Ekipa je ključnega pomena
Član moto2 VR46 Sky Team Marco Bezzecchi skrivnost uspeha vidi v timskem sodelovanju; s sodirkačem Lucom Marinijem se spodbujata.
Odpri galerijo
Na progi prvak zmaga sam. Na prvi pogled je sam zaslužen za svoje uspehe. Vendar za njim stoji ogromno ljudi, ki usklajeno garajo, obdelujejo podatke, razvijajo strategije in brzdajo svoja čustva. Kar vidite na TV-zaslonu ali tribunah, je rezultat tega skupinskega dela.
Na dirki za veliko nagrado v Katarju – ki je bil doslej edini letošnji grand prix dogodek – smo bili priča timskemu sodelovanju med dirkačema ekipe moto2 Sky VR46 Lucom Marinijem in Marcom Bezzecchijem, ki sta se na treningu spodbujala in tako uspešno izboljševala čas krogov.
»Odlično timsko delo je posebnost ekipe SKY VR46,« je ob svojem debiju v italijanskem moštvu pojasnil Marco Bezzecchi. »Cilj ekipe je biti konkurenčen z obema motocikloma. Ni dirkača številka ena ali številka dve, mi smo tam, da dosežemo najboljše rezultate. Na zadnjih zimskih testih sem v Jerezu odkril to metodo, ki sta jo uporabljala Pecco Bagnaia in Luca Marini in z njo dosegala odlične rezultate. Na prvih testih sem se osredotočil na prilagajanje novemu motociklu, kaj kmalu pa smo začeli vaditi skupaj z Luco Marinijem, moštvenim kolegom, kar nama je pomagalo, da sva pridobivala hitrost. Res je kul, ker lahko brez težav spoznaš svoje prednosti in šibkosti, vidiš, kje si boljši in kje je tvoj timski kolega močnejši.«
Toda kako to deluje? »Gre za rezultat skupne strategije med koordinatorjem ekipe, glavnima mehanikoma in dirkačema. Če nimamo večjih testov, se skupaj odpravimo vadit, z namenom spodbujati drug drugega in s tem izboljšati najino vožnjo. Glede na čas krogov Luca vozi prvi, jaz sledim ali obratno. Ko vodim, vedoč, da je moj moštveni kolega za menoj, dajem vse od sebe, da mu pobegnem. Ko sem na vrsti jaz, ga preganjam, pritiskam nanj z vso močjo, da ga ujamem. V kvalifikacijah je to ključnega pomena, cilj je uvrstitev obeh motociklov v sprednje vrste. Načrt se spreminja glede na značilnosti proge, metoda pa v osnovi ostaja enaka. Tisti, ki je močnejši, vodi, nato pa si po nekaj krogih izmenjava položaja.«
V Katarju je Bezzecchi v drugem prostem treningu dosegel drugi najhitrejši čas, Marini pa je bil tretji. V kvalifikacijah je Marini končal na drugem mestu, Bezzecchi na sedmem.
»V kvalifikacijah smo zaradi razmer na progi uporabili le eno pnevmatiko. Na stezo sem šel prvi, ker sem imel močnejši tempo v prvih krogih, Luca pa je lahko v tretjem krogu odpeljal svoj najboljši čas. Nato sva se izmenjala, nakar mi je v zadnjem krogu uspelo izboljšati čas kroga in sem končal na 7. mestu. Dobro sva startala. Luca je vodil, jaz pa sem bil na 7. mestu, ko je prednja guma okoli 7. ali 8. kroga nenadoma pošla. Borila sva se, kolikor sva se lahko, a začela sva izgubljati položaja. Končal sem na 12. mestu. Bilo je kar nenavadno, saj smo imeli samo jaz, Luca in Jorge Martin to težavo s sprednjo pnevmatiko. Analizirali bomo podatke, da bomo razumeli, kaj se je zgodilo. Škoda je bilo, ker na dirki nismo mogli izkoristiti dobrih rezultatov s treninga, ampak v celoti sem zadovoljen, saj smo bili ves konec tedna konkurenčni in sem lahko osvojil prve točke. V Katarju sem se naučil ostati v ospredju, zlasti v prvih krogih, v drugem delu pa se moramo še izboljšati.«
Dirkaške ekipe porabijo na stotine ur, ko izpopolnjujejo detajle svojega tekmovalnega ustroja z namenom, da oba dirkača ekipe na progi s svojim znanjem o motociklu, talentom in izkušnjami dosežeta zmago. Ko moštvena kolega na progi sodelujeta in vzpodbujata drug drugega, dvigujeta tudi nivo njune predstave.
Na dirki za veliko nagrado v Katarju – ki je bil doslej edini letošnji grand prix dogodek – smo bili priča timskemu sodelovanju med dirkačema ekipe moto2 Sky VR46 Lucom Marinijem in Marcom Bezzecchijem, ki sta se na treningu spodbujala in tako uspešno izboljševala čas krogov.
Sodelovanje obeh dirkačev
»Odlično timsko delo je posebnost ekipe SKY VR46,« je ob svojem debiju v italijanskem moštvu pojasnil Marco Bezzecchi. »Cilj ekipe je biti konkurenčen z obema motocikloma. Ni dirkača številka ena ali številka dve, mi smo tam, da dosežemo najboljše rezultate. Na zadnjih zimskih testih sem v Jerezu odkril to metodo, ki sta jo uporabljala Pecco Bagnaia in Luca Marini in z njo dosegala odlične rezultate. Na prvih testih sem se osredotočil na prilagajanje novemu motociklu, kaj kmalu pa smo začeli vaditi skupaj z Luco Marinijem, moštvenim kolegom, kar nama je pomagalo, da sva pridobivala hitrost. Res je kul, ker lahko brez težav spoznaš svoje prednosti in šibkosti, vidiš, kje si boljši in kje je tvoj timski kolega močnejši.«
Cilj ekipe je uvrstitev obeh motociklov v sprednje vrste.
Toda kako to deluje? »Gre za rezultat skupne strategije med koordinatorjem ekipe, glavnima mehanikoma in dirkačema. Če nimamo večjih testov, se skupaj odpravimo vadit, z namenom spodbujati drug drugega in s tem izboljšati najino vožnjo. Glede na čas krogov Luca vozi prvi, jaz sledim ali obratno. Ko vodim, vedoč, da je moj moštveni kolega za menoj, dajem vse od sebe, da mu pobegnem. Ko sem na vrsti jaz, ga preganjam, pritiskam nanj z vso močjo, da ga ujamem. V kvalifikacijah je to ključnega pomena, cilj je uvrstitev obeh motociklov v sprednje vrste. Načrt se spreminja glede na značilnosti proge, metoda pa v osnovi ostaja enaka. Tisti, ki je močnejši, vodi, nato pa si po nekaj krogih izmenjava položaja.«
Dobra taktika na prvi dirki
V Katarju je Bezzecchi v drugem prostem treningu dosegel drugi najhitrejši čas, Marini pa je bil tretji. V kvalifikacijah je Marini končal na drugem mestu, Bezzecchi na sedmem.
Dirka moto2 v Katarju je bila edina v letošnji sezoni velike nagrade.
»V kvalifikacijah smo zaradi razmer na progi uporabili le eno pnevmatiko. Na stezo sem šel prvi, ker sem imel močnejši tempo v prvih krogih, Luca pa je lahko v tretjem krogu odpeljal svoj najboljši čas. Nato sva se izmenjala, nakar mi je v zadnjem krogu uspelo izboljšati čas kroga in sem končal na 7. mestu. Dobro sva startala. Luca je vodil, jaz pa sem bil na 7. mestu, ko je prednja guma okoli 7. ali 8. kroga nenadoma pošla. Borila sva se, kolikor sva se lahko, a začela sva izgubljati položaja. Končal sem na 12. mestu. Bilo je kar nenavadno, saj smo imeli samo jaz, Luca in Jorge Martin to težavo s sprednjo pnevmatiko. Analizirali bomo podatke, da bomo razumeli, kaj se je zgodilo. Škoda je bilo, ker na dirki nismo mogli izkoristiti dobrih rezultatov s treninga, ampak v celoti sem zadovoljen, saj smo bili ves konec tedna konkurenčni in sem lahko osvojil prve točke. V Katarju sem se naučil ostati v ospredju, zlasti v prvih krogih, v drugem delu pa se moramo še izboljšati.«
Po težki predlanski v ekipi Tech3 KTM je Marcu Bezzecchiju po nastopu na letošnji v Katarju odleglo. Dirka pa se bo v zgodovino zapisala kot prva, na kateri niso startali dirkači motoGP, saj je bila preklicana zaradi previdnostnih ukrepov, ki so jih sprejele lokalne oblasti z namenom preprečitve širjenja novega koronavirusa.