OBRATI
Najhitrejša kia v zgodovini
Pozabite na racionalnost, zadržanost in vprašljivo samozavest, tu se piše druga zgodba – najmočnejši fastback s Korejskega polotoka je epitom moči, elegance in vznemirjenja, s katerimi ni še nobena kia tako izrazito dihala za ovratnik nemške elite.
Odpri galerijo
Stinger GT je otrok velikih ambicij, premijskega vedenja, visokih hitrosti in gran turismo filozofije. Po obliki spominja na italijanske avtomobilske modne kreacije, po voznih lastnostih na zadaj gnane germanske rivale. Limuzina s kupejevskim pridihom, pod katere obliko se je podpisal oče audija TT, sloviti Peter Schreyer, je vse prej kot anonimna. Stinger je magnet za radovedne oči, pogledi se lepijo na pompozno masko, dolg motorni pokrov, položno vetrobransko steklo in čokat zadek z dvakrat po dvema velikima izpušnima cevema. Izklesanost karoserijske podobe dopolnjuje poplava detajlov, težko spregledaš v osrčje 19-palčnih platišč nameščene velike zavorne čeljusti slovite italijanske znamke Brembo. Na trenutke se zdi, da bi lahko šlo za novega maseratija – če ne drugače, po komentarjih mimoidočih. Ni jih bilo malo!
Na trenutke se zdi, da bi lahko šlo za novega maseratija – če ne drugače, po komentarjih mimoidočih.
Limuzinski športnik
Za odtenek bolj običajna se zdi notranjost, kjer igra stinger v primerjavi s premijsko konkurenco na malenkost drugačne note. Po obliki je manj narcisoiden, za odtenek bolj preprost, a za uporabo marsikje bolj enostaven. Tu ni prostora za nevralgično sofisticiranost, ki lahko greni življenje starejšim uporabnikom. V stingerju je vse tam, kjer se pričakuje – čeprav bo kdo dejal, da bi lahko bil kakšen gumb manjši. V podobni vlogi nastopajo analogno-digitalni merilniki, ki jih dopolnjuje zelo dober projekcijski prikaz podatkov na vetrobranskem steklu – brez neposrečenih rešitev z dodatnim plastičnim zaslonom. Povrhu sediš v najhitrejši kii vseh časov zelo udobno in hkrati precej nizko. Športno zabelo nadaljujejo v usnje oblečeni sedeži, voznikov je električno nastavljiv v tako rekoč vseh smereh. Stinger je hkrati na voljo z večino najnovejše tehnologije, z radarskim tempomatom s sistemom za preprečevanje trka in avdiosistemom harman-kardon s kar 15 zvočniki in močjo 720 W na čelu. Vse preostalo se zdi klasika, pri izvedbi GT ne gre izgubljati besed o 402-litrskem prtljažniku ali pričakovani korektnosti sedenja na zadnji klopi.Turboletenje
Res je, takšne kie še ni bilo! Stinger je daleč najhitrejši avtomobil v celotni ponudbi najstarejše korejske avtomobilske znamke, ki pospeši prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika do 100 km/h v 4,9 sekunde in doseže 270 km/h. Za slednje skrbi 3,3-litrski bencinski šestvaljnik z dvema vrstama valjev, neposrednim vbrizgom goriva in dvema turbopolnilnikoma, ki dvigneta moč do 370 KM. Pa ne gre za surovo moč, gre za uglajenost, ki jo dopolnjuje izjemna zaloga prožnosti s 510 Nm navora od kletno nizkih 1300 pa vse do 4500 vrtljajev. Stinger je lahko ob tem limuzinsko uglajen ali športno razgrajaški, voznik izbira med petimi načini delovanja motorja, menjalnika in volanskega sistema. Najbolj dinamična izbira seže do popolnega izklopa sistema za nadzor trakcije pogonskih koles in dinamičnega uravnavanja stabilnosti, ko si lahko privoščiš precej hudomušnosti med preizkušanjem bočnega drsenja. Albert Biermann, ki ga je Kia pred tremi leti speljala BMW, se po dolgoletnem vodenju bavarskega športnega M-oddelka brez dvoma zelo dobro spozna na takšno telovadbo! Najhitrejša kia se zato pelje s podobno lahkotnostjo in natančnostjo kot čislani bavarci. Pa tudi njena poraba ni grozljivo visoka, čeprav beseda teče o stroju s 370 KM, ob katerem ne gre iskati pretiranega navdušenja med purističnimi ekologi. Pri pohlevni relacijski vožnji lahko GT živi z okoli 8 litri, običajna uporaba dvigne mejo na 10 do 12 litrov, groba do 15 litrov.Kia stinger 3,3T-GDi 2WD
Motor: šestvaljni bencinski z dvema turbopolnilnikoma
Gibna prostornina: 3342 cm3
Največja moč: 272 kW (370 KM) pri 6000 vrt./min
Največji navor: 510 Nm med 1300 in 4500 vrt./min
Pogon: zadnji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom
Masa praznega vozila: 1855 kg
Največja dovoljena masa: 2260 kg
Mere (D/Š/V): 4830/1870/1400 mm
Medosna razdalja: 2905 mm
Prostornina prtljažnika: 406 l
Posoda za gorivo: 60 l
Najvišja hitrost: 270 km/h
Pospešek do 100 km/h: 4,9 s
Poraba goriva (EU): 9,9/13,6/7,8 l/100 km
Izpust CO2: 225 g/km
Uradni zastopnik: KMAG
Maloprodajna cena: 59.990/59.990 € testni model
Euro NCAP: 5 zvezdic (2017)
Gibna prostornina: 3342 cm3
Največja moč: 272 kW (370 KM) pri 6000 vrt./min
Največji navor: 510 Nm med 1300 in 4500 vrt./min
Pogon: zadnji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom
Masa praznega vozila: 1855 kg
Največja dovoljena masa: 2260 kg
Mere (D/Š/V): 4830/1870/1400 mm
Medosna razdalja: 2905 mm
Prostornina prtljažnika: 406 l
Posoda za gorivo: 60 l
Najvišja hitrost: 270 km/h
Pospešek do 100 km/h: 4,9 s
Poraba goriva (EU): 9,9/13,6/7,8 l/100 km
Izpust CO2: 225 g/km
Uradni zastopnik: KMAG
Maloprodajna cena: 59.990/59.990 € testni model
Euro NCAP: 5 zvezdic (2017)