ŠTARTAJ, SLOVENIJA

V tej kombuči začutiš tudi delček naju

Naravna gazirana pijača iz zelenega čaja je najbolje prodajani izdelek letošnje sezone Štartaj, Slovenija. S tem si je prislužila častitljivi naziv hit produkt leta 2019, ki je bratoma Mirzi in Zlatanu Ljubijankiću, ki jo ustvarjata, dal potrditev in krila na njuni novi podjetniški poti.
Fotografija: BeLife kombuča, ki jo izdelujeta brata Zlatan in Mirza Ljubijankić, je hit produkt 2019. FOTOGRAFIJE: Polona Pirc, POP TV
Odpri galerijo
BeLife kombuča, ki jo izdelujeta brata Zlatan in Mirza Ljubijankić, je hit produkt 2019. FOTOGRAFIJE: Polona Pirc, POP TV

Mladi, energije in idej polni 22-letni podjetnik Mirza in njegov 29-letni brat Zlatan Ljubijankić imata te dni polne roke dela, a sta tega zelo vesela. »Trdo sva delala, da bi izkoristila ponujeno priložnost, in prišle so pogodbe za partnerstvo s Spar Slovenija. Ta nagrada je velika potrditev, da smo na pravi poti, se pa s tem najino delo pravzaprav šele začenja,« pove Mirza žarečih oči, ko pride iz proizvodnje, kjer so ravno na dan našega srečanja na veliko polnili stekleničke. Zlatan je bil medtem na predstavitvi v enem od Intersparovih centrov.

Njihova kombuča je živa


»Predanost delu, vztrajnost in prava ekipa – ko se vsi ti dejavniki sestavijo, pride nagrada, ki nas žene naprej,« pove energično mladi direktor podjetja. »Slovenski trg je kombučo dobro sprejel, načrti so seveda, da jo odpeljemo tudi v tujino,« ne skriva podjetniških ambicij. Prednost njihove kombuče je, da je povsem naravna in ni pasterizirana. »Kar pomeni, da je polna življenja in bakterij, ki ugodno vplivajo na naše počutje,« pojasni.
Direktor Mirza dela v proizvodnji. V teh sodih čaj zavre v kombučo.
Direktor Mirza dela v proizvodnji. V teh sodih čaj zavre v kombučo.

»Nismo edini, ki v Sloveniji delamo dobro kombučo, ima pa naša posebno energijo in tudi pravo zgodbo,« ne ovinkari. »Bistvo je v tem, kdo izdelek predstavlja in kdo stoji za njim. In zato mi nimamo konkurence,« je prepričan. »V svojo kombučo z Zlatanom dajeva tudi sebe, in ko jo piješ, tako začutiš tudi delček naju,« pove z nasmeškom, a misli resno. »Kakovostni kombuči je treba dodati še dober okus, in tudi tu se zelo trudimo. Pri nas je zdaj v ponudbi klasika (okus zelenega in črnega čaja), ingver-limonska trava (zeleni čaj ingverja in limonske trave), sadna pravljica (okus zelenega in sadnega čaja) in nov okus vesela pomaranča (okus pomaranče in goji jagod),« našteje.

BeLife nam je dal nov lajf


Po predstavitveni oddaji v Štartaj, Slovenija! o mamini in očetovi težki bolezni z bratom ne želita več razlagati. Mama, srce in motor družine, ima osteoporozo, oče je zbolel za rakom na črevesju. To je bilo v času, ko je diplomirani ekonomist Zlatan poslovne in življenjske izkušnje pridobival na Kanarskih otokih. Z ženo sta bila na obisku pri učitelju joge v Chicagu, ki je pripravljal kombučo. Izvedela sta, da je starodavna pijača v ZDA pravi bum, prijatelj pa mu je podaril tudi gobico za pripravo kombuče, ki jo je prinesel na Kanarske otoke. Tja je med počitnicami prišel tudi Mirza in skupaj sta ustvarila prvi napitek.

»Hotela sva pomagati očetu. Kombuča je namreč odličen probiotik, ki tudi čisti telo,« pojasni Mirza, ki se je nato vrnil v Slovenijo. Trdno je bil odločen, da bo izdeloval kombučo. In jo tudi je. Med izdelovanjem tega eliksirja življenja, kot so ga poimenovali Azijci, so malce pozabili na očetove tegobe in se tudi kot družina povezali. »Dobili smo nov zagon, nato pa začutili, da je to morda naša poslovna priložnost,« pove. Kakšno leto za tem so ustanovili družinsko podjetje BeLife in v Volčjem Potoku našli prostor za proizvodnjo. Ker je bil Zlatan še v tujini, je moral Mirza marsikaj opraviti sam: najti dobavitelje stekleničk, kakovostnih čajev, brat pa mu je pomagal na daljavo. Nabavila sta opremo in vse potrebno za skromen začetek, nato pa šla v akcijo.
BeLife kombuča, ki jo izdelujeta brata Zlatan in Mirza Ljubijankić, je hit produkt 2019.
BeLife kombuča, ki jo izdelujeta brata Zlatan in Mirza Ljubijankić, je hit produkt 2019.

Ker je kombuča BeLife nastala zaradi bolezni staršev, sta plaketo za hit produkt obesila v dnevni sobi. »Če tega ne bi bilo, bi šlo moje življenje gotovo v drugo smer. V tej za nas sicer slabi situaciji sem našel dober izhod oziroma smo ga našli skupaj. BeLife nam je dal nov lajf. Nov zagon, nov posel,« pove. Ravno takrat je med našim pogovorom Mirzo prišla pogledat mama in sin se je ob pogledu nanjo neprikrito raznežil in zasijal. »Mami je general naše družine, ki ekipo postavlja na prava mesta. Brez nje bi nam res težko uspelo. Ko delamo sami, je neka praznina,« se ji nasmeje. Se je torej vrgel po njej? »Ja,« se zasmeje. »Podjetniško žilico imam po njej, hotela je odpreti svojo trgovino.«

Od Ustvarjalnika do hit produkta


Mirza je najmlajši podjetnik, ki se v štirih sezonah Štartaj, Slovenija lahko pohvali s hit produktom, a vendarle v podjetniških vodah ni čisti začetnik. Kalil se je že v Ustvarjalniku Matije Goljarja in mu je zelo hvaležen za vse njegovo znanje, energijo in podporo. »Prek njega sem spoznal svojega prvega mentorja Andreja Podbevška, ki je Kamničan, tako kot mi, in mi ob strani stoji še danes. Veliko me je naučil, pomagal do življenjskih izkušenj,« ne skriva navdušenja.

»On je bil tudi tisti, ki mi je rekel, naj se prijavim na Štartaj, Slovenija. To je bilo že lani, v tretji sezoni. Res sem se prijavil, takrat sem bil še študent menedžmenta, in poklicali so me na razgovor. Imel sem idejo, nekaj sem delal doma, to je bilo pa tudi vse. Šel sem torej predstavit idejo, prepoznali so potencial, mi pa takrat še nismo bili zmožni razviti proizvodnje,« pojasni. Nato so vzpostavili proizvodnjo, iskali in našli prve stranke, gostinske lokale in butične trgovine.


»Trkal sem od vrat do vrat. Tako je prišlo novo leto in nov sestanek s Spar Slovenija. Uredili smo še HACCP (analiza tveganja in ugotavljanja kritičnih kontrolnih točk), to se je začelo že marca, ko se projekt Štartaj, Slovenija za podjetnike začne, uradno pa se konča decembra. Za nami je tako leto garanja, odrekanja, živčnosti, neštetih stekleničk. Prvo Sparovo naročilo je bilo 12.000 stekleničk. Sistem dela smo morali vzpostaviti povsem na novo. Na dan smo ročno prenesli tudi po dve toni stekleničk. Ko se je začelo, smo resno zagrabili. Nismo si dovolili, da bi bile police prazne, zato ni proizvodnja nikoli počivala. In ko je tega konec, si rečeš, ali grem zdaj lahko na dopust. Ne, zdaj šele začneš delati,« pove v smehu.

Mirza je kreativec, Zlatan pa osredotočen


»Všeč mi je, da s podjetjem osebnostno rastem tudi jaz, in obratno,« še doda. Delo sta si brata razdelila. »Jaz sem kreativec, delam v proizvodnji, tudi ustvarjam nove okuse. Seveda se posvetujem z Zlatanom. On pospešuje prodajo, jaz proizvodnjo. Vsak dela svoje, na sredini pa se najdeva. Ljudem bi rada pokazala, da kombuča ni le osvežilna pijača, ampak ugodno deluje na telo in jo lahko pijemo vse leto,« pojasni.


»Aktiven sem tudi na družabnih omrežjih, čemur posvečam kar precej časa. Naš glavni kanal je instagram, začenjam pa tudi s kanalom youtube, ker mi je to tudi v zabavo,« pove. »Opažam, da Slovenci radi vidijo, kako 22-letnik živi s podjetjem in tudi zasebno,« se nasmehne. »Z Zlatanom morava peljati rdečo nit najine zgodbe, ki bi bila kriva, če bi jo peljal jaz, z njim pa je ravna,« slikovito pojasni Mirza. »Pogrešam pa to, kar sva imela prej, kakšno košarko, nogomet. Ko bova zgradila ekipo in postavila proizvodnjo, si bova vzela čas tudi zase.« Mi jima želimo, da se jima tudi ta želja čim prej uresniči.
 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije