FORMULA

Tudi Hamilton je – tako kot vsi drugi – le iz mesa in krvi

Valtteri Bottas v pogovoru za SportBild napovedal lov na lovoriko v formuli 1. Finski dirkač je rad v naravi in obdan z rojaki, ker so iskreni in neposredni.
Fotografija: Valtteri Bottas je letošnjo sezono v formuli 1 pričakal z nekaj več mišicami. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Valtteri Bottas je letošnjo sezono v formuli 1 pričakal z nekaj več mišicami. FOTO: Reuters

LJUBLJANA – Mercedesov dirkač Valtteri Bottas je s sanjskim startom v sezono, najhitrejšim krogom in prepričljivo zmago na veliki nagradi Avstralije, utišal kritike in podkrepil svoje besede, ki jih je izrekel v nedavnem pogovoru za nemško revijo SportBild. V njem je namreč 29-letni Finec med drugim poudaril, da je letos trdno odločen premagati moštvenega sotekmovalca Lewisa Hamiltona in osvojiti svoj prvi naslov svetovnega prvaka v formuli 1.

Za letošnjo sezono ste se pripravljali le v domovini. Kaj je bilo tako posebnega na teh pripravah?
»Da sem se lahko pripravljal doma, mi pomeni ogromno. Finska me je naredila takšnega, kot sem. Rad sem v naravi, rad se družim z rojaki, ker so iskreni in neposredni. Zavedam se, da finske razmere niso najbolj preproste, kar pa me ne moti. Obožujem ekstreme in uživam v slehernem trenutku, ki ga lahko preživim doma.«

Kljub snegu in temperaturam tudi pod –20 stopinj Celzija?
»Seveda! Obožujem zimo in sneg. Za zimske športe izkoristim prav vsako priložnost.«

Potemtakem se verjetno ne bi branili dirke formule 1 tudi pozimi?
»Zaradi zapletene tehnike bi jo bilo zelo težko izpeljati. Ne verjamem, da bi delovalo. A sam bi seveda tudi pozimi zelo rad pogosteje sedel v dirkalniku. V formuli 1 do sredine februarja velja prepoved testiranj. Zaradi tega sem se januarja udeležil dirke za finsko prvenstvo v reliju na Laponskem (v svojo korist je odločil eno hitrostno preizkušnjo, na koncu pa je v skupni razvrstitvi pristal na visokem petem mestu – op. p.).«

Katere so največje razlike med vožnjo dirkalnika v reliju in formuli 1?
»Avtomobili v reliju imajo štirikolesni pogon. Podlaga na dirkah se nenehno spreminja: led, sneg, asfalt, makadam. Zaradi tega je treba biti izjemno pozoren na vremenske razmere. Toda v reliju ima voznik tudi sovoznika.«

Kaj ste se naučili pri tem?
»V dirkanju sem izjemno užival. V reliju dirkaš le proti uri, veliko je odvisno od instinkta. Užitek je podobno velik kot pri formuli 1, gre pa za povsem drugačen šport.«

Običajno je dirkačem formule 1 pomembno le, da so čim hitrejši.
»Formula 1 je seveda hitrejša. Toda poskusite se peljati 200 km/h skozi gozd z drevesi tik ob cesti na levi in desni strani.«

Po novem imate brado. Zakaj?
»Med oddihom sem si privoščil nekaj sproščenih dni, ko se nisem bril. Brada mi je postala všeč, tudi žena Emilia je rekla, da mi dobro pristaja.«

Druga opaznejša sprememba na vas je, da delujete bolj mišičasti.
»Treniral sem v enakem obsegu kot prejšnja leta, a medtem so se spremenila pravila, kar zadeva najnižjo dovoljeno težo za dirkača (po novem mora imeti najmanj 80 kilogramov s sedežem vred – op. p.). Zaradi tega mi ni bilo treba biti več na strogi shujševalni kuri, ampak sem se lahko po slehernem treningu dobro najedel. Na ta način so se mi mišice res malo okrepile.«

Koliko ste pridobili mišične mase?
»Morda kakšen kilogram.«

Ali ste zdaj, kar zadeva telesno pripravljenost, v življenjski formi?
»Da. V preteklosti sem po končani sezoni velikokrat zbolel, po lanski pa sem ostal zdrav. Zaradi tega sem lahko v celoti izpeljal program priprav, tako da sem res dobro pripravljen.«

Kdaj ste se začeli pripravljati za letošnje prvenstvo?
»Okrog božiča. Po koncu sezone sem si privoščil dvotedenski oddih, od januarja pa vadim zavzeto pod vodstvom kondicijskega trenerja Anttija Vierulo

Ste spremenili način priprav?
»Ne bistveno. Še največja novost je, da sem dobil drugega dirkalnega inženirja. Tony Ross se je medtem preselil k Mercedesovemu projektu formule E, jaz pa zdaj sodelujem z Ricardom Mosconijem, ki je bil prej odgovoren za dirkalnik Lewisa Hamiltona.«

Kako pomemben je letošnji start v sezono za vašo prihodnost pri Mercedesu?
»Zelo. Prva polovica sezone, torej do poletnega premora, je ključna za uspešno leto. O tem smo se lahko prepričali že lani. Ko se je moj zaostanek za Lewisom občutneje povečal, so se začeli v moštvu osredotočati nanj.«

Kakšen cilj ste si zastavili za letošnje prvenstvo – da jo končate kot drugi za Hamiltonom?
»Zagotovo ne! Želim si postati svetovni prvak. To je pri meni na prvem mestu. Da si uresničim ta cilj, sem pripravljen narediti prav vse.«

Vodja Mercedesove ekipe Toto Wolff od vas zahteva, da dirkate na isti ravni kot Hamilton. Ali je to sploh mogoče?
»Zagotovo je mogoče, na koncu koncev je tudi Lewis – tako kot vsi drugi – zgolj iz mesa in krvi. Nobenega dvoma pa ni, da je ekstremno nadarjen. Za uspehe trdo gara, poleg tega ima obilo izkušenj. Ker pa sem ga že premagal, verjamem, da lahko dirkam na enaki ali celo na višji ravni kot on.«

Kako ga nameravate premagati v boju za naslov svetovnega prvaka?
»Sleherno preizkušnjo bom moral odpeljati najbolje, kar znam, pri tem pa bo zelo pomembno, da bom skupaj z inženirji in mehaniki sprejemal pravilne odločitve glede nastavitev. Ker mi je to že uspelo, vem, da mi lahko še večkrat, ostati moram le popolnoma zbran in osredotočen na svojo nalogo.«

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije