Marguč v Peking po kolajno in nove poslovne partnerje
Snežne deske olimpijca Roka Marguča so prispele na Kitajsko dva tedna pred njim, vendar to niso deske, s katerimi bo svetovni prvak iz leta 2013 tekmoval v Pekingu, temveč so testne. Marguč je namreč leta 2015 začel prodajo plošč za deskanje, sledila je prodaja dejanskih snežnih desk, ki danes poteka predvsem v tujini. Na zemljevid je zdaj dodal Kitajsko, olimpijske igre bi lahko bile dober trenutek tudi za promocijo blagovne znamke.
»Prodajo plošč IronRock smo začeli leta 2015 in zadeva je eksponentno rasla do krize zaradi koronavirusa. Lani se je pri prodaji poznalo, da je bila kriza najbolj prisotna ravno v Južni Koreji, na Japonskem in Kitajskem. Za prihodnje leto imamo že več napovedanih naročil v primerjavi z obdobjem pred epidemijo, tako da smo zelo zadovoljni,« je trenutno stanje opisal Marguč.
Cilj ni množična proizvodnja
Marguč pod svojo blagovno znamko izdeluje deske RM Snowboard in plošče IronRock – te namestiš na snežne deske, s čimer dosežeš največji možen upogib, dušenje vibracij in umiritev vožnje, piše na uradni strani. Deskarji tako bolje izkoristijo zavoje, saj se sile enakomerno razporedijo na robnik. »Prvič sem prototipno ploščo vozil na olimpijskih igrah v Vancouvru. Takrat to še ni delovalo tako kot danes. Te plošče oziroma podobne uporablja večina deskarjev na svetu,« je dodal. Tako deske RM Snowboard kot plošče IronRock proizvajajo v Sloveniji. Produkta oziroma blagovni znamki so ločili, da lahko tisti, ki uporabljajo njegove deske, namestijo tudi druge plošče in obratno.
Plošče in deske ne nastajajo v istem obratu, saj se njihova proizvodnja razlikuje. Plošče IronRock proizvaja CNC Kamenik, deske RM pa nastajajo pri samostojnem podjetniku Aljoši Fijavžu. Marguč je pojasnil, da za proizvodnjo tako različnih artiklov potrebuješ drugačne stroje in specifično znanje.
»Naš cilj ni množična proizvodnja snežnih desk, ampak proizvodnja vrhunskih desk za zahtevne alpske in freecarving deskarje po meri. Proizvodnjo bomo zaustavili na številki, ki nam bo še dopuščala izdelavo vrhunskih snežnih desk,« je povedal olimpijec, ki bo z Ilko Štuhec vihtel slovensko zastavo na odprtju olimpijskih iger v Pekingu.
Obetavni azijski trgi
Deske proizvajajo izključno po željah kupcev, ki si lahko izberejo katerokoli, glede na način vožnje, svoje sposobnosti in znanje. Ker ni serijske proizvodnje, enako velja za njihov dizajn. Marguč je slednje izpostavil kot eno od glavnih prednosti, zaradi katere se deske uvrščajo v višji cenovni razred kot tiste v trgovini. Cene snežnih desk v Južni Koreji se začnejo pri 1500 evrih, plošč pa pri 1300. To so sicer prodajne cene, ki lahko tudi presežejo 2000 evrov, medtem ko so cene na Japonskem nekoliko višje. »Naša prodajna cena je za vse zastopnike ista in je odvisna od naročene letne količine,« je pojasnil.
Prilagajanje kupcem lahko opazimo tudi na kitajski spletni strani, ki je že po videzu drugačna od slovenske različice. »Kitajska stran je od našega kitajskega zastopnika plošč IronRock, ki pozna zahteve in posebnosti njihovega trga,« je povedal Marguč.
Na kitajskem trgu že prodajajo plošče za deskanje in zdaj vstopajo še z blagovno znamko snežnih desk. Testne deske so na Kitajsko prispele pred dvema tednoma, želja je, da bi tam stekla redna prodaja. »Trg, kot je Kitajska, je zanimiv, saj je tukaj veliko alpskih deskarjev. Predvsem pa se trg hitro razvija in raste, v prihodnjih letih naj bi na milijone ljudi stopilo na sneg. Že več let smo z obema produktoma prisotni na trgih Južne Koreje in Japonske, kjer je alpsko deskanje prav tako priljubljeno. Priljubljeno je deskanje na splošno in v bistvu smo osredotočeni na te tri trge. Pred tremi leti smo začeli s ploščami, zadnja tri leta pa delamo tudi deske, oboje proizvajamo v Sloveniji,« je pojasnil.
Olimpijske igre kot promocija
Izdelke prodajajo tudi na drugih trgih, vendar se na splošno ne osredotočajo na Evropo. Zanimivi sta Poljska in Italija, kjer je veliko mladih deskarjev, vendar sta v primerjavi z azijskimi trgi bistveno manjši. »Prodajamo tako rekoč povsod. Velik trg je tudi Rusija, kjer dobro delamo. Način prodaje se od države do države razlikuje, saj nikjer nimajo istega sistema. Z leti spoznaš, kako deluje, spoznaš prave osebe, ki se na koncu spoznajo tudi na deskanje,« je poudaril. Na vprašanje, kako dejaven je slovenski trg, je odgovoril, da pri nas ni pretiranega zanimanja za deskanje.
Olimpijske igre v Pekingu so tudi priložnost za promocijo, pri čemer je slovenski deskarski as spomnil, da je bolj kot to uspeh odvisen od ljudi, s katerimi sodeluješ na posameznem trgu.