Rdeči bik dobrodošel med kolesarji
Ob začetku nove sezone v kolesarskem svetu domišljijo najbolj buri vstop Red Bulla, ki je kupil nadzorni delež nemške ekipe Bora Hansgrohe, novega delodajalca Primoža Rogliča. Mediji po svetu špekulirajo o odmevnih prestopih ter o krilih, ki naj bi jih tem športu dal najbolj znani svetovni proizvajalec energijskih pijač. Milan Eržen, slovenski šef ekipe Bahrain Victorious, pozdravlja njegov prihod, vendar pravi, da so rdečega bika privabile spremembe, ki se že dogajajo.
Kolesarstvo ima zastarel poslovni model, po katerem ekipe 98 odstotkov sredstev pridobijo od sponzorjev, to naj bi se kmalu spremenilo. One Cycling je pobuda, ki naj bi pod skupni imenovalec spravila ekipe, prireditelje dirk in Svetovno kolesarsko zvezo (UCI).
»Dobro je, da prihaja globalna blagovna znamka, kot je Red Bull, ki pa ne bo sprožil sprememb. Je strateški partner, ki prihaja, ker bo z One Cyclingom kolesarstvo postalo zanimivo za investitorje. Raziskave so pokazale, da bi z monetizacijo vsebin, ki jih ustvarjamo v ekipah, v petih do sedmih letih prišli do večjih dohodkov, kot so proračuni vseh moštev svetovne serije skupaj,« Eržen pravi o kolesarski poslovni združitvi.
Spremembe bi zahtevale nov tekmovalni koledar
Tudi z zagonskim kapitalom po Erženovih besedah ne bi smelo biti težav, bi pa spremembe zahtevale nov tekmovalni koledar. »Številna mesta in države bi imele kolesarske dirke, vendar ne pridejo zraven. Če bi nekatere desetdnevne dirke skrajšali na sedem dni, pa enotedenske na pet dni, bi lahko ustvarili več novih dogodkov, ne samo v Evropi, temveč v Indiji, na Kitajskem, to bi bila prava globalizacija,« je še dejal Eržen, ki predvideva, da bo platforma One Cycling zaživela letos, leto 2025 naj bi bilo prehodno, z letom 2026 bi že lahko videli spremembe na tekmovalnem koledarju.