Luka Dončić bo nosil copate legendarnega Jordana
Slovenski kraljevič ni več bosonog. Luka Dončić odslej s košarkarsko obutvijo znamke Nike Jordan. Pogodba mu bo v prihodnjih petih letih prinesla sto milijonov dolarjev.
Odpri galerijo
Še pred polnoletnostjo je bil glavni na evropskih košarkarskih igriščih. V prejšnji sezoni je z ogromno prednostjo prekosil vse novince v ligi NBA. V minulih dveh mesecih pa je napovedal kandidaturo za najboljšega košarkarja na svetu. Sanjska kariera Luke Dončića se razvija z neverjetno naglico, z deškim šarmom in večnim nasmehom pa se je zasidral tudi v srca tistih, ki jim šport ni najbliže, tako da je domala idealna osebnost za trženje. Zato je presenečalo, da je bil slovenski kraljevič do četrtkovega podpisa z znamko Nike Jordan, ki naj bi mu po prvih informacijah v prihodnjih petih letih prinesla okoli sto milijonov dolarjev, polne tri mesece »bos«.
Ne seveda dobesedno, toda 30. septembra se je iztekla njegova dveletna pogodba s proizvajalcem športne opreme Nike in le nekaj dni pozneje je ameriškim novinarjem potrdil, da je prosti strelec na trgu košarkarske obutve in da bo v prihodnjih tednih malo preizkusil možnosti. Na prvih 25 tekmah novega prvenstva se je prepustil domišljiji in menjaval športne copate – raznih znamk, modelov in barv – kot po tekočem traku, neredko celo večkrat na večer. Najpogosteje je sicer ostal zvest Niku, ki je privabil pod svojo streho kar 63 odstotkov vseh košarkarjev v ligi NBA, med njimi velezvezdnike LeBrona Jamesa, Kevina Duranta, Kyrieja Irvinga in Giannisa Antetokounmpa, ter preizkusil različice chris paul XII, diamond low in air jordan 34. Nekajkrat se je preobul v izdelke Under Armour, ki jih reklamira Stephen Curry, starejši in boljši brat Dončićevega klubskega soigralca Setha Curryja, v vrsti pa so med drugimi stali še Adidas s svojim promotorjem Jamesom Hardnom, kitajski Li-Ning in Puma, ki stavi na košarkarske ase novega rodu.
Svojega tržnega položaja se ob pomoči podjetnih svetovalcev dobro zaveda tudi sam, zato ni ugriznil že v prve vabe. Eden od prednostnih ciljev je bil zagotoviti model obutve z njegovim imenom, kar je privilegij največjih zvezdnikov in pomeni tudi veliko večjo vrednost pogodbe. Nanj sta denimo zaman čakali dve Dallasovi legendi, Dirk Nowitzki in Steve Nash. Nova kopica milijonov dolarjev pa Ljubljančanu v nobenem primeru ne bo pobegnila. Vsaj v prihodnjih treh letih bo precej več zaslužil z obutvijo kot z igranjem. Zaslužki za novince v ligi NBA so namreč v prvih štirih sezonah omejeni z njihovo uvrstitvijo na naboru in Ljubljančan je lani pri Dallasu zaslužil 6,6 milijona dolarjev, to prvenstvo mu bo prineslo 7,7 milijona, za prihodnji dve leti pa ima zajamčenih 8,1 in 10,2 milijona dolarjev. Športni copati mu bodo navrgli precej več, celo primat med vsemi Evropejci pod obroči, med katerimi je doslej izstopal Grk Antetokounmpo z 10 milijoni dolarjev na leto in 12. mestom med vsemi največjimi zaslužkarji s košarkarsko obutvijo. Pred njim je bil rekorder s stare celine Dončićev soigralec, Latvijec Kristaps Porzingis, ki se je leta 2016 dogovoril z Adidasom za honorar v razponu od treh do šestih milijonov dolarjev, odvisen pa je bil od številnih dejavnikov, poslovnih in športnih. Med višje uvrščenimi na razpredelnici zaslužkarjev s copati je zanimiv primer št. 1. letošnjega nabora Ziona Williamsona. Nike mu nameni 13 milijonov dolarjev na leto, kar je nov rekord za novince v ligi NBA in le milijon manj, kot dobiva vodilni strelec prvenstva James Harden, čeprav po operaciji kolena sploh še ni zaigral za New Orleans. Na petem mestu lestvice je bil s 16 milijoni na leto Kobe Bryant, ki se je upokojil že leta 2016, toda njegovo ime je še vedno magnet za kupce športne obutve. Četrti je Stephen Curry z 20 milijoni, tretji Kevin Durant s 26, drugi pa LeBron James z 32 milijoni dolarjev.
Pred 35 leti je Jordan podiral drugačne miselne pregrade. Ko se je leta 1984 odločil za igranje v ligi NBA, se je z moštvom Chicago Bulls dogovoril za šest milijonov dolarjev plače na leto in podpisal za tiste čase neverjetno sponzorsko pogodbo. Do tedaj se namreč še ni primerilo, da bi športno obutev poimenovali po novincu in da bi za to prejel kar 500.000 dolarjev na sezono. Njegov prvi model v črno-rdeči kombinaciji je kršil pravila lige, saj so ta zahtevala, da mora pri obutvi košarkarjev prevladovati bela barva, zato so ga prepovedali in Jordanu zagrozili s 5000 dolarjev kazni za vsako tekmo, če bi ga vendarle uporabljal. Zato se je zanj odločil šele na tekmovanju v zabijanju leta 1985 in začel utirati pot za nove dizajne, ki so dandanes neredko daleč od dobrega okusa. Vsake oči imajo pač svojega malarja. Jordan je kljub vsemu ostal uspešnica in njegovo premoženje navzlic izjemno dragi ločitvi od prve žene Juanite vrednotijo na 1,9 milijarde dolarjev. Odslej bo njegove copate nosil tudi Luka Dončić.
Ne seveda dobesedno, toda 30. septembra se je iztekla njegova dveletna pogodba s proizvajalcem športne opreme Nike in le nekaj dni pozneje je ameriškim novinarjem potrdil, da je prosti strelec na trgu košarkarske obutve in da bo v prihodnjih tednih malo preizkusil možnosti. Na prvih 25 tekmah novega prvenstva se je prepustil domišljiji in menjaval športne copate – raznih znamk, modelov in barv – kot po tekočem traku, neredko celo večkrat na večer. Najpogosteje je sicer ostal zvest Niku, ki je privabil pod svojo streho kar 63 odstotkov vseh košarkarjev v ligi NBA, med njimi velezvezdnike LeBrona Jamesa, Kevina Duranta, Kyrieja Irvinga in Giannisa Antetokounmpa, ter preizkusil različice chris paul XII, diamond low in air jordan 34. Nekajkrat se je preobul v izdelke Under Armour, ki jih reklamira Stephen Curry, starejši in boljši brat Dončićevega klubskega soigralca Setha Curryja, v vrsti pa so med drugimi stali še Adidas s svojim promotorjem Jamesom Hardnom, kitajski Li-Ning in Puma, ki stavi na košarkarske ase novega rodu.
Zaslužek z obutvijo, ne igranjem
Luka Dončić ima pravšnji obraz (in noge) tudi za modne brvi lige NBA in navdušuje športne zaljubljence po vseh celinah, največji trg pa je seveda Kitajska s 300 milijoni registriranih in rekreativnih košarkarjev. Star je komaj 20 let, simpatičen, tekoče se sporazumeva v angleščini in španščini, njegove predstave v dresu moštva Dallas Mavericks pa so same po sebi najboljša reklama za košarko.3,14 milijarde dolarjev prihodka je v zadnjem fiskalnem letu prinesla linija Nike Jordan.
Svojega tržnega položaja se ob pomoči podjetnih svetovalcev dobro zaveda tudi sam, zato ni ugriznil že v prve vabe. Eden od prednostnih ciljev je bil zagotoviti model obutve z njegovim imenom, kar je privilegij največjih zvezdnikov in pomeni tudi veliko večjo vrednost pogodbe. Nanj sta denimo zaman čakali dve Dallasovi legendi, Dirk Nowitzki in Steve Nash. Nova kopica milijonov dolarjev pa Ljubljančanu v nobenem primeru ne bo pobegnila. Vsaj v prihodnjih treh letih bo precej več zaslužil z obutvijo kot z igranjem. Zaslužki za novince v ligi NBA so namreč v prvih štirih sezonah omejeni z njihovo uvrstitvijo na naboru in Ljubljančan je lani pri Dallasu zaslužil 6,6 milijona dolarjev, to prvenstvo mu bo prineslo 7,7 milijona, za prihodnji dve leti pa ima zajamčenih 8,1 in 10,2 milijona dolarjev. Športni copati mu bodo navrgli precej več, celo primat med vsemi Evropejci pod obroči, med katerimi je doslej izstopal Grk Antetokounmpo z 10 milijoni dolarjev na leto in 12. mestom med vsemi največjimi zaslužkarji s košarkarsko obutvijo. Pred njim je bil rekorder s stare celine Dončićev soigralec, Latvijec Kristaps Porzingis, ki se je leta 2016 dogovoril z Adidasom za honorar v razponu od treh do šestih milijonov dolarjev, odvisen pa je bil od številnih dejavnikov, poslovnih in športnih. Med višje uvrščenimi na razpredelnici zaslužkarjev s copati je zanimiv primer št. 1. letošnjega nabora Ziona Williamsona. Nike mu nameni 13 milijonov dolarjev na leto, kar je nov rekord za novince v ligi NBA in le milijon manj, kot dobiva vodilni strelec prvenstva James Harden, čeprav po operaciji kolena sploh še ni zaigral za New Orleans. Na petem mestu lestvice je bil s 16 milijoni na leto Kobe Bryant, ki se je upokojil že leta 2016, toda njegovo ime je še vedno magnet za kupce športne obutve. Četrti je Stephen Curry z 20 milijoni, tretji Kevin Durant s 26, drugi pa LeBron James z 32 milijoni dolarjev.
Jordan pred vsemi
Vodilni na lestvici pa bo še dolgo nedosegljiv. Po mnenju večine strokovnjakov in zanesenjakov najboljši košarkar vseh časov Michael Jordan je odigral zadnjo tekmo 16. aprila 2003 in je od leta 2010 večinski lastnik moštva Charlotte Bobcats, toda s svojo blagovno znamko je leta 2019 pri Niku zaslužil kar 130 milijonov dolarjev. Torej štirikrat več kot James in niti enega novčiča mu niso podarili. Linija Nike Jordan je v zadnjem fiskalnem letu prinesla 3,14 milijarde dolarjev prihodka, deset odstotkov več kot leto prej, njen potencial pa še zdaleč ni docela izkoriščen. Ne nazadnje je zaradi svežega sodelovanja z nogometnim klubom Paris Saint-Germain in študentskimi moštvi v ameriškem nogometu prestopila košarkarske meje.Pred 35 leti je Jordan podiral drugačne miselne pregrade. Ko se je leta 1984 odločil za igranje v ligi NBA, se je z moštvom Chicago Bulls dogovoril za šest milijonov dolarjev plače na leto in podpisal za tiste čase neverjetno sponzorsko pogodbo. Do tedaj se namreč še ni primerilo, da bi športno obutev poimenovali po novincu in da bi za to prejel kar 500.000 dolarjev na sezono. Njegov prvi model v črno-rdeči kombinaciji je kršil pravila lige, saj so ta zahtevala, da mora pri obutvi košarkarjev prevladovati bela barva, zato so ga prepovedali in Jordanu zagrozili s 5000 dolarjev kazni za vsako tekmo, če bi ga vendarle uporabljal. Zato se je zanj odločil šele na tekmovanju v zabijanju leta 1985 in začel utirati pot za nove dizajne, ki so dandanes neredko daleč od dobrega okusa. Vsake oči imajo pač svojega malarja. Jordan je kljub vsemu ostal uspešnica in njegovo premoženje navzlic izjemno dragi ločitvi od prve žene Juanite vrednotijo na 1,9 milijarde dolarjev. Odslej bo njegove copate nosil tudi Luka Dončić.