Le odgovoren vlagatelj
Leto 2022 je bilo za NK Maribor razburljivo, toda klub izpod Kalvarije ne tekmuje zgolj na igrišču, temveč ima tudi organizacijski ustroj, nad katerim v operativnem delu bdi poslovni direktor Bojan Ban. In ima visoko postavljeno letvico.
»V primerjavi z zagrebškim Dinamom je naš štab res majhen. Šteje 15, 16 ljudi, pri Dinamu 150. Želim predstaviti primerjave, ki se že v osnovi razlikujejo. Na Hrvaškem je nogomet št. 1, in pika. Maribor ima srečo, da je ohranil osnovni koncept delovanja, po katerem vsakdo od nas opravlja več nalog. A nogomet se igra za gledalce, za uspehe, in če ti so, je lažje tudi nam v pisarnah,« je povedal Ban, ki je skozi številke predstavil nekaj osnovnih del in nalog, s katerimi se vsak dan srečujejo v klubu. »Naš ustroj brez članskega dela moštva, v katerega so vštete vse službe, dosega približno šest milijonov evrov proračuna. Stroške smo znižali za približno 30 odstotkov,« je ovrednotil leto.
»Proračun se najbolj polni z izkupičkom v Evropi in s prodajo igralcev. Če želimo doseči načrtovani znesek, moramo prodajati najboljše igralce. Paradoks je, da navijači zahtevajo uspeh v Evropi in tudi v SNL. Ko je bila liga prvakov, so poldrugi milijon evrov navrgle vstopnice. Nas vsaka tekma v SNL stane od štiri do šest tisoč evrov. Prihodkov od, na primer, tekme z Radomljami je bilo 612 evrov,« je Ban odprl še eno temo, ki v slovenskem športu razgalja tudi bedo. »Cena vstopnice je 12 evrov, kar je malo. V bližnjem Gradcu ni cenejše od 28 evrov, letna VIP pa stane od 6000 evrov. V Sloveniji prevladuje navada dajanja vstopnic. V tujini je ni,« je izzval športne navdušence.
Vadbeni center v predalu
Med slovenskimi klubi je Maribor tako rekoč edini, ki deluje brez vlagatelja, s čimer odpira pomenljivo temo o možnosti njihovega prihoda. »Pri nas se podjetja oglašujejo kot podporniki športa. Lepo vas prosim, to ni res. Če je na majici ali kapi znak pokrovitelja, ne gre več za donacijo ali podporo, temveč za posel. Slovenski šport potrebuje podjetja, ki gredo naproti klubom, in ne nasproti. Zame je uspeh, da Maribor ni izgubil niti enega pogodbenega partnerja. Vlagatelji? Je Maribor kot mesto in okolje zrel za takšno partnerstvo? Zrel v smislu resnosti in odgovornosti. Vstop vlagateljev bi moral biti predvsem dolgoročen in nastavljen tako, da ne more biti slabše, kot je bilo ob njegovem prihodu. Ohraniti mora značilnost tega okolja in ostati del tega okolja, z zaposlenimi vred. Prihod vlagatelja je vedno stvar za razmislek, ampak izključno z znanimi izhodišči: odgovornost, dolgoročna stabilnost in uspešnost,« je Ban morda nakazal, kakšna bo nekoč mariborska nogometna prihodnost.
Maribor je v obdobju debelih krav zamudil priložnost, da bi naredil celovit vadbeni center. »Projekt, njegova arhitekturna in idejna zasnova, je že dlje narejen in čaka v predalu. Vadbeni center je prevelik denarni zalogaj za klub, vreden približno štiri milijone evrov, tega pa si klub ne more privoščiti,« je sklenil poslovni direktor.