Brez nič ni nič: izgube z 9 ničlami

Kriza zaradi koronavirusa ne bo prizanesla nobenemu akterju v športu. Neprodane vstopnice le vrh ledene gore, najkrajšo potegnili nosilci pravic.
Fotografija:
Odpri galerijo

Izbruh koronavirusa je tako rekoč čez noč ugasnil šport na globalni ravni, kar bo prineslo še neslutene posledice za vse vpletene. Finančne se bodo merile v milijardah.

Proti koncu minulega tedna so kot po tekočem traku odpadali največji športni dogodki. V petek je padla odločitev o prekinitvi angleškega nogometnega prvenstva, ki se je pridružilo konkurenčnim ligam iz Evrope. Uefa je zamrznila ligo prvakov, ustavili so se košarka, hokej, rokomet, odbojka ... Med zadnjimi je odpadla uvodna dirka formule 1 v Avstraliji. Čez lužo so se ustavile NBA, NHL in MLS. Odpovedani so teniški turnirji. Vse bolj so ogroženi euro v nogometu, Roland Garros v tenisu, prestižni kolesarski dirki Giro d'Italia in Tour de France. Velika tragedija za športnike, trenerje, navijače, še večja za športne zveze, klube, oglaševalce, pokrovitelje, nosilce televizijskih pravic, ne nazadnje športne stavnice.

Klube skrbi, kako bodo lahko brez prihodkov izplačali igralce. »Ljudje najprej pomislijo na neposredno izgubo zaradi odpadlih tekem, a to je le kaplja v morju. Izguba zaradi neprodanih vstopnic bo prizadela organizatorje prireditev in klube, še posebno manjše. A odpoved tekmovanj je še hujši udarec za televizijske hiše. Te so plačale milijarde evrov za pravice do prenosov tekem, s katerimi so polnile program, si zagotavljale gledanost in na podlagi te prodajale oglase,« je za Financial Times pojasnil Fausto Zanetton, izvršni direktor Tifosy, ene od vodilnih firm na področju športnega marketinga.
 

Luknja v programih


»Športne televizije bi jo lahko odnesle relativno dobro, če bodo tekme naposled odigrali, četudi morda pred praznimi tribunami. Odpovedi pa bi pomenile, da bodo nosilci pravic utrpeli velike izgube. Če tekem ni, oglaševalci ne bodo nič plačali,« pojasnjuje Thomas Rabe iz nemške medijske skupine Bertelsmann. Prekinitev lige NBA tik pred začetkom končnice bi lahko pomenila, da bodo največje medijske hiše, kot sta Disney (ESPN) in AT&T (Turner), ostale brez prihodkov. Te družbe so plačale 21,5 milijona evrov za pravice do prenosov tekem v najmočnejši košarkarski ligi na svetu do leta 2025. Zdaj je v njihovih programih zazevala ogromna luknja. Analitiki predvidevajo, da bo Disney izgubil 430 milijonov evrov, Turner pa 190 milijonov, če ne bo končnice.

Člani nemške bundeslige bodo utrpeli 770 milijonov evrov izgube le iz naslova vstopnic, če se sezona ne bo nadaljevala, piše nemška tiskovna agencija dpa. Vodstvo premier league je pravice prodalo za dobrih 10 milijard evrov in tudi zato tako dolgo odlašalo s prekinitvijo sezone, preden se je okužil Arsenalov trener Mikel Arteta. V formuli 1 naj bi se začelo šele 24. maja v Monte Carlu. Obstaja velik pritisk, da bi izvedli odpadle dirke, saj tretjino prihodka F1 predstavljajo kotizacije, ki so vredne od 25 do 65 milijonov evrov za vsako od 22 dirk. V MOK medtem nočejo niti slišati o odpovedi OI v Tokiu, saj si ne upajo predstavljati, kaj bi se zgodilo, če bi odpadle. A to je že posebna zgodba. Samo za občutek: Japonce naj bi igre stale 25 milijard evrov, NBC je na račun MOK za pravice do leta 2032 nakazal sedem milijard ... 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije