Pariz-Roubaix

Mohorič: Če te je strah, nimaš kaj iskati v peklu

Pariz–Roubaix je naslednji veliki cilj slovenskega zmagovalca dirke Milano–Sanremo. Danes severni pekel na granitnih kockah.
Fotografija: Matej Mohorič je v velikem slogu dobil dirko Milano-Sanremo. FOTO: Gian Mattia D'alberto/Lapresse
Odpri galerijo
Matej Mohorič je v velikem slogu dobil dirko Milano-Sanremo. FOTO: Gian Mattia D'alberto/Lapresse

Pred kolesarskim svetom je nova epska nedelja, najbolj trdoživi borci se bodo podali na zloglasne granitne kocke dirke Pariz–Roubaix. Tradicionalno je ta spomenik, ki ga bodo priredili že 119., na sporedu drugo nedeljo v aprilu, vendar se tokrat, ker ob ceste privabi skorajda milijonsko množico, ni smel križati s prvim krogom francoskih predsedniških volitev. To nič ne spremeni za Mateja Mohoriča (Bahrain Victorious), ki bo lovil prvo slovensko zmago na severnem peklu.

Zgodovinski podvig je 27-letnemu kolesarju iz Podblice pri Kranju uspel pred štirimi tedni, ko se je najbolj brezkompromisno in s pomočjo inovativne teleskopske sedežne opore spustil s Poggia in kot prvi Slovenec dobil največjo italijansko klasiko Milano–Sanremo.

Sonny Colbrelli je preživel pekel in zmagal, ampak potem doživel šok. FOTO: Yves Herman/Reuters
Sonny Colbrelli je preživel pekel in zmagal, ampak potem doživel šok. FOTO: Yves Herman/Reuters

Zdaj je na vrsti še največja francoska enodnevna preizkušnja, 257,2 km dolga pot od Pariza do Roubaixa, vmes pa 30 odsekov po granitnih kockah v skupni dolžini 54,8 km. Tu se od leta 1896 pišejo kolesarske legende, tako je bilo tudi lani, ko je pandemično oktobrsko izvedbo prekrit z blatom dobil Mohoričev moštveni kolega Sonny Colbrelli. Italijan zmage ne bo branil, saj so pri njem ugotovili srčno aritmijo, zaradi katere ga morda ne bomo več videli v profesionalni karavani.

Dirkali bodo tudi za Sonnyja

»Dirkali bomo tudi za Sonnyja. Cilj je zmaga, Matej Mohorič bo naš kapetan. Zelo je motiviran, to ni njegovo prvo srečanje s kockami. Ključnega pomena bo ohranjanje dobrega položaja v skupini, pozorni bomo morali biti na zgodnje napade. Matej bo pripravljen napasti ob pravem trenutku. Vsi kolesarji v ekipi mu bodo na voljo v vseh fazah dirke,« je načrte bahrajnske ekipe predstavil športni direktor Enrico Poitschke.

»To je ena od največjih kolesarskih dirk, lanska izkušnja s Sonnyjevo epsko zmago po dežju in blatu pa je nekaj nepozabnega. Letos ga bomo zelo pogrešali. Vreme bo suho, tako da bo dirka drugačna. Mislim, da je moja forma še dobra. Na Amstel Gold Race mi je malo zmanjkalo, da bi prestal odločilno selekcijo, na srečo pa tokrat ne bo vzponov, na katerih bi lahko zašel v težave. Pred nami je le nekaj kock, ki bodo ločile med tistim, ki bo pisal zgodovino, in preostalimi,« je Mohorič z visokimi ambicijami podkrepil njegove besede.

Šest ur in pol popolne koncentracije

Slovenskemu asu na dveh dosedanjih nastopih na severnem peklu ni šlo po željah, leta 2019 je bil 70., lani je odstopil. »Upam, da bom imel srečo s padci in okvarami, da bom čim bolj mirno prišel v zaključek dirke, upam, da mi to letos vendarle uspe, vztrajnost se mora poplačati. Ves čas bom moral biti na preži, gre za šest ur in pol popolne koncentracije,« je o zahtevnosti današnjega izziva povedal Mohorič, ki velja za enega najhitrejših in najbolj neustrašnih spustašev v karavani.

Tokrat ne bo veliko vožnje navzdol, zato pa obilica kock in drugih pasti, ki so botrovale že neštetim bolečim padcem. »Če te je strah, nimaš tu kaj iskati. Veselim se te dirke, ker vem, da je majhna možnost, da pridem v zaključek v ospredju,« je nadaljeval Moho, ki si vsekakor želi izboljšati najboljšo slovensko uvrstitev – 14. mesto Boruta Božiča iz leta 2015.

Letos čaka kolesarje 55 kilometrov vožnje po kockah. FOTO: Pascal Rossignol/Reuters
Letos čaka kolesarje 55 kilometrov vožnje po kockah. FOTO: Pascal Rossignol/Reuters

Mohorič tokrat pri opremi sicer ne bo najbolj inovativen, kot je bil v Sanremu. Ekipa DSM bo kot prva uporabila elektronski sistem za uravnavanje tlaka v pnevmatikah med dirko. »Vem, da bo imela konkurenca na voljo ta sistem, vendar zaupam našemu opremljevalcu Continentalu, s katerim smo testirali različne dimenzije pnevmatik in različne tlake v njih. Vsak od nas bo dobil tisto, kar mu najbolj ustreza. Skeptičen sem do novega sistema, je le še ena stvar več na kolesu, ki se ob ekstremnih obremenitvah na tej dirki lahko pokvari,« je še dejal Mohorič, ki ga stavnice ne uvrščajo v prvo deseterico.

Na prvem mestu je zmagovalec dirke po Flandriji Mathieu van der Poel (Alpecin Fenix), za njim pa sta svetovni prvak iz leta 2019 Mads Pedersen (Trek Segafredo) in Wout van Aert (Jumbo Visma), čeprav je po prebolelem covidu-19 njegova forma neznanka.

Preberite še:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije