RELI
Slovenski reli spet z več leska
Na letošnji uvodni dirki za državno prvenstvo zmagal Rok Turk (peugeot 208 R5).
Odpri galerijo
VIPAVA – »Vse bi bilo lepo in prav, če ne bi bilo tako težko dobiti denarja za dirkanje. Avtomobili R5 stanejo veliko. V tujini jih je ogromno in komu bi se lahko zdelo, da so se pocenili. A še zdaleč ni tako,« je v Vipavi, kjer se je z dobro obiskanim relijem začelo letošnje državno prvenstvo v reliju, potožil prvak Rok Turk. Njegov peugeot 208 R5 je v lasti ekipe OPV in predstavlja tehnološki vrh avtomobilov v DP. Kdor ga želi najeti, bo za vsak kilometer plačal več kot sto evrov in nato doplačal še za dirkalne gume. Ena lahko stane tudi 400 evrov, je povedal Turk. Hitri Idrijčan je na uvodnem reliju Vipavska dolina odbil vse napade glavnega tekmeca v boju za lovoriko Claudia De Cecca (hyundai i20 R5). Italijanski veteran je bil lani podprvak, letos pa vozi za AMD Gorica in slovenske ovinke že bolje pozna. V soboto je bila razlika le dve sekundi, a je nato De Cecco predrl gumo in izgubil možnosti za obračun s Turkom. »Veliko truda smo vložili v to sezono in zagotovili potrebna finančna sredstva. To je davek za tako dober dirkalnik. Veselim se sezone, ki bo zagotovo privlačna,« je dodal Turk. Na zmagovalnem odru mu je ob De Ceccu družbo delal še en Italijan, Andrea Nucita (fiat 124 abarth), ki je prišel kot tovarniški voznik Abartha in pokazal ves potencial dirkalnika s pogonom na zadnji par koles.
Približno šestkrat manj kot dirkalniki R5 stanejo dvokolesno gnani dirkalniki R2, kjer je letos konkurenca v DP nadvse številčna. Na hitrostnih preizkušnjah je sicer prevladoval izkušeni in predvsem zelo navoženi Aleks Humar (peugeot 208 R2), ki je za več kot minuto ugnal Jerneja Fakina (peugeot 208 R2) in Tima Novaka (opel adam R2). Ta trojica bo letos še prekrižala kopje in mlada dirkača Humarju ne bosta kar tako pustila sprehoda do naslova prvaka. Svoje bosta želela dodati še Denis Mrevlje in Simon Rončel (oba peugeot 208 R2), prav tako osmoljenec tokratne dirke Marko Grossi (citroen C2-R2); Portorožana je namreč v robnik odneslo že na uvodni HP tokratnega relija.
Slovensko DP je letos spet začelo dobivati nekaj nekdanjega sijaja. Vrnitev nekaterih spektakularnih cest, televizijske reportaže in podpora uvoznikov avtomobilskih znamk, kot so Peugeot, Hyundai in Opel (ter hrvaške Ine), dajejo prvenstvu potrebno težo in kredibilnost. Konkurenca v vrhu se bo še zaostrila. Že na naslednjem reliju bo z novim dirkalnikom vozil večkratni prvak Darko Peljhan. Tokrat je s starim mitsubishijem izvlekel tretje mesto. Idrijčan bo naslednjič za volanom volkswagen pola, tako imenovanega proto avtomobila. Ta združuje tehnično osnovo mitsubishija in sodobno atraktivno karoserijo. »Avtomobil je v zadnji fazi priprave na Poljskem. Nisem hotel voziti brez pravega testa. Je zelo zanimiv, v primerjavi z mitsubishijem je krajši, okretnejši in predvsem lažji,« napoveduje Peljhan. Podoben dirkalnik, le da s karoserijo ford fieste, sestavlja nekdanji dirkač Mitja Klemenčič.
Vipavski oziroma ajdovski reli je z odliko pripravila ekipa zanesenjakov pod vodstvom domačina Martina Štucina, ki se jim je oddolžil s prepričljivo zmago v diviziji I. Prireditelji so bili lahko veseli lepega odziva na dirko, ki jo je začelo 71 posadk, v cilju pa jih je bilo 49.
Približno šestkrat manj kot dirkalniki R5 stanejo dvokolesno gnani dirkalniki R2, kjer je letos konkurenca v DP nadvse številčna. Na hitrostnih preizkušnjah je sicer prevladoval izkušeni in predvsem zelo navoženi Aleks Humar (peugeot 208 R2), ki je za več kot minuto ugnal Jerneja Fakina (peugeot 208 R2) in Tima Novaka (opel adam R2). Ta trojica bo letos še prekrižala kopje in mlada dirkača Humarju ne bosta kar tako pustila sprehoda do naslova prvaka. Svoje bosta želela dodati še Denis Mrevlje in Simon Rončel (oba peugeot 208 R2), prav tako osmoljenec tokratne dirke Marko Grossi (citroen C2-R2); Portorožana je namreč v robnik odneslo že na uvodni HP tokratnega relija.
Slovensko DP je letos spet začelo dobivati nekaj nekdanjega sijaja. Vrnitev nekaterih spektakularnih cest, televizijske reportaže in podpora uvoznikov avtomobilskih znamk, kot so Peugeot, Hyundai in Opel (ter hrvaške Ine), dajejo prvenstvu potrebno težo in kredibilnost. Konkurenca v vrhu se bo še zaostrila. Že na naslednjem reliju bo z novim dirkalnikom vozil večkratni prvak Darko Peljhan. Tokrat je s starim mitsubishijem izvlekel tretje mesto. Idrijčan bo naslednjič za volanom volkswagen pola, tako imenovanega proto avtomobila. Ta združuje tehnično osnovo mitsubishija in sodobno atraktivno karoserijo. »Avtomobil je v zadnji fazi priprave na Poljskem. Nisem hotel voziti brez pravega testa. Je zelo zanimiv, v primerjavi z mitsubishijem je krajši, okretnejši in predvsem lažji,« napoveduje Peljhan. Podoben dirkalnik, le da s karoserijo ford fieste, sestavlja nekdanji dirkač Mitja Klemenčič.
Vipavski oziroma ajdovski reli je z odliko pripravila ekipa zanesenjakov pod vodstvom domačina Martina Štucina, ki se jim je oddolžil s prepričljivo zmago v diviziji I. Prireditelji so bili lahko veseli lepega odziva na dirko, ki jo je začelo 71 posadk, v cilju pa jih je bilo 49.