DIRKA
»Smo slovenski državljani in dirkamo za Slovenijo!«
Brata Patrik in Alexander Zajelšnik naša glavna aduta na dirki v Ilirski Bistrici.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Slovenska brata Zajelšnik, ki že od rojstva živita v Nemčiji, sta se z velikimi pričakovanji pripeljala na gorskohitrostno dirko za evropsko prvenstvo Petrol Ilirska Bistrica. »Merim na eno od prvih dveh mest,« je samozavestno napovedal 37-letni Patrik, ki je pred kratkim navdušil z drugim mestom na dirki za evropski pokal v Osnabrücku, enajst let starejši Alexander pa je pripomnil: »Vsekakor je moj cilj uvrstitev na zmagovalni oder.«
Njun oče in vodja ekipe Jožef Zajelšnik, ki s svojimi bogatimi izkušnjami pomaga sinovoma, je pojasnil: »Alexander je zelo hiter dirkač, Patrik pa je nekoliko mlajši in morda malce več tvega. Letos je v zares sijajni formi.«
Da sta ta čas najhitrejša slovenska brata zavila v avtomobilizem, seveda ni naključje. Za dirkanje ju je navdušil oče Jožef, svojčas prav tako uspešen dirkač. »Začel sem s formulo V, ki sem si jo sam izdelal in s katero sem imel precej uspeha. Zatem sem dirkal s formulama 3 in 2,« je iz rokava stresel 70-letni Zajelšnik, doma iz Zgornjega Grušovja pri Oplotnici, od koder se je s trebuhom za kruhom odpravil v Nemčijo.
»Šel sem zaslužit za avtomobil in tovornjak, potem pa sem tam spoznal bodočo ženo, prav tako Slovenko – Prekmurko Miroslavo – in se ustalil v Freiburgu,« je kolo časa zavrtel v preteklost Jožef, ki se je izučil za avtomehanika, v Nemčiji pa ima zdaj njegova družina avtoservis in pet bencinskih črpalk. Na prelomu tisočletja se je skupaj s sinovoma meril na krožnih dirkah za evropsko prvenstvo Sports Car Challenge. Najuspešnejši je bil Patrik, ki je pri osemnajstih dobil športni prototip osello.
»V svoji krstni sezoni je bil skupno tretji, v naslednji je osvojil končno drugo mesto, že v tretji, to je bilo leta 2002, pa se je ovenčal z naslovom evropskega prvaka,« je razkril ponosni oče in poudaril: »Sinova sta se resda rodila v Nemčiji, toda vsi smo – tega marsikdo ne ve – slovenski državljani. Smo prava slovenska ekipa, na vseh preizkušnjah tekmujemo kot Slovenci, pod slovensko zastavo, za Slovenijo!«
Zato se je – kot je pripovedoval med vožnjo proti sončni strani Alp (za krmilom tovornjaka je sedel Patrik) – spet nadvse veselil prihoda v domovino. »Najprej bomo šli na kavo, potem na večerjo,« je zaupal Jožef in nato strnil skupne misli pred 24. GHD Petrol Ilirska Bistrica, za katero bodo treningi na sporedu jutri (od 10. ure), tekmovalni vožnji pa bosta v nedeljo ob 8.30 in 13. uri.
»Upam, da bomo imeli lepo vreme in suho stezo, kajti v dežju ne bomo veliko tvegali. Veste, športni prototip lahko zaradi akvaplaninga hitro skrene s ceste,« je pojasnil in razložil, da so za zadnjo od treh norm M20, ki so jo spomladi kupili pri Norbertu Santosu v Franciji, odšteli 150.000 evrov, z osemvaljnim motorjem mugen honda s 480 konjskimi močmi pa se vrednost dirkalnika približa že 250.000 evrom.
»Patrik ga je na testiranju v Spa-Francorchampsu pritisnil do 340 km/h, sicer pa lahko doseže celo hitrost 360 km/h,« je še dejal vodja najhitrejše slovenske ekipe, ki ga pred tokratnim spektaklom v Ilirski Bistrici preveva dober občutek.
Njun oče in vodja ekipe Jožef Zajelšnik, ki s svojimi bogatimi izkušnjami pomaga sinovoma, je pojasnil: »Alexander je zelo hiter dirkač, Patrik pa je nekoliko mlajši in morda malce več tvega. Letos je v zares sijajni formi.«
S trebuhom za kruhom v Nemčijo
Da sta ta čas najhitrejša slovenska brata zavila v avtomobilizem, seveda ni naključje. Za dirkanje ju je navdušil oče Jožef, svojčas prav tako uspešen dirkač. »Začel sem s formulo V, ki sem si jo sam izdelal in s katero sem imel precej uspeha. Zatem sem dirkal s formulama 3 in 2,« je iz rokava stresel 70-letni Zajelšnik, doma iz Zgornjega Grušovja pri Oplotnici, od koder se je s trebuhom za kruhom odpravil v Nemčijo.
»Šel sem zaslužit za avtomobil in tovornjak, potem pa sem tam spoznal bodočo ženo, prav tako Slovenko – Prekmurko Miroslavo – in se ustalil v Freiburgu,« je kolo časa zavrtel v preteklost Jožef, ki se je izučil za avtomehanika, v Nemčiji pa ima zdaj njegova družina avtoservis in pet bencinskih črpalk. Na prelomu tisočletja se je skupaj s sinovoma meril na krožnih dirkah za evropsko prvenstvo Sports Car Challenge. Najuspešnejši je bil Patrik, ki je pri osemnajstih dobil športni prototip osello.
»V svoji krstni sezoni je bil skupno tretji, v naslednji je osvojil končno drugo mesto, že v tretji, to je bilo leta 2002, pa se je ovenčal z naslovom evropskega prvaka,« je razkril ponosni oče in poudaril: »Sinova sta se resda rodila v Nemčiji, toda vsi smo – tega marsikdo ne ve – slovenski državljani. Smo prava slovenska ekipa, na vseh preizkušnjah tekmujemo kot Slovenci, pod slovensko zastavo, za Slovenijo!«
V Spa-Francorchampsu 340 km/h
Zato se je – kot je pripovedoval med vožnjo proti sončni strani Alp (za krmilom tovornjaka je sedel Patrik) – spet nadvse veselil prihoda v domovino. »Najprej bomo šli na kavo, potem na večerjo,« je zaupal Jožef in nato strnil skupne misli pred 24. GHD Petrol Ilirska Bistrica, za katero bodo treningi na sporedu jutri (od 10. ure), tekmovalni vožnji pa bosta v nedeljo ob 8.30 in 13. uri.
»Upam, da bomo imeli lepo vreme in suho stezo, kajti v dežju ne bomo veliko tvegali. Veste, športni prototip lahko zaradi akvaplaninga hitro skrene s ceste,« je pojasnil in razložil, da so za zadnjo od treh norm M20, ki so jo spomladi kupili pri Norbertu Santosu v Franciji, odšteli 150.000 evrov, z osemvaljnim motorjem mugen honda s 480 konjskimi močmi pa se vrednost dirkalnika približa že 250.000 evrom.
»Patrik ga je na testiranju v Spa-Francorchampsu pritisnil do 340 km/h, sicer pa lahko doseže celo hitrost 360 km/h,« je še dejal vodja najhitrejše slovenske ekipe, ki ga pred tokratnim spektaklom v Ilirski Bistrici preveva dober občutek.