Zaustavljanje avtomobilskih tovarn v Evropi, tudi Revoza
Renault zapira tovarne, tudi novomeški Revoz. Stop za Peugeot, Citroën, Opel, Seat, BMW.
Odpri galerijo
Širjenje koronavirusa oziroma vse ostrejši ukrepi za njegovo preprečevanje vplivajo tudi na evropsko avtomobilsko industrijo. Po Italiji so o zaustavitvah tekočih trakov včeraj poročali še iz več drugih evropskih držav. Danes je ustavitev tovarn napovedal BMW.
FiatChrysler oziroma njegove italijanske tovarne so že prejšnji teden ustavile proizvodnjo, takrat še tridnevni ukrep so včeraj podaljšali na vsaj dva tedna, kar velja za vse njihove obrate v Italiji (Melfi, Pomigliano, Cassino, Mirafiori, Grugliasco, Modena), pa tudi za oba v vzhodni Evropi – na Poljskem (Tychy) in v Srbiji v Kragujevcu. V podjetju so med drugim zapisali, da je namen ukrepa prilagoditev tržnim razmeram oziroma prekinitvi povpraševanja po avtomobilih ter optimizaciji dobav.
Čeprav ne gre za velike količine, le omenimo, da sta svojo proizvodnjo začasno že ustavila tudi slovita športna proizvajalca Ferrari in Lamborghini, enako velja za proizvajalca zavor Brembo. Pri časniku Automotive News Europe so sicer zaustavitve komentirali v smislu, da nekaj tednov zaprtja na trgu, kjer je že tako veliko presežkov, ni problem in da bo izpadlo proizvodnjo hitro mogoče nadomestiti kasneje. Problem bolj vidijo na strani povpraševanja, ker ljudje v sedanjih razmerah avtomobilov ne kupujejo in bodo marčne prodajne številke zelo slabe.
Naslednja država, v kateri je morala v začetku tega tedna avtomobilska industrija ustavljati stroje, je Španija. Količinsko najpomembnejše tovrstno podjetje v tej državi je Seat, ki je sicer del koncerna Volkswagen. Njegovo veliko tovarno v Martorellu pri Barceloni, v kateri dela 7000 ljudi, so včeraj ustavili za nedoločen čas, kdaj jo bodo spet odprli, se bodo glede na razvoj dogodkov še odločili. Novice o začasnih zaustavitvah so prišle tudi iz različnih španskih tovarn Nissana in Renaulta, kjer je prav tako zaposlenih veliko ljudi, vzrok so menda različne težave z dobavo nekaterih avtomobilskih komponent.
Včeraj popoldne je tudi skupina PSA, ki združuje znamke Peugeot, Citroën in Opel, objavila, da bo prihodnjih dneh postopoma zaprla vse svoje tovarne, ki jih imajo v Franciji, Španiji, na Portugalskem, v Nemčiji, na Poljskem in v Veliki Britaniji. Gre za skupaj kar 15 tovarn, zaprte naj bi bile vsaj do 27. marca..
Drugi veliki francoski tekmec Renault pa je včeraj pozno popoldne objavil, da zapira vse tovarne v Franciji, kjer skupaj dela 18 tisoč ljudi. Tudi v Renaultovi novomeški tovarni Revoz so se podločili, da ustavijo proizvodnjo. Zaposlene so pozvali, da ostanejo doma in sledijo navodilom pristojnih državnih organov. Podobno odličitev so sprejeli tudi v sosednji Adrii Mobil, kjer so sicer lani izdelali rekordno število počitniških prikolic in avtodomov.
Kot so zapisali v sporočilum, trenutno ni mogoče oceniti, kdaj bodo vzpostavljeni pogoji za ponoven zagon proizvodnje. To bo odvisno tako od razmer v državi kot od odločitev matične skupine Renault.
Proizvodnjo postopoma ustavlja tudi največji evropski avtomobilski koncern Volkswagen. Do konca tega tedna bodo to storili v Španiji, na Porrugalskem in na Slovaškem, za zaprtje pa se bodo začele pripravljati tudi druge njihove tovarne po Evropi, seveda z glavnino v Nemčiji. Po današnjih besedah predsednika uprave Volkswagna Herberta Diessa bodo po sedanjih ocenah zaprte od dva do tri tedne. Predstavniki sveta delavcev v podjetju so sicer kritični, da bi morali biti ukrepi zapiranja še hitrejši.
FiatChrysler oziroma njegove italijanske tovarne so že prejšnji teden ustavile proizvodnjo, takrat še tridnevni ukrep so včeraj podaljšali na vsaj dva tedna, kar velja za vse njihove obrate v Italiji (Melfi, Pomigliano, Cassino, Mirafiori, Grugliasco, Modena), pa tudi za oba v vzhodni Evropi – na Poljskem (Tychy) in v Srbiji v Kragujevcu. V podjetju so med drugim zapisali, da je namen ukrepa prilagoditev tržnim razmeram oziroma prekinitvi povpraševanja po avtomobilih ter optimizaciji dobav.
Zaradi koronavirusa prizadete države ustavljajo proizvodnjo.
Med prizadetimi tovarnami je tudi Volkswagen.
Avtomobilske tovarne imajo pretrgane dobavne verige.
Med prizadetimi tovarnami je tudi Volkswagen.
Avtomobilske tovarne imajo pretrgane dobavne verige.
Čeprav ne gre za velike količine, le omenimo, da sta svojo proizvodnjo začasno že ustavila tudi slovita športna proizvajalca Ferrari in Lamborghini, enako velja za proizvajalca zavor Brembo. Pri časniku Automotive News Europe so sicer zaustavitve komentirali v smislu, da nekaj tednov zaprtja na trgu, kjer je že tako veliko presežkov, ni problem in da bo izpadlo proizvodnjo hitro mogoče nadomestiti kasneje. Problem bolj vidijo na strani povpraševanja, ker ljudje v sedanjih razmerah avtomobilov ne kupujejo in bodo marčne prodajne številke zelo slabe.
Peugeot ustavlja vse tovarne
Naslednja država, v kateri je morala v začetku tega tedna avtomobilska industrija ustavljati stroje, je Španija. Količinsko najpomembnejše tovrstno podjetje v tej državi je Seat, ki je sicer del koncerna Volkswagen. Njegovo veliko tovarno v Martorellu pri Barceloni, v kateri dela 7000 ljudi, so včeraj ustavili za nedoločen čas, kdaj jo bodo spet odprli, se bodo glede na razvoj dogodkov še odločili. Novice o začasnih zaustavitvah so prišle tudi iz različnih španskih tovarn Nissana in Renaulta, kjer je prav tako zaposlenih veliko ljudi, vzrok so menda različne težave z dobavo nekaterih avtomobilskih komponent.
Včeraj popoldne je tudi skupina PSA, ki združuje znamke Peugeot, Citroën in Opel, objavila, da bo prihodnjih dneh postopoma zaprla vse svoje tovarne, ki jih imajo v Franciji, Španiji, na Portugalskem, v Nemčiji, na Poljskem in v Veliki Britaniji. Gre za skupaj kar 15 tovarn, zaprte naj bi bile vsaj do 27. marca..
Drugi veliki francoski tekmec Renault pa je včeraj pozno popoldne objavil, da zapira vse tovarne v Franciji, kjer skupaj dela 18 tisoč ljudi. Tudi v Renaultovi novomeški tovarni Revoz so se podločili, da ustavijo proizvodnjo. Zaposlene so pozvali, da ostanejo doma in sledijo navodilom pristojnih državnih organov. Podobno odličitev so sprejeli tudi v sosednji Adrii Mobil, kjer so sicer lani izdelali rekordno število počitniških prikolic in avtodomov.
Kot so zapisali v sporočilum, trenutno ni mogoče oceniti, kdaj bodo vzpostavljeni pogoji za ponoven zagon proizvodnje. To bo odvisno tako od razmer v državi kot od odločitev matične skupine Renault.
Proizvodnjo postopoma ustavlja tudi največji evropski avtomobilski koncern Volkswagen. Do konca tega tedna bodo to storili v Španiji, na Porrugalskem in na Slovaškem, za zaprtje pa se bodo začele pripravljati tudi druge njihove tovarne po Evropi, seveda z glavnino v Nemčiji. Po današnjih besedah predsednika uprave Volkswagna Herberta Diessa bodo po sedanjih ocenah zaprte od dva do tri tedne. Predstavniki sveta delavcev v podjetju so sicer kritični, da bi morali biti ukrepi zapiranja še hitrejši.