Messi del plačila od PSG prejel v kriptovaluti
34-letnik, ki velja za enega najboljših nogometašev vseh časov, naj bi klubu prinesel ogromne komercialne prihodke.
Odpri galerijo
Argentinski nogometaš Lionel Messi je pred kratkim podpisal dvoletno pogodbo s francoskim nogometnim klubom Paris Saint-Germain (PSG), z možnostjo podaljšanja v tretje leto. Ta naj bi mu prinesla letno plačo v višini 35 milijonov evrov plus različne bonuse, njegov finančni paket pa po navedbah kluba vsebuje tudi njihovo lastno kriptovaluto.
Nogometni klub PSG je na svoji spletni strani potrdil, da Messijev »paket dobrodošlice« vključuje veliko število PSG 'žetonov navijačev' ($PSG Fan Tokens). Žeton navijačev je vrsta kriptovalute, ki lastniku žetona omogoča sodelovanje pri nekaterih odločitvah v zvezi s klubom. Lastnik žetona prav tako pridobi možnosti, da osvoji edinstvene nagrade, denimo podpisan dres najljubšega kluba in podobno. Pri PSG-ju so pojasnili, da vključitev njihovih žetonov v paket dobrodošlice nogometašev, igralca takoj poveže z milijoni navijačev kluba po celem svetu.
Socios je sicer spletna platforma, ki omogoča navijačem nakup žetonov nekaterih največjih nogometnih ekip, obljublja pa tudi širitev v druge športe. »Žetoni navijačev in Socios.com igrajo vedno večjo vlogo v športu na najvišji ravni,« je v javni izjavi na spletni strani kluba PSG dodal Alexandre Dreyfus, izvršni direktor družbe Socios. Svoje kriptožetone ima že ogromno velikih imen v nogometu, denimo Barcelona, Manchester City, Juventus in tako naprej.
Predsednik PSG-ja Nasser Al-Khelaifi je novinarjem dejal, da bo svet »šokiran« nad finančnimi prihodki, ki jih ustvari podpis kluba s takšno svetovno nogometno zvezdo, navaja CNBC. V klubu pričakujejo, da bo novo sodelovanje prineslo ogromno komercialnih prihodkov, kar bo upravičilo njegovo skoraj trimilijonsko mesečno plačo.
Kieran Maguire, ki je specializiran za 'nogometno računovodstvo', je za CNBC povedal, da je francoska Ligue 1 na svoji spletni strani ponudila 150 tisoč Messijevih dresov, ki so bili razprodani v sedmih minutah. Ko je denimo Cristiano Ronaldo leta 2018 podpisal pogodbo z italijanskim Juventusom, so bile njegove majice v vrednosti več kot 50 milijonov evrov prodane v samo 24 urah.
Verjetno pa je klub dobro zaslužil tudi na račun prodanih $PSG žetonov navijačem, namreč na svoji spletni strani so zapisali, da je obseg trgovanja presegel milijardo evrov v dneh pred Messijevim prihodom. Sicer pa se je vrednost žetona zvišala za več kot 130 odstotkov v le petih dneh pred prihodom in se nato kmalu spustila, trenutno pa se giblje v bližini 30 evrov. Mnogo klubov še napoveduje svoje kripto žetone, trend pa se pojavlja tudi v drugih športih.
Kaj je to žeton navijačev?
Nogometni klub PSG je na svoji spletni strani potrdil, da Messijev »paket dobrodošlice« vključuje veliko število PSG 'žetonov navijačev' ($PSG Fan Tokens). Žeton navijačev je vrsta kriptovalute, ki lastniku žetona omogoča sodelovanje pri nekaterih odločitvah v zvezi s klubom. Lastnik žetona prav tako pridobi možnosti, da osvoji edinstvene nagrade, denimo podpisan dres najljubšega kluba in podobno. Pri PSG-ju so pojasnili, da vključitev njihovih žetonov v paket dobrodošlice nogometašev, igralca takoj poveže z milijoni navijačev kluba po celem svetu.
Marc Armstrong, glavni predstavnik za partnerstva pri PSG, je v javni izjavi dejal, da je sprejetje spletne platforme Socios in $PSG žetonov navijačev prineslo klubu velike uspehe. »To nam je omogočilo stik z novim občinstvom po celem svetu in ustvarilo pomemben digitalni vir prihodkov,« je pojasnil Armstrong. Klub označuje nedavno podpisano pogodbo z Messijem kot prvo na takšnem nivoju in izpostavi, da jih ta poteza predstavi kot najbolj inovativno športno znamko na svetu.
Socios je sicer spletna platforma, ki omogoča navijačem nakup žetonov nekaterih največjih nogometnih ekip, obljublja pa tudi širitev v druge športe. »Žetoni navijačev in Socios.com igrajo vedno večjo vlogo v športu na najvišji ravni,« je v javni izjavi na spletni strani kluba PSG dodal Alexandre Dreyfus, izvršni direktor družbe Socios. Svoje kriptožetone ima že ogromno velikih imen v nogometu, denimo Barcelona, Manchester City, Juventus in tako naprej.
Klub pričakuje višje prihodke
Predsednik PSG-ja Nasser Al-Khelaifi je novinarjem dejal, da bo svet »šokiran« nad finančnimi prihodki, ki jih ustvari podpis kluba s takšno svetovno nogometno zvezdo, navaja CNBC. V klubu pričakujejo, da bo novo sodelovanje prineslo ogromno komercialnih prihodkov, kar bo upravičilo njegovo skoraj trimilijonsko mesečno plačo.
Kieran Maguire, ki je specializiran za 'nogometno računovodstvo', je za CNBC povedal, da je francoska Ligue 1 na svoji spletni strani ponudila 150 tisoč Messijevih dresov, ki so bili razprodani v sedmih minutah. Ko je denimo Cristiano Ronaldo leta 2018 podpisal pogodbo z italijanskim Juventusom, so bile njegove majice v vrednosti več kot 50 milijonov evrov prodane v samo 24 urah.
Verjetno pa je klub dobro zaslužil tudi na račun prodanih $PSG žetonov navijačem, namreč na svoji spletni strani so zapisali, da je obseg trgovanja presegel milijardo evrov v dneh pred Messijevim prihodom. Sicer pa se je vrednost žetona zvišala za več kot 130 odstotkov v le petih dneh pred prihodom in se nato kmalu spustila, trenutno pa se giblje v bližini 30 evrov. Mnogo klubov še napoveduje svoje kripto žetone, trend pa se pojavlja tudi v drugih športih.