na svetu.
Ferrari je po dveh dirkah šele peti med konstruktorji.
Šefu moštva Mattii Binottu naj bi bile štete ure.
Leclerc je sprejel krivdo za trčenje z Vettlom.
Šefu moštva Mattii Binottu naj bi bile štete ure.
Leclerc je sprejel krivdo za trčenje z Vettlom.
V prejšnjih dveh, treh letih je Ferrari dominiral na testiranjih, ampak mu hitrosti na ravninah ni uspelo unovčiti na dirkah. Tokrat je drugače. Medtem ko so vsa moštva med koronakrizo očitno dobro opravljala domače naloge in razvijala dirkalnike, McLaren in Racing Point sta že povsem konkurenčna, po dveh dirkah pa samo še Haas in Williams nimata točk, je Ferrari storil korak nazaj.
Za drugo dirko je na silo uporabil nove komponente, ki pa niso imele učinka. Če so rdeči že v prvo pokazali slabosti, a se po spletu okoliščin veselili drugega mesta Charlesa Leclerca ter celo točke Sebastiana Vettla, so v drugo potrdili, da ta čas sodijo nekam v sivo sredino. Dirkača sta zasedla deseto in enajsto mesto v mokrih kvalifikacijah, še slabše sta se odrezala na suhi dirki. Po medsebojnem trčenju je Nemec z zlomljenim krilcem zapeljal v garažo, Monačan je z načetim podvozjem zdržal tri kroge.
1
točko je na dveh dirkah osvojil štirikratni prvak Sebastian Vettel
točko je na dveh dirkah osvojil štirikratni prvak Sebastian Vettel
Nič točk za šestnajstkratne konstruktorske in 15-kratne vozniške prvake (v obeh kategorijah so vodilni), ki so postali tarča posmeha na družabnih omrežjih, potem ko so padli na peto mesto med konstruktorji. Šampioni Alberto Ascari, Juan Manuel Fangio in Niki Lauda ter ustanovitelj Enzo Ferrari se obračajo v grobu, do šale pa ni Ferrarijevem predsedniku Johnu Elkannu, ki je ekipo že večkrat opozoril, da je »scuderia« vedno na prvem mestu, nazadnje novembra lani, ko sta na VN Brazilije Vettel in Leclerc trčila malo pred koncem in oba odstopila. Prav verjetno je, da bodo tokrat posledice hujše, šefu moštva Mattii Binottu pa naj bi bile štete ure.
Leclerc: Bil sem sebičen
Če je bila v Sao Paulu krivda obojestranska, pa je bil na premierni VN Štajerske za trk pretežno »zaslužen« mladi Leclerc, ki je hotel preveč. Priznal je, da je reagiral sebično ter se opravičil moštvu in posebej Vettlu. »Seveda se opravičujem Sebu, ampak v takšnih primerih so vse besede odveč. Najbolj sem razočaran nad sabo, naredil sem slabo stvar in na cedilu pustil ekipo. Znašli smo se v težkih časih in takšnih stvari res ne potrebujemo. Žal mi je, ampak to ni dovolj. Upam, da se bom iz tega kaj naučil in se odkupil na naslednjih dirkah,« je bil ves poklapan 22-letni Leclerc, ki je lani zasenčil štirikratnega prvaka in dosegel prvi zmagi.
V naslednji sezoni bo njegov moštveni kolega Carlos Sainz ml., ki ga je verjetno že precej minila navdušenost po podpisu pogodbe s Ferrarijem. V Italiji bo sicer zaslužil veliko več, ampak na tej stopnji denar ne igra več tako pomembne vloge, dirkači želijo predvsem zmagovati. A če ne bodo v rdeči tovarni močno zavihali rokavov, bo Španec še pogrešal moč mclarna, s katerim je v nedeljo osvojil točko za najhitrejši krog.
Ferrari bo vtis želel popraviti v nedeljo na Madžarskem, kjer ima od leta 1986 skupaj sedem zmag, toliko kot svetovni prvak Hamilton ...