KOLESARSTVO
Slovenci kolesarski strici iz ozadja
Milan Eržen desna roka lastnika ekipe Bahrain-Merida. Del moštva tudi znameniti McLaren iz formule 1.
Odpri galerijo
BOLOGNA – Primož Roglič, ki v rožnati majici blesti na Giru, je nepričakovana češnja na slovenski torti. Nekdanji smučarski skakalec je nanjo priletel kot mana z neba, slovensko vrtenje pedal je potrebovalo zvezdnika globalnega formata in ga v njem tudi dobilo. A Slovenci so v profesionalni karavani navzoči že dolgo, tudi kot maserji, mehaniki, športni direktorji in strici iz ozadja.
Milan Eržen se medijsko ne izpostavlja, je pa ob Rogliču, ki vleče niti na cesti, najvplivnejši Slovenec na svetovni kolesarski sceni. Pri ekipi Bahrain-Merida nima uradne funkcije, ima pa velike zasluge za to, da je ena najbogatejših kolesarskih zasedb nastala. Novomeščan je desna roka lastnika ekipe šejka Naserja bin Hamada Al Halife.
Ob startu Gira je iz Londona priletel v Bologno, od tam nadaljeval pot v Bahrajn, kjer so se pred tremi leti odločili, da bodo državo promovirali tudi skozi kolesarstvo. Nekdanji slovenski kolesar, trener, športni direktor, menedžer in selektor je bil ob pravem času na pravem mestu (skrbel je za pripravljenost šejkovih dirkalnih konj), da so mu zaupali to nalogo. Nastala je kolesarska (vele)sila, ki se ta čas z Vincenzom Nibalijem v glavni vlogi bori proti Rogliču.
V ozadju se Zasavčeva ekipa Jumbo-Visma finančno (proračun okoli 20 milijonov evrov) ne more kosati z zasedbo z Bližnjega vzhoda (med 25 in 30 milijoni evrov). Del ekipe je tudi McLaren, ki ga dobro poznajo ljubitelji formule 1. »V svetovno kolesarstvo prihajajo globalna podjetja, kot sta McLaren in Total. Interes McLarna je v industriji električnih koles, ki raste z neverjetno hitrostjo. Ta čas trg znaša od 3 do 4 milijarde dolarjev. McLaren ima vso potrebno tehnologijo za proizvodnjo motorjev in baterij za električna kolesa,« je predstavil Eržen.
McLaren je odkupil 50-odstotni lastniški delež v moštvu. Eržen ima kot prvi kadrovik ekipe na voljo precej več sredstev kot, denimo, Zlatko Zahović pri nogometnem Mariboru, za kolesarske razmere pa je malo pod vrhom. Bahrain-Merido finančno občutneje prekaša le nekdanji Sky, po novem Ineos, ekipa, ki je s 1. majem zamenjala sponzorja, a ni znižala proračuna (40 milijonov evrov) in ambicij. Erženu je s sodelavci uspelo kadrovsko oslabiti najbogatejšega tekmeca.
Iz Skya je prišel slovenski mehanik Filip Tišma, v kolesarskem svetu pa najbolj odmeva prestop Roda Ellingwortha, soustanovitelja angleške ekipe, še prej pa britanske kolesarske akademije, ki je med drugimi vzgojila Marka Cavendisha in Gerainta Thomasa. »Moraš najti podjetje, ki v vlaganju v kolesarstvo vidi učinek.
Najvišja športna sponzorstva v Sloveniji se gibljejo okoli 500.000 evrov, kar so v svetovnih razmerah smešne številke. Ta čas se zdi edina rešitev za naše kolesarstvo delo z mladimi. Naši klubi bi se lahko povezali z ekipami iz svetovne serije in postali njihove razvojne zasedbe,« je še predlagal Eržen.
Milan Eržen se medijsko ne izpostavlja, je pa ob Rogliču, ki vleče niti na cesti, najvplivnejši Slovenec na svetovni kolesarski sceni. Pri ekipi Bahrain-Merida nima uradne funkcije, ima pa velike zasluge za to, da je ena najbogatejših kolesarskih zasedb nastala. Novomeščan je desna roka lastnika ekipe šejka Naserja bin Hamada Al Halife.
Ob startu Gira je iz Londona priletel v Bologno, od tam nadaljeval pot v Bahrajn, kjer so se pred tremi leti odločili, da bodo državo promovirali tudi skozi kolesarstvo. Nekdanji slovenski kolesar, trener, športni direktor, menedžer in selektor je bil ob pravem času na pravem mestu (skrbel je za pripravljenost šejkovih dirkalnih konj), da so mu zaupali to nalogo. Nastala je kolesarska (vele)sila, ki se ta čas z Vincenzom Nibalijem v glavni vlogi bori proti Rogliču.
V ozadju se Zasavčeva ekipa Jumbo-Visma finančno (proračun okoli 20 milijonov evrov) ne more kosati z zasedbo z Bližnjega vzhoda (med 25 in 30 milijoni evrov). Del ekipe je tudi McLaren, ki ga dobro poznajo ljubitelji formule 1. »V svetovno kolesarstvo prihajajo globalna podjetja, kot sta McLaren in Total. Interes McLarna je v industriji električnih koles, ki raste z neverjetno hitrostjo. Ta čas trg znaša od 3 do 4 milijarde dolarjev. McLaren ima vso potrebno tehnologijo za proizvodnjo motorjev in baterij za električna kolesa,« je predstavil Eržen.
McLaren je odkupil 50-odstotni lastniški delež v moštvu. Eržen ima kot prvi kadrovik ekipe na voljo precej več sredstev kot, denimo, Zlatko Zahović pri nogometnem Mariboru, za kolesarske razmere pa je malo pod vrhom. Bahrain-Merido finančno občutneje prekaša le nekdanji Sky, po novem Ineos, ekipa, ki je s 1. majem zamenjala sponzorja, a ni znižala proračuna (40 milijonov evrov) in ambicij. Erženu je s sodelavci uspelo kadrovsko oslabiti najbogatejšega tekmeca.
Roglič še povečal vodstvoPrimož Roglič je odlično opravil s četrto etapo dirke po Italiji, potem ko se je 6,5 km pred ciljem izognil množičnemu padcu (skupil jo je Tom Dumoulin) in kot edini med kandidati za končno zmago ostal v zmagoviti skupini. Slovenski as s 6. mestom (+ 0:02) ni le ubranil rožnate majice, ampak je še povečal skupno vodstvo pred Simonom Yatesom na 35 sekund. Etapo je dobil Kolumbijec Richard Carapaz. Jan Polanc je bil 23. (+ 0:25), Kristijan Koren 65. (+ 2:47).
Iz Skya je prišel slovenski mehanik Filip Tišma, v kolesarskem svetu pa najbolj odmeva prestop Roda Ellingwortha, soustanovitelja angleške ekipe, še prej pa britanske kolesarske akademije, ki je med drugimi vzgojila Marka Cavendisha in Gerainta Thomasa. »Moraš najti podjetje, ki v vlaganju v kolesarstvo vidi učinek.
Najvišja športna sponzorstva v Sloveniji se gibljejo okoli 500.000 evrov, kar so v svetovnih razmerah smešne številke. Ta čas se zdi edina rešitev za naše kolesarstvo delo z mladimi. Naši klubi bi se lahko povezali z ekipami iz svetovne serije in postali njihove razvojne zasedbe,« je še predlagal Eržen.