REGATA
Margon komandira in jadra
Jutri se bo v Portorožu začela regata jadrnic v elitnem razredu RC44.
Odpri galerijo
PORTOROŽ – V Piranskem zalivu je že pravi jadralski živžav pred začetkom druge regate svetovnega prvenstva v imenitnem razredu RC44, kjer jadrnice ob vrhunskih posadkah krmarijo tudi premožni lastniki plovil. Jadrnice razreda RC44 vsako leto obiščejo pet regatnih prizorišč. Prva letošnja regata je bila na Lanzarotu na Kanarskih otokih, druga je portoroška, sledijo še švedski Marstrand, portugalski Cascais in zaključek v Valletti na Malti.
Razred vsako regato soorganizira z lokalnim klubom, ki poskrbi za vso domačo logistiko, in tako je tudi pri nas. To vlogo je prevzelo društvo GoSailing, katerega gonilna sila je nekdanji olimpijec v razredu 470 Mitja Margon, ki je kot jadralec na jadrnici Nika član karavane RC44 že od začetka, zato odlično pozna vse zahteve takšne organizacije. »Vse je pripravljeno, jadrnice so v morju. Pomembno je, da je bila Marina Portorož že od začetka pripravljena pristopiti k projektu, da imamo torej na voljo infrastrukturo, in tako smo lahko takoj kandidirali za prihodnje leto. Tudi Turistična zveza Portorož in lokalna skupnost sta prepoznali pomembnost dogodka in verjamem, da bo pritegnil še dodatne partnerje in pozornost medijev, ki je že zdaj presenetljivo velika in pozitivna. TZ Portorož bo poskušala pritegniti tudi Slovensko turistično organizacijo, saj so prepoznali, da je ta dogodek pomemben širše, ne le za lokalno skupnost. Naše društvo GoSailing je bilo ustanovljeno prav z namenom organizacije jadralskih in objadralskih dogodkov, v zadnjih sedmih letih smo organizirali pet evropskih oziroma svetovnih prvenstev različnih rekreativnih razredov. Z organizacijo teh dogodkov smo pridobili veliko zaupanja, izkušenj in ljudi, ki lahko zdaj izvedejo tudi regato razreda RC44,« je povedal Margon, s Tomažem Čopijem – tudi on jadra na Niki – udeleženec olimpijskih iger leta 1996 v Atlanti in leta 2000 v Sydneyju, kjer sta osvojila 14. oziroma 9. mesto. Je pa organizacija tega dogodka zelo drugačna od drugih. »Drži, zelo drugačna je, ker je vse skupaj še na višji ravni in zelo profesionalno. Konec koncev so pričakovanja udeležencev zelo podobna, osnova je postavljena, detajle pa prilagajamo temu dogodku. Razlika je v tem, da ima razred svojih 15 ljudi, ki jih tukaj gostimo in ki pomagajo izpeljati regati,« je pojasnil Margon.
Kako je hkrati biti organizator in jadralec na jadrnici, ki gre na zmago? »To se mi je že zgodilo na prvem tekmovanju, ki smo ga organizirali leta 2011 (Musto Skiff), in se mi bo znova zgodilo jeseni, ko gostimo evropsko prvenstvo razreda Seascape. Tokratni je mogoče nekoliko poseben, a če imaš okoli sebe dobro ekipo, je to vse lažje in vem, da v času jadranja ne bom imel v glavi niti ene misli, povezane z organizacijo. Kar se tega tiče, sem se v športni karieri naučil preklapljati,« je pred začetkom miren motor tekmovanja v elitnem razredu RC44 v slovenskem morju.
Razred vsako regato soorganizira z lokalnim klubom, ki poskrbi za vso domačo logistiko, in tako je tudi pri nas. To vlogo je prevzelo društvo GoSailing, katerega gonilna sila je nekdanji olimpijec v razredu 470 Mitja Margon, ki je kot jadralec na jadrnici Nika član karavane RC44 že od začetka, zato odlično pozna vse zahteve takšne organizacije. »Vse je pripravljeno, jadrnice so v morju. Pomembno je, da je bila Marina Portorož že od začetka pripravljena pristopiti k projektu, da imamo torej na voljo infrastrukturo, in tako smo lahko takoj kandidirali za prihodnje leto. Tudi Turistična zveza Portorož in lokalna skupnost sta prepoznali pomembnost dogodka in verjamem, da bo pritegnil še dodatne partnerje in pozornost medijev, ki je že zdaj presenetljivo velika in pozitivna. TZ Portorož bo poskušala pritegniti tudi Slovensko turistično organizacijo, saj so prepoznali, da je ta dogodek pomemben širše, ne le za lokalno skupnost. Naše društvo GoSailing je bilo ustanovljeno prav z namenom organizacije jadralskih in objadralskih dogodkov, v zadnjih sedmih letih smo organizirali pet evropskih oziroma svetovnih prvenstev različnih rekreativnih razredov. Z organizacijo teh dogodkov smo pridobili veliko zaupanja, izkušenj in ljudi, ki lahko zdaj izvedejo tudi regato razreda RC44,« je povedal Margon, s Tomažem Čopijem – tudi on jadra na Niki – udeleženec olimpijskih iger leta 1996 v Atlanti in leta 2000 v Sydneyju, kjer sta osvojila 14. oziroma 9. mesto. Je pa organizacija tega dogodka zelo drugačna od drugih. »Drži, zelo drugačna je, ker je vse skupaj še na višji ravni in zelo profesionalno. Konec koncev so pričakovanja udeležencev zelo podobna, osnova je postavljena, detajle pa prilagajamo temu dogodku. Razlika je v tem, da ima razred svojih 15 ljudi, ki jih tukaj gostimo in ki pomagajo izpeljati regati,« je pojasnil Margon.
Kako je hkrati biti organizator in jadralec na jadrnici, ki gre na zmago? »To se mi je že zgodilo na prvem tekmovanju, ki smo ga organizirali leta 2011 (Musto Skiff), in se mi bo znova zgodilo jeseni, ko gostimo evropsko prvenstvo razreda Seascape. Tokratni je mogoče nekoliko poseben, a če imaš okoli sebe dobro ekipo, je to vse lažje in vem, da v času jadranja ne bom imel v glavi niti ene misli, povezane z organizacijo. Kar se tega tiče, sem se v športni karieri naučil preklapljati,« je pred začetkom miren motor tekmovanja v elitnem razredu RC44 v slovenskem morju.