FORMULA
Rdeči biki stavijo tudi na vročino
Velika nagrada Avstrije najbolj vroča dirka v letošnji sezoni. Sprememb v formuli ena si želi tudi vodilni Lewis Hamilton.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – V Spielbergu, ki je le kakšnih 150 kilometrov oddaljen od Maribora in 200 od Ljubljane, bo jutri na sporedu osma letošnja dirka v formuli ena. Obeta se prava vročinska bitka, na katero svoje upe polagajo v avstrijskem moštvu Red Bull. Zavedajo se pač, da bodo zaradi velike premoči Mercedesa potrebovali tudi pomoč od zgoraj, če bodo želeli ponoviti lansko zmago na veliki nagradi Avstrije.
»Znova bom potreboval tudi srečo, kajti na ravninah še vedno izgubljamo preveč časa. Preprosto nismo dovolj hitri,« je priznal Max Verstappen, ki je pred letom dni izkoristil tehnične težave dirkačev srebrnih puščic Valtterija Bottasa in Lewisa Hamiltona ter na veliko veselje številnih (v oranžne majice oblečenih) nizozemskih navijačev prvi prevozil ciljno črto v Spielbergu – pred Kimijem Räikkönenom in Sebastianom Vettlom (oba Ferrari). »Z lastnimi močmi ne moremo zmagati, obstajajo pa okoliščine, ki bi nam lahko šle na roke. Kot na primer ta neverjetna vročina,« je Helmut Marko, dolgoletni svetovalec za motošport pri Red Bullu, razkril, na kaj stavijo rdeči biki. Vremenoslovci napovedujejo, da bo temperatura jutri na avstrijskem Štajerskem krepko presegla 30 stopinj Celzija, posledično naj bi se asfalt segrel celo nad 60 °C. »Tako vroče letos še ni bilo na nobeni preizkušnji; to seveda (lahko) vpliva na material – zlasti motor in zavore,« je opozoril 76-letni Avstrijec.
»Razumem tiste, ki pravijo, da so dirke v formuli ena dolgočasne. A naj s prstom ne kažejo na nas dirkače, kajti mi ne pišemo pravil,« je poudaril 34-letni Anglež in vsem nergačem svetoval, naj raje pritisnejo na vodilne može pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA), da bodo dostojno opravljali svoje delo. »Na žalost odgovorni že mnogo mnogo let sprejemajo napačne odločitve,« je Hamilton pokazal na glavne krivce, da so zdaj dirke takšne, kakršne pač so. Ker si tudi sam želi, da bi se kaj spremenilo, je prejšnji teden skupaj z Nemcem Nicom Hülkenbergom (Renault) odletel v Pariz, kjer sta se sestala z vodilnimi možmi F1, FIA in ekip v kraljevskem avtomobilističnem razredu ter podala svoje mnenje glede novih pravil, ki bodo začela veljati leta 2021. »Odgovorni so potrebovali preveč časa, da so končno dojeli, da bi morali pri pogovorih in pisanju pravil sodelovati tudi dirkači,« je še dejal Hamilton, ki bo na jutrišnji veliki nagradi Avstrije (ta bo minila tudi v spomin na nedavno preminulega legendarnega Nikija Laudo) lovil že jubilejno 80. zmago v formuli ena. Z njo bi še povečal vodstvo v skupni razvrstitvi, v kateri ima že 36 točk zaloge pred Bottasom.
»Znova bom potreboval tudi srečo, kajti na ravninah še vedno izgubljamo preveč časa. Preprosto nismo dovolj hitri,« je priznal Max Verstappen, ki je pred letom dni izkoristil tehnične težave dirkačev srebrnih puščic Valtterija Bottasa in Lewisa Hamiltona ter na veliko veselje številnih (v oranžne majice oblečenih) nizozemskih navijačev prvi prevozil ciljno črto v Spielbergu – pred Kimijem Räikkönenom in Sebastianom Vettlom (oba Ferrari). »Z lastnimi močmi ne moremo zmagati, obstajajo pa okoliščine, ki bi nam lahko šle na roke. Kot na primer ta neverjetna vročina,« je Helmut Marko, dolgoletni svetovalec za motošport pri Red Bullu, razkril, na kaj stavijo rdeči biki. Vremenoslovci napovedujejo, da bo temperatura jutri na avstrijskem Štajerskem krepko presegla 30 stopinj Celzija, posledično naj bi se asfalt segrel celo nad 60 °C. »Tako vroče letos še ni bilo na nobeni preizkušnji; to seveda (lahko) vpliva na material – zlasti motor in zavore,« je opozoril 76-letni Avstrijec.
Obračunal z odgovornimi
Kakršne koli že bodo temperature, si bencinski zasvojenci predvsem želijo, da bi bila dirka v boju za najvišja mesta bolj zanimiva, kot je bila minulo nedeljo v Le Castelletu, kjer je bil vrstni red najboljše četverice (1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Leclerc, 4. Verstappen) na koncu povsem enak kot po kvalifikacijah. Potem ko je moral spet odgovarjati na vprašanja, zakaj so preizkušnje dolgočasne, je Hamiltonu slednjič prekipelo. Izkoristil je priložnost in obračunal z odgovornimi pri formuli ena.»Razumem tiste, ki pravijo, da so dirke v formuli ena dolgočasne. A naj s prstom ne kažejo na nas dirkače, kajti mi ne pišemo pravil,« je poudaril 34-letni Anglež in vsem nergačem svetoval, naj raje pritisnejo na vodilne može pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA), da bodo dostojno opravljali svoje delo. »Na žalost odgovorni že mnogo mnogo let sprejemajo napačne odločitve,« je Hamilton pokazal na glavne krivce, da so zdaj dirke takšne, kakršne pač so. Ker si tudi sam želi, da bi se kaj spremenilo, je prejšnji teden skupaj z Nemcem Nicom Hülkenbergom (Renault) odletel v Pariz, kjer sta se sestala z vodilnimi možmi F1, FIA in ekip v kraljevskem avtomobilističnem razredu ter podala svoje mnenje glede novih pravil, ki bodo začela veljati leta 2021. »Odgovorni so potrebovali preveč časa, da so končno dojeli, da bi morali pri pogovorih in pisanju pravil sodelovati tudi dirkači,« je še dejal Hamilton, ki bo na jutrišnji veliki nagradi Avstrije (ta bo minila tudi v spomin na nedavno preminulega legendarnega Nikija Laudo) lovil že jubilejno 80. zmago v formuli ena. Z njo bi še povečal vodstvo v skupni razvrstitvi, v kateri ima že 36 točk zaloge pred Bottasom.