Tour še nikoli bližji Slovencem, trasa ustreza tako Pogačarju kot Rogliču
Po predstavitvi trase 111. dirke po Franciji je jasno, kje bodo najbolj goreči slovenski ljubitelji kolesarstva preživeli vsaj del dopusta v letu 2024. Od 29. junija do 21. julija se obeta izjemen spektakel, ki na kožo ni pisan le Tadeju Pogačarju in Primožu Rogliču, temveč tudi njunim navijačem, za katere Tour, ki se bo prvič začel v Italiji in končal v Nici, še nikoli ni bil tako blizu.
Ti podrobnosti sta bili že znani pred včerajšnjo predstavitvijo, ki je razgrnila nenavaden, vendar zato nič manj spektakularen Tour. Prej nasprotno, 3492 km dolga trasa, na kateri bodo morali kolesarji premagati 52.230 višinskih metrov, je posuta z zanimivimi preizkušnjami od starta do cilja. Uvodna etapa od Firenc do Riminija bo z več kot 3600 višinskimi metri najzahtevnejši prvi dan Toura v zgodovini.
Že 4. s štartom v Pinerolu v Italiji in ciljem v Valloiru v Franciji bo karavano peljala čez Sestriere in 2642 m visoki Galibier. Začetek bo eksploziven, ključne etape v nadaljevanju pa tudi na gosto posejane. V 7. etapi bo na sporedu posamični kronometer v Burgundiji (25 km), v 9. etapi v Šampanji pa »rodeo« čez 14 makadamskih odsekov v skupni dolžini 32 km.
Pirenejski dvojček
Drugi teden bo zaznamoval pirenejski dvojček, 14. etapa z vzponoma na Tourmalet in Pla d'Adet ter 15. na dan Bastilje s ciljem na Blateau de Beille. S 4850 višinskimi metri v 198 km je na papirju kraljevska, a ima močno tekmico v 19. etapi v Alpah, v kateri bo treba v 145 km premagati 4600 višinskih metrov, tudi vrh Toura, kar 2802 m visoki Bonnett.
Tu boja za rumeno majico še zdaleč ne bo konec, na vrsti bodo še Primorske Alpe v zaledju Nice in ciljnim vzponom na Couillole v 20. etapi. Na običajnem Touru bi sledila parada zmagovalcev na Elizejskih poljanah, vendar bo zadnja etapa vse prej kot to – 34 km dolga vožnja na kronometer od Monaca do Nice s kar 700 višinskimi metri! Če bo tu četveroboj med Pogačarjem, Rogličem, Jonasom Vingegaardom (v torek so mu podelili zlato kolo najboljšega v sezoni 2023) in Remcom Evenepoelom, ki se napoveduje za prihodnje leto, še odprt, nas čaka drama brez primere.
Trasa za izčrpavanje
»Profil ni značilen za Tour, po uvodnem delu, ki ni povsem ravninski, se gre takoj v Alpe, hitro za tem bo tudi prvi kronometer. Za sedanje razmere dolg in ne posebej lahek. Makadamska etapa bo tudi zelo zahtevna in nepredvidljiva, do tukaj bi lahko kateri od papirnatih favoritov že izpadel iz boja za vrh,« je prvi teden ocenil trikratni slovenski olimpijec Bojan Ropret.
»V Pirenejih ne bo nekaterih najbolj slavnih klancev, a bodo novi vzponi zanimivi in nepredvidljivi. Zaključek dirke bo zelo težak, zadnji kronometer še posebej. Prerez je zelo zahteven, tudi tehnično bo to velik zalogaj, za nameček je takrat nad Monacom pričakovati temperature nad 40 stopinj Celzija,« je Ropret opozoril na številne dejavnike, ki bi lahko odločali o zmagovalcu Toura 2024.
Za koga je najbolj primeren? »Vingegaard je bil doslej najbolj potrpežljiv pri čakanju na svojo priložnost, a tokrat ga bo čakal drugačen izziv kot minula leta. Ta Tour ponuja več zahtevnih elementov, več vetra, več tehnične vožnje, ozkih cest. Trenutek nepazljivosti bo dovolj, da bo za koga sanj o zmagi v trenutku konec,« je še povedal gorenjski strokovnjak.