MOTOŠPORT
Nekoč premajhna za kart ga je šampionsko prerasla
Katja Pivk je petkratna državna prvakinja v kartinškem športu. Žirovka je tudi najhitrejša študentka akademije umetnosti v Sloveniji.
Odpri galerijo
Moški vozniki lahko kar zaprejo usta, če je za volanom petkratna državna prvakinja. Zaradi tega dosežka ji je Avto-moto zveza Slovenije podelila kristalno čelado, prejela pa je tudi posebno priznanje za najboljšo motošportnico leta. Katja Pivk je 21-letnica iz Žirov, klubsko je članica AMD Šlander Celje, športne zasluge pa si je privozila v kartingu, zdaj je v razredu rotax max senior. In kako se je kot predstavnica nežnejšega in avtomobilsko odgovornejšega spola sploh znašla v kartinškem športu? »Bilo je čisto naključje, oče je imel god in mama mu je za darilo kupila vstopnico za vožnjo s kartom v ljubljanskem Rollbaru. Šla sem z njima, a sem njuno vožnjo opazovala s strani, saj sem bila stara šele pet let. Tudi sama sem se želela preizkusiti, saj se mi je vse skupaj zdelo blazno zanimivo, a oče mi je dejal, da sem še premajhna. A sama tega nisem verjela, odšla sem pogledat gokart in v bistvu mi je do pedalov manjkalo več kot pol metra. Ker se nisem mogla preizkusiti v vožnji, sem bila zelo užaljena, a nato je pristopila zdaj direktorica AMZS in nekdanja kartistka Lucija Živec Sajevec in omenila, da imajo gokart tudi za otroke. Tako da sem tudi jaz opravila vožnjo in se vpisala v šolo kartinga, ki so jo imeli,« je z zelo zanimivim uvodom postregla Katja Pivk. Ji je pa za prvo dirko v Luciji oče kupil kart, a hčerki tudi namignil, naj ga ne razbije. »Starši so bili takrat še študenti, privarčevali so denar za ta gokart in bilo bi resnično neprijetno, če bi že prvo dirko šel po gobe,« pojasni. Današnji zdravstveni položaj tudi za letošnjo sezono narekuje okrnjen program štirih dirk za državno prvenstvo, ena bo v Jesolu v Italiji, dve v Slovenji vasi in ena na Vranskem, Katjini nastopi v državnem prvenstvu in tujini pa niso načrtovani, razlog so predvsem finance. Kartinško ekipo naše pogumne voznice sestavljata oče Sebastjan v vlogi mehanika in mama Nataša, ker pa se v avtomobilskih športih veliko vrti okoli denarja, tudi kartinški ni poceni. »Potrebna vsota, da se izpelje sezono, se v bistvu iz leta v leto veča, predvsem zaradi tega, ker je treba zamenjati material. Zaradi varnosti namreč prihajajo nove uvedbe, če prestopiš v višjo kategorijo, pa je tako ali tako treba zamenjati kart in motor. Nabava in servisiranje slednjega sta največja stroška. Tu se moram zahvaliti sponzorjem AMD Šlander Celje, ZŠAM Žiri, AMD Žiri, ekipi Intepid Slovenija z Romanom Jernejcem, trenerju Matjažu Prazniku ter drugim, ki so mi pomagali na dirkaški poti,« pravi Žirovka, katere teoretično potrebna vsota za izvedbo sezone se giblje že na številki poldruge desettisočice evrov.
Potrebna vsota, da se izpelje sezono, je iz leta v leto večja, predvsem ker je treba zamenjati material.