DIGGIT
Kako vzgojiti feniksa?
Peter Hinssen, belgijski serijski podjetnik, tehnološki zanesenjak in odličen poznavalec Silicijeve doline, prihaja na konferenco DIGGIT v Ljubljano.
Odpri galerijo
Posvetil se bo fenomenu feniksov, tradicionalnih podjetij, ki so se v procesu temeljite preobrazbe povzdignila iz pepela in zaživela novo življenje.
Večina podjetij nikoli ne bo samorog
»V zadnjih dveh letih sem preučeval predvsem samoroge, tehnološke start-upe, ki jih vrednotijo na več kot milijardo dolarjev in sem jih izpostavil tudi v knjigi Dan po jutrišnjem. Vsi smo radi brali zgodbice o naprednih start-upih, ki so iz garažnih začetkov prerasli v ogromna podjetja, ki so povzročila popoln kaos v tradicionalnih panogah, od Airbnb do Uberja in naprej. Toda teh zgodb smo se zdaj že naveličali, saj je dejstvo, da večina podjetij nikoli ne bo postala samorogov; večina jih namreč ne ustvarja nekaj povsem od začetka oziroma ne uporablja povsem novih tehnologij in novih poslovnih modelov. To so podjetja, ki so na trgu že dolgo časa prisotna, a so prepoznala potrebo po temeljiti preobrazbi in se morajo pravzaprav povsem na novo izumiti,« pripoveduje Peter Hinssen. Kot pravi, je tako prišel do ideje, da bi za prispodobo uporabil še eno bajeslovno žival, in sicer feniksa, ki se sežge, iz njegovega pepela pa vzleti nov, pomlajen ptič. To v primeru podjetja seveda ne pomeni, da ga morate požgati, uničiti, ampak gre za to, kako ustvariti nekaj, iz česar boste posledično izšli močnejši,« pojasnjuje.
Walmart v bitki proti Amazonu izšel še močnejši
Kot »prototip« feniksa izpostavlja Walmart, največjega trgovca na svetu. »Pred približno dvema letoma sem prvič obiskal sedež podjetja Walmart, kjer sem za vodstveno ekipo pripravil prezentacijo in očitno jim je bilo všeč, kar sem jim povedal, saj so mi predlagali redno sodelovanje, pri čemer bi si izmenjavali izkušnje – jaz bi z njimi delil svoja spoznanja, oni pa z mano njihova. Seveda se mi je to zdelo izjemno zanimivo, saj je Walmart največji trgovec na svetu, pravzaprav največje podjetje na svetu in druga največja organizacija na svetu, le kitajska vojska je še večja od njega.«
Dodaja, da je bil Walmart pravzaprav samorog 20. stoletja v svetu maloprodaje, saj je imel prelomne ideje in je razvijal napredne tehnološke rešitve; pravzaprav je v Walmartu nastal sistem črtnih kod, kot jih poznamo danes, saj so želeli optimizirati svojo dobavno verigo. Toda v 21. stoletju, ko je Amazon postal njihov največji konkurent, se je za Walmart vse spremenilo in ni mu preostalo drugega, kot da se ponovno odkrije in preobrazi,« pripoveduje sogovornik.
Priložnost za učenje na DIGGIT-u
Kot dodaja Peter Hinssen, se od takšnih podjetij vsi lahko veliko naučimo. »Mislim, da bo tudi med občinstvom DIGGIT-a veliko predstavnikov podjetij, ki so bližje feniksom kot pa samorogom. Podjetja morajo sama sebe nenehno na novo izumljati, saj bodo v svetu stalnih sprememb le tako lahko močnejša. Toda to morajo storiti, dokler rastejo in še niso dosegla svojega vrhunca. Zato me je s tega vidika ta dvojni koncept, feniks proti samorogu, tako pritegnil.«
Večina podjetij nikoli ne bo samorog
»V zadnjih dveh letih sem preučeval predvsem samoroge, tehnološke start-upe, ki jih vrednotijo na več kot milijardo dolarjev in sem jih izpostavil tudi v knjigi Dan po jutrišnjem. Vsi smo radi brali zgodbice o naprednih start-upih, ki so iz garažnih začetkov prerasli v ogromna podjetja, ki so povzročila popoln kaos v tradicionalnih panogah, od Airbnb do Uberja in naprej. Toda teh zgodb smo se zdaj že naveličali, saj je dejstvo, da večina podjetij nikoli ne bo postala samorogov; večina jih namreč ne ustvarja nekaj povsem od začetka oziroma ne uporablja povsem novih tehnologij in novih poslovnih modelov. To so podjetja, ki so na trgu že dolgo časa prisotna, a so prepoznala potrebo po temeljiti preobrazbi in se morajo pravzaprav povsem na novo izumiti,« pripoveduje Peter Hinssen. Kot pravi, je tako prišel do ideje, da bi za prispodobo uporabil še eno bajeslovno žival, in sicer feniksa, ki se sežge, iz njegovega pepela pa vzleti nov, pomlajen ptič. To v primeru podjetja seveda ne pomeni, da ga morate požgati, uničiti, ampak gre za to, kako ustvariti nekaj, iz česar boste posledično izšli močnejši,« pojasnjuje.
Walmart v bitki proti Amazonu izšel še močnejši
Kot »prototip« feniksa izpostavlja Walmart, največjega trgovca na svetu. »Pred približno dvema letoma sem prvič obiskal sedež podjetja Walmart, kjer sem za vodstveno ekipo pripravil prezentacijo in očitno jim je bilo všeč, kar sem jim povedal, saj so mi predlagali redno sodelovanje, pri čemer bi si izmenjavali izkušnje – jaz bi z njimi delil svoja spoznanja, oni pa z mano njihova. Seveda se mi je to zdelo izjemno zanimivo, saj je Walmart največji trgovec na svetu, pravzaprav največje podjetje na svetu in druga največja organizacija na svetu, le kitajska vojska je še večja od njega.«
Dodaja, da je bil Walmart pravzaprav samorog 20. stoletja v svetu maloprodaje, saj je imel prelomne ideje in je razvijal napredne tehnološke rešitve; pravzaprav je v Walmartu nastal sistem črtnih kod, kot jih poznamo danes, saj so želeli optimizirati svojo dobavno verigo. Toda v 21. stoletju, ko je Amazon postal njihov največji konkurent, se je za Walmart vse spremenilo in ni mu preostalo drugega, kot da se ponovno odkrije in preobrazi,« pripoveduje sogovornik.
Peter Hinssen je serijski ustanovitelj start-upov, svetovalec in govorec, ki na najuglednejših svetovnih konferencah najpogosteje predava o radikalnih inovacijah, voditeljstvu in vplivu digitalnega okolja na družbo in poslovanje. Na konferenci DIGGIT, ki bo 6. junija 2019 na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, bo govoril o tem, kaj fenikse, tradicionalna podjetja, ki so se bila zaradi hitrih sprememb prisiljena hitro preobraziti in na novo zaživeti, ločuje od samorogov, agilnih tehnoloških start-upov, ki dosegajo milijardne vrednosti, in kaj se prvi lahko naučijo od drugih – in obratno.
Priložnost za učenje na DIGGIT-u
Kot dodaja Peter Hinssen, se od takšnih podjetij vsi lahko veliko naučimo. »Mislim, da bo tudi med občinstvom DIGGIT-a veliko predstavnikov podjetij, ki so bližje feniksom kot pa samorogom. Podjetja morajo sama sebe nenehno na novo izumljati, saj bodo v svetu stalnih sprememb le tako lahko močnejša. Toda to morajo storiti, dokler rastejo in še niso dosegla svojega vrhunca. Zato me je s tega vidika ta dvojni koncept, feniks proti samorogu, tako pritegnil.«