FORMULA 1
F1: pokličite g. Wolffa
Šef ekipe Mercedes-AMG Petronas Formula One Toto Wolff je enigmatičen, karizmatičen in neverjetno samozavesten; v vročem in vedno stresnem svetu F1 zna vedno najti rešitev.
Odpri galerijo
Morate rešiti težavo? Potem pokličite gospoda Wolffa. Seveda ne lika iz Tarantinovega Šunda, ampak Tota Wolffa, šefa ekipe Mercedes-AMG Petronas Formula One.
Toto je enigmatičen, karizmatičen in neverjetno samozavesten. V vročem in vedno stresnem svetu sodobne formule ena je sposobnost, da vedno poskrbi za rešitev in pri tem ostane umirjen ter organiziran, redka stvar.
Vsekakor ni naključje, da so pod njegovim vodstvom srebrne puščice osvojile šest zaporednih svetovnih naslovov – tako konstrukcijskih kot dirkaških. Njegov dinamični odnos s celotno ekipo in obema voznikoma – Lewisom Hamiltonom in Valtterijem Bottasom – je enostavno zmagovit. A na vprašanje, kaj vse natančno opredeljuje in kakšni so ključni recepti za uspeh ekipe, je Wolffov odgovor tako logičen in racionaliziran kot dirkalna ekipa sama.
»Strast, odpornost in energija, ki jo imajo naša ekipa in njeni ljudje,« z nasmehom razloži Wolff. »Mislim, da se v formuli ena kot v katerem koli poslu največ naučite iz bolečih dni. Naj bo to na osebnem področju, na progi ali v pisarni. Ko izgubite dirko, se sprašujete ali dvomite vase. Takrat je pomemben način, kako se na to odzovete, da bi iz situacije prišli močnejši. Tudi če se v tem trenutku še vedno počutite grozno, morate še vedno biti sposobni razmišljati. To imamo kot ekipa in mislim, da je to eden od razlogov, da smo lahko še naprej uspešni.«
Toto, rojen januarja 1972 na Dunaju, je sprva želel kariero ustvariti sam v pilotski kabini dirkalnika in ne zunaj njega. Po kratkem, četudi razmeroma uspešnem nastopu na progi v avstrijskem prvenstvu Formula Ford in z zabeleženo zmago na dirki Nurburgring 24 Hours leta 1994 je Avstrijec našel svojo pravo hitrost v poslovanju in naložbah.
Po študiju na dunajski univerzi za ekonomijo in poslovanje je leta 1998 ustanovil lastno investicijsko družbo Marchfifteen, nato pa še Marchsixteen leta 2004. S pametnimi potezami s tehnološkimi podjetji v devetdesetih letih je hitro zbral sredstva za usmerjanje naložb nazaj v avtomobilski šport – nedvomno tam, kjer je bilo vedno njegovo srce.
Preden se je pridružil Mercedesu, je bil 48-letnik v formulo ena vključen kot vlagatelj v ekipo Williams, kjer je kupil približno 15-odstotni delež in vodil prizadevanje za prestrukturiranje ter igral ključno vlogo, pri čemer je Williams v omenjeni sezoni na veliki nagradi Španije dosegel prvo zmago v osmih letih. Prej je bil Wolff z dvakratnim svetovnim prvakom v formuli ena Miko Häkkinenom solastnik podjetja, ki se je ukvarjalo z menedžmentom dirkalnih voznikov.
Resnično je videti, da je Wolffova nenavadna mešanica trdega posla in strasti ob delu z ljudmi pomagala doseči rezultate. Gre za pristop, ki je še posebno dobro deloval pri dveh dirkačih s popolnoma različnima slogoma in osebnostma.
»Sprejemamo dinamiko in oba sta nam všeč (Lewis in Valtteri),« pojasnjuje Wolff. »Valtteri je tipičen Finec. Zaprt vase, tih, živi zasebno življenje. 'Spregovori' šele na progi. Njegova surova hitrost je bila v zadnjem času neverjetna. Potem je na drugi strani Lewis, ki je veliko bolj ekstrovertiran, nosi srce na dlani in je zelo dejaven na področjih, kot sta Black Lives Matter in boj proti rasizmu. Ima veliko hobijev, ki so več kot to – moda in glasba. Obstajata torej dve zelo različni osebnosti, ki pa se dobro ujemata. Med njima ni popolnoma nobene politike in njuna dinamika je odlična. Veliko časa preživimo skupaj, in če se voznika ne razumeta, to negativno vpliva na vse, kar počnemo kot ekipa.«
Zlasti zaradi Lewisa Hamiltona sta pritisk konkurence in želja po zmagi porodila pomembno prijateljstvo v paru: »Ko sva začela skupno pot, se nisva poznala. Danes imam Lewisa za prijatelja in zaupava si. Oba veva, da morava biti na tej poti usklajena, da bova dosegla najboljši uspeh. V zadnjih osmih letih smo preživeli tako težke kot tudi zelo čustvene in pozitivne trenutke. Mislim, da tak odnos najino zvezo le še utrjuje,« pravi Wolff.
V času premora, na katerega je vplival covid-19, se njegovo navdušenje, da bi se vrnil k dirkanju, ni nič zmanjšalo. Medtem ko priznava, da je zelo užival doma z ženo in otroki, so dirke in tekmovanje tisti, ki prižgejo njegov ogenj: »Resnično sem užival v času, ki sem ga preživel z družino. Imam triletnega fantka, s katerim moram preživeti veliko več časa, več sem bil tudi z ženo. S potovanji, ki so del vsake sezone formule ena, si veliko zdoma, tako da je to bilo pozitivno. O sebi sem ugotovil tudi to, da mi je všeč pritisk. Rad se borim na progi. Takšen sem. Rad delam in rad počnem stvari. Če ste dirkalni konj in vas spravijo v kletko, vam ni prav prijetno. V tem pogledu sem bil vesel, ko se je zaprtje delno sprostilo.«
Kje se Wolff, z rekordnim nizom Mercedesovih prvenstev, podprtih s 109 zmagami in 225 stopničkami, vidi v prihodnosti?
»Najpomembnejša stvar je biti dober mož. To je absolutno številka ena. Želim si, da bi moji otroci odraščali in verjeli, da imajo dobre odnose z očetom. Potem je tu velika vrzel, ki ji sledita moje veselje in strast do vsega, kar počnem, in da pri tem iščem izpolnitev v službi, v podjetju in dirkaški ekipi, s katero sodelujem. Eno je gotovo, mislim, da je vse vnaprej določeno, verjamem v usodo, ampak ne verjamem v srečo. Vaše početje in vaše sanje vas bodo pripeljali tja, kamor želite priti.«
Toto je enigmatičen, karizmatičen in neverjetno samozavesten. V vročem in vedno stresnem svetu sodobne formule ena je sposobnost, da vedno poskrbi za rešitev in pri tem ostane umirjen ter organiziran, redka stvar.
Iz napak se učimo
Vsekakor ni naključje, da so pod njegovim vodstvom srebrne puščice osvojile šest zaporednih svetovnih naslovov – tako konstrukcijskih kot dirkaških. Njegov dinamični odnos s celotno ekipo in obema voznikoma – Lewisom Hamiltonom in Valtterijem Bottasom – je enostavno zmagovit. A na vprašanje, kaj vse natančno opredeljuje in kakšni so ključni recepti za uspeh ekipe, je Wolffov odgovor tako logičen in racionaliziran kot dirkalna ekipa sama.
»Strast, odpornost in energija, ki jo imajo naša ekipa in njeni ljudje,« z nasmehom razloži Wolff. »Mislim, da se v formuli ena kot v katerem koli poslu največ naučite iz bolečih dni. Naj bo to na osebnem področju, na progi ali v pisarni. Ko izgubite dirko, se sprašujete ali dvomite vase. Takrat je pomemben način, kako se na to odzovete, da bi iz situacije prišli močnejši. Tudi če se v tem trenutku še vedno počutite grozno, morate še vedno biti sposobni razmišljati. To imamo kot ekipa in mislim, da je to eden od razlogov, da smo lahko še naprej uspešni.«
Nesojeni dirkač
Toto, rojen januarja 1972 na Dunaju, je sprva želel kariero ustvariti sam v pilotski kabini dirkalnika in ne zunaj njega. Po kratkem, četudi razmeroma uspešnem nastopu na progi v avstrijskem prvenstvu Formula Ford in z zabeleženo zmago na dirki Nurburgring 24 Hours leta 1994 je Avstrijec našel svojo pravo hitrost v poslovanju in naložbah.
Po študiju na dunajski univerzi za ekonomijo in poslovanje je leta 1998 ustanovil lastno investicijsko družbo Marchfifteen, nato pa še Marchsixteen leta 2004. S pametnimi potezami s tehnološkimi podjetji v devetdesetih letih je hitro zbral sredstva za usmerjanje naložb nazaj v avtomobilski šport – nedvomno tam, kjer je bilo vedno njegovo srce.
Trdo delo in strast
Preden se je pridružil Mercedesu, je bil 48-letnik v formulo ena vključen kot vlagatelj v ekipo Williams, kjer je kupil približno 15-odstotni delež in vodil prizadevanje za prestrukturiranje ter igral ključno vlogo, pri čemer je Williams v omenjeni sezoni na veliki nagradi Španije dosegel prvo zmago v osmih letih. Prej je bil Wolff z dvakratnim svetovnim prvakom v formuli ena Miko Häkkinenom solastnik podjetja, ki se je ukvarjalo z menedžmentom dirkalnih voznikov.
Resnično je videti, da je Wolffova nenavadna mešanica trdega posla in strasti ob delu z ljudmi pomagala doseči rezultate. Gre za pristop, ki je še posebno dobro deloval pri dveh dirkačih s popolnoma različnima slogoma in osebnostma.
Najpomembnejša stvar je biti dober mož.
»Sprejemamo dinamiko in oba sta nam všeč (Lewis in Valtteri),« pojasnjuje Wolff. »Valtteri je tipičen Finec. Zaprt vase, tih, živi zasebno življenje. 'Spregovori' šele na progi. Njegova surova hitrost je bila v zadnjem času neverjetna. Potem je na drugi strani Lewis, ki je veliko bolj ekstrovertiran, nosi srce na dlani in je zelo dejaven na področjih, kot sta Black Lives Matter in boj proti rasizmu. Ima veliko hobijev, ki so več kot to – moda in glasba. Obstajata torej dve zelo različni osebnosti, ki pa se dobro ujemata. Med njima ni popolnoma nobene politike in njuna dinamika je odlična. Veliko časa preživimo skupaj, in če se voznika ne razumeta, to negativno vpliva na vse, kar počnemo kot ekipa.«
Prijateljstvo in uspehi
Zlasti zaradi Lewisa Hamiltona sta pritisk konkurence in želja po zmagi porodila pomembno prijateljstvo v paru: »Ko sva začela skupno pot, se nisva poznala. Danes imam Lewisa za prijatelja in zaupava si. Oba veva, da morava biti na tej poti usklajena, da bova dosegla najboljši uspeh. V zadnjih osmih letih smo preživeli tako težke kot tudi zelo čustvene in pozitivne trenutke. Mislim, da tak odnos najino zvezo le še utrjuje,« pravi Wolff.
V času premora, na katerega je vplival covid-19, se njegovo navdušenje, da bi se vrnil k dirkanju, ni nič zmanjšalo. Medtem ko priznava, da je zelo užival doma z ženo in otroki, so dirke in tekmovanje tisti, ki prižgejo njegov ogenj: »Resnično sem užival v času, ki sem ga preživel z družino. Imam triletnega fantka, s katerim moram preživeti veliko več časa, več sem bil tudi z ženo. S potovanji, ki so del vsake sezone formule ena, si veliko zdoma, tako da je to bilo pozitivno. O sebi sem ugotovil tudi to, da mi je všeč pritisk. Rad se borim na progi. Takšen sem. Rad delam in rad počnem stvari. Če ste dirkalni konj in vas spravijo v kletko, vam ni prav prijetno. V tem pogledu sem bil vesel, ko se je zaprtje delno sprostilo.«
Kje se Wolff, z rekordnim nizom Mercedesovih prvenstev, podprtih s 109 zmagami in 225 stopničkami, vidi v prihodnosti?
V formuli ena in v katerem koli poslu se največ naučite iz bolečih dni.
»Najpomembnejša stvar je biti dober mož. To je absolutno številka ena. Želim si, da bi moji otroci odraščali in verjeli, da imajo dobre odnose z očetom. Potem je tu velika vrzel, ki ji sledita moje veselje in strast do vsega, kar počnem, in da pri tem iščem izpolnitev v službi, v podjetju in dirkaški ekipi, s katero sodelujem. Eno je gotovo, mislim, da je vse vnaprej določeno, verjamem v usodo, ampak ne verjamem v srečo. Vaše početje in vaše sanje vas bodo pripeljali tja, kamor želite priti.«