INTERVJU

S slovenskim izpuhom je hitrejši

Španski dirkač Alex Rins v motociklističnem svetovnem prvenstvu tekmuje od leta 2012; najbolj mu odgovarjajo hitre in tekoče steze z dolgimi zavoji.
Fotografija: Razlog za uspeh tiči v trdem delu, poudarja Alex Rins. FOTOgrafije: Michelin
Odpri galerijo
Razlog za uspeh tiči v trdem delu, poudarja Alex Rins. FOTOgrafije: Michelin

Triindvajsetletni Španec Alex Rins je tovarniški dirkač Suzukija v razredu motoGP. Rojen v Barceloni v svetovnem prvenstvu nastopa od leta 2012, največji uspeh pa je dosegel leta 2015, ko je bil v razredu moto2 v skupnem seštevku drugi. Z njim smo se pogovarjali pred njegovo domačo dirko v Barceloni.
Letos je osvojil veliko nagrado Amerike.
Letos je osvojil veliko nagrado Amerike.

Letošnja sezona se je za vašo ekipo in vas začela bolje od napovedi in pričakovanj. Po prvi polovici ste med vodilnimi, postali ste favorit tudi za zmage. Kje tiči razlog za tako spremembo?
Ni globoke filozofije, razlog tiči v trdem delu. Lani nam je uspelo poiskati pravo pot pri delu na motociklu, naredili smo kar nekaj velikih korakov, kar se je v drugi polovici lanske sezone pokazalo na rezultatih, saj smo se začeli redno uvrščati med prvo peterico.

Kaže razloge za uspeh iskati zgolj v motociklu ali ste k vse boljši rezultatski beri pripomogli tudi vi; zdaj ste vendarle že zrel voznik razreda motoGP?
Mislim, da je k temu prispevala kombinacija motocikla in mojih sposobnosti. Z motociklom smo res napredovali, vse boljši postajam tudi sam, saj se počutim vse bolje in bolje, to pa pomeni, da lahko zdaj segam tudi po najvišjih mestih.
Alex na svojem suzukiju z Akrapovičevim izpuhom
Alex na svojem suzukiju z Akrapovičevim izpuhom

Ste morali spremeniti tudi slog vožnje? Vaš stil je zelo specifičen, nekoliko spominja na japonskega dirkača Noricka Abeja.
Niti ne, moj dirkaški slog ostaja isti, Noricka pa ne poznam osebno, saj je iz starejše generacije. Je pa res, da je moj stil zelo specifičen, razlikuje se od stilov vseh drugih dirkačev, tudi od Marca Marqueza. Marc je bolj agresiven, položaj njegove glave je nižje, jaz pa vozim bolj tekoče, z manj agresije.

Vsi ti napori zahtevajo ustrezne priprave. Se pripravljate bolj v fizičnem smislu ali skrbite tudi za mentalni trening?
Bolj ali manj skrbim za fizično kondicijo; kolesarim, vozim se s terenskim motociklom, pri tem pa poskušam še obilico stvari, s katerimi utrjujem telo in ga pripravljam na zahtevno dirkanje.


Na svojem suzukiju imate tudi enega najlepše oblikovanih izpuhov slovenskega proizvajalca Akrapoviča. Kakšno je vaše mnenje o tej znamki?
Trenutno konfiguracijo izpušnega sistema smo izbrali po zimskih testiranjih v Maleziji. Mislim, da so fantje v Sloveniji opravili odlično delo: ta izpuh pripomore k boljši vozljivosti motocikla, doda pa tudi nekaj moči, kar je pomembno predvsem na ravninah, kjer je dobrodošla še tako majhna prednost pred konkurenti.

Vemo, da dirkačem odgovarjajo različne vrste stez. Kakšne odgovarjajo vam?
Najbolj mi odgovarjajo hitre in tekoče steze z dolgimi zavoji, kot sta denimo Mugello ali Katar.


V kakšnih odnosih ste z moštvenim kolegom Joanom Mirom, ki je letos novinec v najmočnejšem razredu?
Z Joanom se dobro razumeva. Živiva blizu drug drugega v Andori, dostikrat skupaj trenirava, se voziva s terenskimi motocikli in z gorskimi kolesi. Izmenjujeva si podatke o nastavitvah motociklov na treningih.

V letošnji sezoni smo videli prve dirke v razredu motoE. Kakšne je vaše mnenje o električno gnanih motociklih?
Kaj veliko o teh motociklih ne vem povedati, saj smo v ekipi osredotočeni na svoje delo in dirkanje v razredu motoGP. Videl sem jih, ko so bili na stezi, slišal pa sem tudi šumenje namesto zvoka. (smeh) 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije